کد خبر: ۸۱۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۲۶ آذر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 26 آذر94

اولویت های کاری دادستان جدید شیراز/ از سرمایه گذاری، وعده سرخرمن نصیب شیراز شد

گندم را نمی توان از چرخه کشاورزی فارس حذف کرد، مطرح شدن حذف مجازات اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر، موجب بدنامی مجلس نهم از جمله عناوین امروز روزنامه های فارس است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد

دادستان شیراز تغییر کرد. این تیتر نخست روزنامه خبرجنوب است. علی صالحی دادستان جدید شیراز اولویت های کاری خود را در گفتگو با این روزنامه تشریح کرده است. علی صالحی گفته؛ برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و ارازل اوباش، برخورد قاطع با زمین خوراری و زمین خواران و تکریم ارباب رجوع اولویت کاری من است.
«امسال هیچ قراداد سرمایه گذاری در شیراز بسته نشد» این یکی دیگر از عناوین مهم صفحه استانی روزنامه خبرجنوب است. خیراندیش معاون اقتصادی شهرداری شیراز در این باره گفته است: امسال مراجعان زیادی برای سرمایه گذاری داشتیم اما منجر به قرارداد نشده و گفته اند: بررسی می کنند. این در حالی است که مدام از زبان برخی مسئولین بیان می شود؛ فلان کشور در شیراز، چند میلیارد سرمایه گذاری می کند اما واقعا در عمل اتفاقی نمی افتد.

سالاد این روزنامه که همواره موافق سیاست های هسته ای دولت است تیتر یک امروز خود را به  سخنان روز گذشته روحانی  در مورد PMD  اختصاص داده است:« رئیس جمهور: مختومه شدن PMD  پیروزی اخلاقی و سیاسی برای ایران بود» عصر مردم عکس صفحه نخست خود را به مراسم روز گذشته گرامی داشت شهید ولی نوری در دانشگاه شهید باهنر با تیتر «روز وصل دوستداران»اختصاص داده است. این شهید پنج سال پیش به عنوان شهید گمنام در دانشگاه شهید باهنر دفن شده بود که هفته پیش شناسایی شد. «کمبود آب شرب در انتظار شهرک های اقماری شیراز»، عنوان دیگر امروز این روزنامه است. مدیر آبفای شیراز با بیان اینکه چنانچه به روند احداث شهرک‌های اقماری این شهر از سوی مسئولان توجه نشود، تامین آب شرب این شهرک‌ها با مشکل جدی روبه‌رو می‌شود.

سالاداز میان سخنان روز گذشته رئیس جمهور جمله « تحریم ها علیه ایران دی ماه برداشته می شود» تیتر کرده است.«طبل گرانی روغن در دست تولیدکنندگان» عنوان دیگر امروز افسانه است. در این گزارش آمده است:« تولیدکنندگان روغن نباتی در حالی برای آزادسازی قیمت محصولاتشان تلاش می‌کنند و از احتمال افزایش قیمت‌ها در سال آینده سخن می‌گویند که نرخ جهانی روغن خام روند کاهشی داشته، اما قیمت روغن تولید کشورمان کاهشی نداشته است» شناسایی دو متهم نشر تصاویر خانوادگی توسط پلیس فتا استان فارس از جمله عناوین امروز سبحان است.

سالاد«شوک بازار PMD را نگرفت»، در این گزارش به نوسانات بازار در پی اتفاقات سیاسی روز در ایران و جهان اشاره کرده و آورده است:«نرخ دلار و طلا که پس از اعلام خبر مختومه شدن پرونده هسته ای کاهش یافته بود دیروز روندی افزایشی در پیش گرفت» در این گزارش آمده که به گفته صاحب نظران بازار ایران به شوک های جدی تری نیاز دارد»افسانه به سراغ یکی از اساتید دانشکده اقتصاد دانشگاه شیراز رفته و نظر وی را در این مورد جویا شده.سید محمد هاشم پور یزدان پرست گفته:« موضوع هسته ای ایران برداشتن یک مانع بزرگ از سر راه پیشرفت اقتصادی ایران بود که هم اکنون بر طرف شده است اما تا زمانی که تحریم ها لغو نشده و درآمد دولت افزایش نیابد نمی توان انتظار تغییراتی ملموس در اقتصاد و بهبود وضع بازار دا داشت»

افسانه میزگردی نیز با عنوان «چای نقد پهلو» با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس برگزار کرده است. این نشست با تیتر «رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس: گندم را نمی توان از چرخه کشاورزی فارس حذف کرد»، «فارس با همه عظمتش یک کارخانه کمباین سازی ندارد» در صفحه نخست تیتر شده است.

سالادتیتر یک امروز خود را به نقل از یک سایت خبری به سخنان نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی  اختصاص داده است.«قادری: سازمان حفاظت محیط زیست به جولانگاه افراد سیاسی تبدیل شده است» نماینده شیراز گفته:« سازمان حفاظت محیط زیست به دلیل اینکه تحت نظارت مجلس نیست، به جولانگاه افراد سیاسی تبدیل شده و در دوره های مختلف افراد سیاسی در رأس این سازمان قرار گرفته اند و چون سیاسیون نمی توانند با بدنه تخصصی و علمی این نهاد ارتباط برقرار کنند، هیچ کار مثبتی در حوزه محیط‌زیست در کشور انجام نشده و کارها قفل شده است»واکنش ذوالانوار نماینده شیراز در مجلس به طرح عدم اعدام قاچاقچیان بدون سابقه در اکثر رونامه های امروز کار شده است. ذوالانوار گفته:«مطرح شدن حذف مجازات اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر، موجب بدنامی مجلس نهم در تاریخ می شود» عنوان دیگر امروز نیم نگاه به نقل از مدیر تعاون فارس است. وی به بنگاه های اقتصادی استان اشاره کرده و بیان داشته:« بنگاه های اقتصادی اگر در کنار هم نباشند، در گذر زمان با شکست مواجه خواهند شد»

سالاد

نظرات بینندگان