کد خبر: ۸۰۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴

طلب 100 میلیاردی شهرداری شیراز از 43 دستگاه دولتی

شهردار شیراز، حجم مطالبات این مجموعه از 43 دستگاه‏ دولتی و نیمه دولتی را بالغ بر 99.4 میلیارد تومان اعلام کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، علی رضا پاک‌فطرت در جلسه علنی شورای اسلامی شیراز که با حضور استاندار فارس برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات امروز، رشد افسار گسیخته شهرنشینی است.

وی اضافه کرد: ایران در رشد جمعیت شهرنشینی به ردیف اول جهان می‏‌رسد به طوریکه اکنون 73 درصد از کل جمعیت ایران، شهرنشین هستند و این موضوع در حالی است که دولت برنامه‌ریزی کلان و مشخصی برای شهرها و درآمدهای پایدار شهرداری‌ها ندارد.

پاکفطرت با بیان اینکه افزایش جمعیت شهرنشین، هزینه‌های زیادی را به شهرداری‌ها تحمیل کرده و می‌کند، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها ملزم به پرداخت 15 درصد از عوارض پروانه ساختمانی بابت بیمه کارگران، 5 درصد به آموزش و پرورش و 5 درصد به کتابخانه‌های عمومی است، اما چه نظارتی از سوی دولت بر نحوه هزینه کرد این اعتبارات وجود دارد.

وی با بیان اینکه درآمد شهرداری از شهروندان شیراز وصول می‌شود و قانونا باید در همین شهر با هدف ارتقای خدمات در ابعاد مختلف هزینه شود، گفت: در بحث بیمه کارگران ساختمانی چه نظارتی وجود دارد، آیا این پول برای بیمه کارگران ساختمانی در شیراز هزینه می‌شود؟

شهردار شیراز بیان کرد: در شش ماهه اول امسال براساس آمار پلیس، 102 نفر در شیراز بر اثر حوادث رانندگی کشته شده‌اند که 52 نفر از آنان را عابران پیاده تشکیل می‌دادند. این عدد سال گذشته 114 نفر بوده است.

پاکفطرت با اشاره به لزوم توجه به نهادینه سازی فرهنگ ترافیک نزد شهروندان، گفت: فرهنگ ترافیک با التماس دعا محقق نمی‌شود بلکه راه نهادینه شدن آن اعمال قانون است.

شهردار شیراز، تقویت پلیس را لازمه حل معضلات ترافیکی دانست و گفت: از شهرداری درخواست شد که تعدادی خودرو ایرانی خریداری شده و در اختیار پلیس قرار دهد حال اینکه ما اعتقاد داریم که اگر امکان استفاده از معافیت گمرکی وجود داشته باشد، می توان خودروهای خارجی خریداری کرد و در اختیار پلیس قرار داد.

پاکفطرت با بیان اینکه شیراز یک شهر گردشگری و زیارتی است، گفت: استفاده از تجهیزات مدرن و مناسب، به نوعی کمک به اقتدار پلیس و در نهایت حفظ و ارتقای امنیت شهر است.

شهردار شیراز خواستار همراهی استاندار فارس برای ایجاد امکان استفاده از معافیتهای گمرکی با هدف ورود ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز شد.


سالاد

نظرات بینندگان