کد خبر: ۸۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۲ - ۲۷ آذر ۱۳۹۴

امام‌ جمعه کازرون: نامزدهای انتخابات مجلس وعده‌های توخالی ندهند

امام جمعه کازرون از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که از دادن وعده‌های بدون پشتوانه و توخالی به مردم پرهیز کنند و فراتر از وظایف نمایندگی سخن نرانند.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از  کازرون خبر، حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این شهر با تسلیت هشتم ربیع‌الاول، روز شهادت امام عسکری (ع)، اظهار داشت: آن امام همام در تمام عمر 28 ساله‌شان زیر نظر زبده‌ترین ارتشیان بنی‌عباسی بودند تا جلو ظهور و نمو حضرت بقیة‌الله (عج) گرفته شود، اما در این فشار شدید آن حضرت رسالت امامت خود را به‌خوبی انجام دادند.

وی در ادامه با محکوم کردن جنایات ارتش نیجریه و به شهادت رساندن جمع کثیری از شیعیان مظلوم این کشور، بیان داشت: این حادثه جای بسی تأسف و سؤال‌برانگیز است از اینکه جرم این مردم مظلوم جز این بود که مراسم مذهبی در روز شهادت امام رضا (ع) برگزار کرده بودند.

امام‌جمعه کازرون با انتقاد از جنایات سازمان تروریستی «بوکوحرام» که در بزرگ‌ترین کشور اسلامی در آفریقا فعالیت دارد، افزود: چرا ارتش این کشور با این سازمان تروریستی برخوردی ندارد و فقط با مردم مظلوم زورآزمایی می‌کند.

خرسند تصریح کرد: وجود یک ارتش در دفاع از مرزوبوم و کیان هر کشوری به‌شمار می‌رود نه اینکه به بهانه واهی دست به کشتارجمعی بزند.

وی گفت: چند روز از این جنایات می‌گذرد اما دولت نیجریه نه آمار دقیقی از کشته‌شدگان و نه سرنوشت رهبر شیعیان این کشور علامه زاکزاکی را به مردم و رسانه‌ها اعلام می‌کند.

خطیب نماز جمعه کازرون با ابراز تأسف از سکوت رسانه‌های جهانی و برخی کشورهای اسلامی در مقابل جنایات ارتش نیجریه، یادآور شد: جنایاتی که در فرانسه اتفاق افتاد را تمام آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان محکوم کردند اما اکنون در قبال کشتار شیعیان نیجریه به لاک خود فرورفته‌اند و مگر کشته‌شدگان نیجریه انسان نیستند.

خرسند از دولت به‌ویژه وزارت خارجه کشورمان درخواست کرد با سرعت و قاطعیت بیشتری شیعه‌کشی و شیعه‌هراسی که توسط آمریکا و نوکران آن در جهان اسلام به راه افتاده را محکوم و موضع‌گیری جدی‌تری داشته باشند. 

وی در بخش دیگر سخنان خود 27 آذرماه سالروز شهادت عالم ربانی آیت‌الله شهید مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه دو نهاد علمی و فرهنگی تأثیرگذار در جامعه به‌شمار می‌رود که باید این دو نهاد در سایه همدلی و هم‌زبانی به همکاری و هماهنگی برسند.

امام‌جمعه کازرون گفت: منظور از وحدت این دو نهاد بر این است که اهداف مشخص و مشترکی را به یک سمت هدایت کنند و در احیای تمدن اسلامی، گسترش مرزهای دانش، تولید علم و اندیشه و بومی‌سازی علوم و اسلامی‌سازی علوم انسانی و اجتماعی و ایجاد دانشگاهی اسلامی گام بردارند.

 

خرسند به آغاز ثبت‌نام نامزدهای دو انتخابات مهم پیش رو از جمله مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: انتخابات در جمهوری اسلامی اهمیت فراوانی دارد و یکی از دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود که از اعضای مجلس خبرگان رهبری گرفته تا شوراهای اسلامی شهر و روستا همگی توسط مردم تعیین می‌شوند که نشانگر حاکمیت مردم و دخالت آنان در سرنوشتشان است.

 

وی امر برگزاری انتخابات در کشورمان را یکی از علامت‌های شورونشاط سیاسی جامعه و نقطه قوت برشمرد و متذکر شد: دشمن درصدد است که انتخابات کشورمان را نقطه‌ضعف نظام قلمداد کند، به‌طوری‌که نورچشمی‌های آمریکا در منطقه به‌ویژه شیخ‌نشینان عربی به‌طورکلی انتخابات ندارند و فقط چند آل و طایفه بر کشور حکومت دارند.

 

امام‌جمعه کازرون بابیان اینکه هر کشوری برای خود در مورد انتخابات شرایطی دارد، جمهوری اسلامی نیز ضوابطی را تعریف کرده و شورای نگهبان که استصوابی و قانونی است در امر انتخابات نظارت کامل دارد.

 

خرسند ادامه داد: به‌خاطراینکه انتخابات به رأی و خواسته نظر دشمنان در ایران برگزار نمی‌شود بنابراین انتخابات جمهوری اسلامی را غیر دموکراتیک می‌نامند.

 

وی از هیئت‌های اجرایی، نظارت، وزارت کشور و شورای نگهبان عمل به قانون و امانت‌داری را توصیه کرد و گفت: همگی باید امانت‌دار رأی مردم باشند چراکه رأی مردم بنا به فرموده مقام معظم رهبری حق‌الناس است.

 

امام‌جمعه کازرون از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی خواست به موازین شرعی و قانونی پایبند باشند و از تبلیغات به شیوه غربی استفاده نکنند و از ریخت‌وپاش و سیاه‌نمایی خدمات و عملکرد گذشته پرهیز کنند.

 

خرسند هم‌چنین از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که از دادن وعده‌های بدون پشتوانه و توخالی به مردم پرهیز کنند و فراتر از وظایف نمایندگی سخن نرانند.

 

وی در پایان به رعایت موازین شرعی و عدم مزاحمت به مردم در مراسم‌ عروسی تأکید کرد و از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی خواست با هنجارشکنان و تالارهایی که به برگزاری مجالس عروسی مختلط اقدام می‌کنند برخورد جدی داشته باشند

سالاد

نظرات بینندگان