کد خبر: ۸۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۷ - ۲۷ آذر ۱۳۹۴
تدبیر مسئولین آباده برای حل مشکلات کارخانه سیمان؛

کارگران کارخانه سیمان آباده باز هم بیکار می شوند؟/ توصیه فرماندار به سیمانی ها

زارع فرماندار شهرستان آباده به فضای رقابتی حاکم بر صنعت سیمان اشاره نمود و گفت: در شرایط کنونی یکی از نیاز های جدی کارخانه انجام تبلیغات بازاریابی علمی می باشد که بایستی مدیران کارخانه آن را مد نظر داشته باشند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از آباده نما، در راستای حل و فصل مشکلات  واحدهای صنعتی شهرستان آباده  کارگروه  تسهیل و رفع موانع تولید با حضور  فرماندار و سایر اعضا در محل کارخانه سیمان آباده تشکیل  گردید.

خلیل سلیمانپور  رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان آباده  با اعلام این  خبر افزود:  در این جلسه  که علاوه  بر فرماندار، بخشدار  مرکزی، شهرداران آباده و بهمن و روسای ادارات گاز، برق، تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، تأمین اجتماعی  و هیأت مدیره کارخانه سیمان  آباده نیز  حضور داشتند، مسائل و مشکلات این کارخانه در زمینه  های  نقدینگی، بدهی  به شرکت گاز، امور اراضی و فروش سیمان مورد بحث و بررسی  قرار گرفت.

به گفته  سلیمانپور  پایین بودن فروش  کارخانه به علت رکود در صنعت ساختمان  و پروژه های عمرانی باعث  شده که در حال حاضر  این واحد تولیدی  بیش از هر زمان دیگری  با مشکل شدید  نقدینگی  مواجه باشد  و به همین علت  قادر به  پرداخت به موقع  هزینه های جاری خود نمی باشد.

بر این اساس یکی  از خواسته های مدیریت شرکت از مسئولین ذیربط بخصوص  شرکت گاز تقسیط بدهی های انباشته شده  می باشد تا بتواند با تأمین گاز مورد نیاز  خط تولید کارخانه را  که بخش آسیاب مواد آن از مهر ماه  سال جاری متوقف شده  راه اندازی و مجدداً تولید  کلینکر را آغاز  نماید.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آباده  با بیان اینکه  در حال حاضر  این کارخانه  روزانه بین 800 تا 1000 تن  کلینکر  را به سیمان تبدیل  و در بازارهای فارس و یزد  عرضه می نماید، اضافه کرد:  با توجه به اینکه  ذخیره کلینکر کارخانه در حال  اتمام  می باشد از مسئولین  ذیربط بخصوص  ادارات ارائه کننده  خدمات تقاضا نمود  بمنظور جلوگیری  از  تعطیلی مجدد  این کارخانه و بیکار شدن  کارگران  همکاری  لازم  را با مدیریت  کارخانه در خصوص  تقسیط بدهی  های آن ها  داشته باشند.

در این جلسه زارع فرماندار شهرستان  آباده طی سخنان کوتاهی  ضمن تشکر  از دست اندرکاران این کارخانه  به فضای رقابتی حاکم بر صنعت سیمان اشاره  نمود و گفت: در شرایط کنونی یکی از نیاز های جدی کارخانه انجام  تبلیغات بازاریابی علمی می باشد که  بایستی مدیران کارخانه  آن را مد نظر  داشته باشند.

فرماندار  آباده در پایان  قول مساعد داد که مشکلات  مطرح شده در این جلسه  را تا حصول نتیجه نهایی  پیگیری  و از  همه مسئولین  درخواست نمود  همکاری لازم را بعمل آورند.


سالاد

نظرات بینندگان