کد خبر: ۸۰۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۱ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴

احتمال واگذاری پروژه شهر سلامت شیراز به یک سرمایه گذار بخش خصوصی

استاندار فارس از اعلام آمادگی یک سرمایه گذار خصوصی برای تکمیل پروژه شهر سلامت و بررسی این درخواست خبر داد.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، محمد علی افشانی عصر سه شنبه در جلسه کارگروه گردشگری فارس گفت: طرح جامع گردشگری که برای استان در نظر گرفته شده محدود است و باید طرحی تهیه شود که در حد و اندازه فارس و گردشگری این استان باشد.

وی با بیان اینکه نگاه ها نسبت به زمان تهیه این طرح تغییر کرده، افزود: باید طرحی تهیه شود که به جای تئوری بودن طرحی کاربردی باشد.

استاندار فارس تصریح کرد: گردشگری امروز برای فارس یک مسئله حیاتی است چرا که ایجاد اشتغال در این حوزه نسبت به سایر حوزه ها سهل الوصول تر است و با توجه به شرایط فارس باید از آن استفاده کرد.

افشانی تاکید کرد: این که در حوزه گردشگری در چه رتبه ای قرار بگیریم مهم نیست بلکه نکته مهم آن است که طی هر ماه چه تعداد پروژه در این حوزه اجرا کنیم و چه قدر سرمایه از طریق این صنعت برای استان به دست آوریم.

وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم که هر روز یک قدم در صنعت گردشگری به جلو برداریم و زیرساخت های گردشگری را اصلاح و فرصت حضور گردشگران را در استان فراهم کنیم تا در نتیجه آن در فارس شغل ایجاد شود و رتبه گردشگری برایمان مهم نیست.

استاندار فارس گفت: فارس در بین تمام استان های کشور از لحاظ گردشگری بی نظیر است در حالی که هر یک از استان ها ممکن است یک یا دو مورد از جاذبه های گردشگری را داشته باشند فارس دارای تمام جاذبه های گردشگری تاریخی، ادبی، مذهبی و طبیعی است.

افشانی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت های گردشگری باید یکی از اولویت های استان باشد اظهار داشت: سرمایه گذاری اعلام کرده که چنان پروژه شهر سلامت به وی واگذار شود حاضر است به طور کامل این پروژه را به اتمام برساند و تحویل دهد.

وی افزود: باید موضوع واگذاری زمین پروژه که هم اکنون در اختیار منطقه ویژه اقتصادی است بررسی شود و چنانچه امکان این واگذاری به سرمایه گذار فراهم باشد این موضوع اعلام می شود.

استاندار فارس گفت: باید به دنبال طرح های عملیاتی و اجرایی در حوزه گردشگری استان بود.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری جشنواره خوراک های سنتی فارس از ۲۵ تا۳۰ آذر بیان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی بودجه بندی در هتلداری، همایش علمی گردشگری خوراک، جشنواره نقاشی برای کودکان و نوجوانان و آئین گرامیداشت شب یلدا از جمله برنامه های اصلی این جشنواره است.

مصیب امیری گفت: ثبت خوراکی های سنتی استان به عنوان میراث ناملموس مسئله ای است که در گذشته به آن پرداخته نشده و بنابراین این جشنواره زمینه ای فراهم می کند تا بتوانیم پرونده ثبت ۸۰ خوراک سنتی فارس را آماده کنیم.

وی در پاسخ به یکی از حاضران جلسه درباره ثبت جهانی نشدن ارگ کریم خان به علت وجود هتل آسمان اظهار داشت: پرونده ثبت جهانی ارگ کریم خان ۷۰ درصد آماده شده بود و طی بازدیدی که نماینده یونسکو داشت اعلام کرد اگر هتل آسمان ساخته شود امکان ثبت این اثر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نباید منافع شهر را فدای مسائل یک سرمایه گذار کرد افزود: سرمایه گذار هتل نیز در این زمینه مقداری تعامل نکرد و اگر با ضوابط به این امر پرداخته می شد دیگر موضوع به چنین مسائلی کشیده نمی شد.


نظرات بینندگان