کد خبر: ۸۱۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۶ - ۲۷ آذر ۱۳۹۴

امام جمعه موقت فراشبند: مردم کسانی را انتخاب کنند که دشمن شناس باشد

حجت الاسلام محمودی گفت: باید مراقب بود که دشمن همچنان دشمن است و سعی در تغییر باورهای مردم ایران دارد و می خواهدفرهنگ ناب ایران اسلامی را استحاله کند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از نخل بیدار، حجت الاسلام محمد جواد محمودی امام جمعه موقت فراشبند در خطبه های این هفته نماز جمعه فراشبند، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، کشتار بیش از 1000 نفر از شیعیان مظلوم نیجریه  که در حال عزاداری بودند را محکوم کرد و افزود: کشتار شیعیان مظلوم در هرکجای دنیا چه در اروپا ،چه در آسیا و چه در افریقا که باشد از نظر مسلمانان محکوم است.

وی با انتقاد از نهادهای بین المللی که در برابر این همه جنایت و کشتار شیعیان، هیچ گونه صدایی از آنها در نمی آید، افزود: آن حقوق نابشری که فقط مردم کشورهای مستکبر را بشر می داند و در مقابل کشتار مردم دیگر کشورهای مظلوم سکوت می کند، کجاست؟

وی ضمن محکومیت این واقعه مصیبت بار و تسلیت به خانواده های داغدار این شهدا، از تمامی مجامع بین المللی به خصوص سازمان همکاری های اسلامی و سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواست تا با تمام توان و به کارگیری از تمامی ظرفیت های خود در شناسایی، معرفی و مجازات عاملین این واقعۀ مصیبت بار، کمک و از گسترش و تکرار  این گونه حوادث جلوگیری کنند.

 وی حمله به بیت شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر و مرجع بزرگ شیعیان نیجریه و اقدام به توهین و جسارت به ایشان و اماکن مقدسه دینی و قتل و کشتار شیعیان نیجریه توسط تکفیرهای تندروی بوکوحرام، همراه با حمایت کامل ارتش و رژیم دیکتاتور آل سعود؛ را اقدامی جنایت بار، وقیحانه، جسارت آمیز و از روی ترس و استیصال عنوان کرد و گفت: امیدواریم که رهبر بزرگ و فقیه عالیقدر مردم نیجریه شیخ ابراهیم زکزاکی در سلامت کامل باشند و هرچه سریعتر آزاد شوند.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به سخنان امام راحل که فرمودند«این انقلاب باید به تمام جهان صادرشود» افزود: امروز شاگردی از مکتب امام (ره)، با الگو گرفتن از رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری، در نیجریه بدون هیچ گونه امکانات، بیش از 25 میلیون شیعه امام زمانی تربیت می کند که این یعنی صدور انقلاب اسلامی به جهان است.

امام جمعه موقت فراشبند مساله مهمی که امروز باید مد نظر قرارگیرد را مسئله «نفوذ » عنوان کرد و گفت: واژه نفوذ بعد از مساله برجام به صورت مکرر از زبان بزرگمرد تاریخ معاصر، رهبر فرزانه انقلاب (مد ظله) شنیده می شود و لذا دولتمردان باید مواظب نفوذ دشمن باشند و این مساله را جدی بگیرند.

حجت الاسلام محمودی از مسئولین و دولتمردان خواست تا مساله نفوذ استکبار را درکشور جدی بگیرند و بدانند که دشمن اگر چه امروز با رویکردی جدید و با مهربانی صحبت می کند و لبخند بر لب دارد همچنان دشمن است و سعی در تغییر باورهای مردم ایران دارد و می خواهد فرهنگ ناب ایران اسلامی را استحاله کند و از طرف دیگر سعی دارد افرادی را بر سر منصب هایی در کشور بفرستد که تصمیم گیری ها برای آنها انجام شود.  

وی نفوذ را از دیدگاه مقام معظم رهبری نفوذ نظامی، نفوذ اقتصادی، نفوذ سیاسی و نفوذ فرهنگی عنوان کرد و افزود: نفوذ فرهنگی و سیاسی به مراتب خطرناکتر از نفوذ اقتصادی و امنیتی است.

محمودی در بخشی از خطبه های نماز جمعه فراشبند به انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: آنچه بینی دشمن را به خاک می مالد حضور حداکثری مردم در پای صندوقهای رای است.

وی از مردم خواست کسانی را انتخاب کنند که علاوه بر اینکه دیانت داشته باشند، افرادی سیاسی باشند و از دشمن شناسی بالایی نیز برخوردار باشند.

خطیب موقت جمعه فراشبند ادامه داد: هرگاه دشمن از یکی از نامزدهای انتخابات تعریف و یا اینکه حامیان فتنه تلخ 88 از او حمایت کردند و یا حرف دشمن را می زند، آن شخص، خود فروخته است.

وی افزود: مومن بودن تنها شرط کافی برای نمایندگان نیست و نماینده باید زیرک و باهوش باشد و سیاست را خوب بداند.

وی در ادامه ضمن  گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، افزود: اگر بخواهیم کشوری در سطح و سواد بالا داشته باشیم باید وحدت بین حوزه و دانشگاه را حفظ کنیم.

  امام جمعه موقت فراشبند در پایان خطبه های نماز جمعه این شهر ، سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) را تسلیت و آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) و میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) به روایت اهل سنت و آغاز هفته وحدت را تبریک گفت.

 

انتهای پیام/

سالاد

نظرات بینندگان