کد خبر: ۸۰۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۲۵ آذر ۱۳۹۴
معاون تنظیم مقررات شرکت مخابرات ایران:

فعالیت 64 میلیون خط تلفن همراه در ایران

معاون تنظیم مقررات شرکت مخابرات ایران گفت: با اجرای طرح‌های توسعه شمار تلفن‌های همراه از 28 میلیون به 64 میلیون شماره افزایش یافت.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، بابک تراکمه بعدازظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیر عامل شرکت مخابرات استان خراسان شمالی اظهار کرد: هم‌اکنون 64 میلیون خط تلفن همراه در سطح کشور فعال است که 94 درصد کشور زیر پوشش تلفن همراه قرار دارد.

وی بیان داشت: در تلفن‌های ثابت منصوبه هم با یک رشد قابل توجه مواجه بوده‌ایم و از این حیث در دنیا رتبه 22 را کسب کرده و از نظر تلفن همراه جایگاه خوبی را در بین کشورها داریم.

معاون تنظیم مقررات شرکت مخابرات ایران گفت: با این همه در خصوص اینترنت ‌با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم در این عرصه هم خیز بلندی برداشته شود.

وی گفت: اساساً شرکت مخابرات ایران در عرصه ملی و توسعه شبکه ارتباطات رسالت سنگینی بر دوش داشته دارد که در راستای انجام ماموریت‌های محوله تلاش دارد.

*توسعه طرح‌های مخابراتی با خصوصی‌سازی

تراکمه همچنین خصوصی‌سازی شرکت مخابرات را باعث توسعه اجرا و توسعه طرح‌های مخابراتی عنوان کرد و گفت: خصوصی‌سازی شرکت مخابرات سبب شده ‌‌تا با اجرای طرح‌های توسعه شمار تلفن‌های همراه از 28 میلیون به 64 میلیون شماره افزایش یابد.

وی بیان داشت: همچنین 6 میلیون شمار جدید تلفن ثابت با خصوصی شدن مخابرات به تعداد شماره‌های تلفن ثابت افزوده شد.

معاون تنظیم مقررات شرکت مخابرات ایران ‌گفت: اکنون شاهد اجرای طرح‌های گوناگون ارتباطات در گوشه و کنار کشور هستیم که این از نتایج خصوصی‌سازی است.

وی گفت: شرکت مخابرات ایران ‌برای ارتقای شاخص‌های مخابرات در سطح استان‌های کشور اهتمام داشته و در این زمینه تلاش می‌کند.

این مسئول ‌در عین حال خواستار تعامل مسئولان استانی برای اجرا و پیشبرد طرح‌های مخابراتی شد.

انتهای پیام/


سالاد

نظرات بینندگان