کد خبر: ۸۱۱۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۶ - ۲۷ آذر ۱۳۹۴
اختصاصی شیرازه/ مسئول دفتر نظارت بر انتخابات استان فارس در همایش استانی ناظران؛

ترکیب هیئت اجرایی باید پوشش دهنده اعتماد عمومی باشد/ حامیان فتنه التزام عملی به اصل مترقی «ولایت مطلقه فقیه» ندارند

رنجبر گفت: فرزند و یا برادر شهید بودن شرط ورود به هیئت اجرایی یا نمایندگی مجلس نیست.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، مسئول دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات استان فارس با اشاره به گلایه گذاری برخی افراد مبنی بر سخت گیری‌های هیئت نظارت در اعلام اسامی واجدین شرط برای حضور در هیئت اجرایی، گفت: ترکیب هیئت اجرای یباید پوشش دهنده اعتماد عمومی باشد.

احمد رنجبر در جمع اعضا و روسای دفاتر نظارت بر انتخابات شهرستان‌های استان فارس در پاسخ به ناراحتی افرادی که راجع به سخت گیری‌های هیئت نظارت در اعلام اسامی واجدین شرط برای حضور در هیئت اجرایی ابراز ناراحتی می‌کنند، به مواد 28 و 29 قانون انتخابات و به‌ویژه تبصره‌های دو و سه ماده 29 این قانون اشاره و اظهار کرد: معتمدین هیئت اجرایی خبرگان رهبری علاوه بر  اینکه باید معتمد مردم، بومی و حداقل به مدت سه سال ساکن حوزه انتخابیه باشند.

وی همچنین اعتقاد و التـزام عملـی بـه اسـلام و نظـام مقـدس جمهـوري اسلامی، وفادار به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه را از دیگر موادری مطرح کرد که در قانون انتخابت مجلس خبرگان برای دست اندرکاران انتخابات و هیئت‌های اجرایی بدان تاکید شده است.

رنجبر با اشاره به قانون و اعتقاد و التزام عملی به ولی فقیه به‌عنوان خط قرمز در بررسی صلاحیت‌ها، گفت: اعتقاد به ولی فقیه قلبی اما التزام عملی موضوعی جداگانه است.

مسئول دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات استان فارس با اشاره به ناراحتی یکی از مسئولان اجرایی استان از سخت‌گیری‌های هیئت نظارت در اعلام اسامی واجدین شرط برای حضور در هیئت اجرایی، خاطرنشان کرد: متاسفانه تعدادی از افراد معرفی شده التزام عملی به  اصل ولایت مطلقه فقیه نداشته و پس از گذشت چند سال از فتنه 88 که شعار فتنه گران مرگ بر اصل ولایت فقیه بود، همچنان حامی سردمداران فتنه بوده و به تذکرات مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه تهران توجه نکرده و ارتباطات خود را با جریان فتنه حفظ می کنند.

رنجبر ادامه داد: برخی از افراد معرفی شده نیز سابقه بازداشت و محکومیت داشته و مجموعه آنان پوشش دهنده اعتماد عمومی مردم نبوده و مورد اعتماد طیف خاصی از جامعه بودند و لذا به موجب قانون چون خط قرمز نظام فتنه و حمایت از جریان فتنه است در این رابطه بعضی ازا افراد واجد شرط شناخته نشدند.

وی با بیان اینکه اگر کسانی پس از فتنه سال 88 باور ندارد که آن اتفاقات، فتنه بوده و باور دیگری را در سر می‌پرورانند در اشتباه هستند، اظهار کرد: اگر افرادی همچنان به حمایت از «فتنه» اصرار دارند و انتظار دیگری در بررسی‌ها دارند بدانند که اعضای نظارت بر انتخابات شورای نگهبان کوتاه نخواهند آمد.

فرزند و یا برادر شهید بودن شرط ورود به هیئت اجرایی یا نمایندگی مجلس نیست

مسئول دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات استان فارس با اشاره به گلایه گذاری در خصوص سخت‌گیری‌های انجام شده در احراز صلاحیت اعضای هیئت اجرایی در استان فارس به‌ویژه عدم احراز مدیرکلی که برادر سه شهید بوده است، تاکید کرد: برای بررسی افراد شانیت خانواده محترم شهدا محفوظ است لیکن برادر و یا فرزند شهید بودن به تنهایی نمی تواند شرط ورود به هیئت اجرایی یا نمایندگی مجلس باشد.

رنجبر با تاکید مجدد بر اینکه قانون شرط بررسی صلاحیت‌هاست، خاطرنشان کرد: سابقه ندارد کسی فقط به دلیل اینکه ریاست ستاد کسی را بر عهده داشته است احراز صلاحیت نشده باشد، بلکه میزان حال فعلی افراد است.

وی با بیان اینکه شعار قانون باید همراه با عمل به قانون باشد، از اصرار استاندار فارس بر شعار قانون ابراز رضایت و تصریح کرد: در بررسی صلاحیت‌ها از سوی دفاتر هیئت‌ نظارت به گونه‌ای عمل می‌شود که پاسخی محکمه پسند برای هرگونه تصمیم‌گیری وجود داشته باشد.

مسئول دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات استان فارس با بیان اینکه قانون شرط بررسی صلاحیت‌ها می باشد، افزود: انتخابات صحنه‌ای است که افراد توانمند باید وارد میدان شوند و در احراز صلاحیت‌ها موضوع داشتن شرایط قانونی است و پس از آن اقبال مردم است که تعیین کننده نتیجه می‌باشد.


سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
عبدالله
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴
0
سلام
به نظرم اشتباه استاندار در معرفی اکبری، مدیرکل اسبق آموزش و پرورش فارس به عنوان برادر سه شهید هم جای بررسی دارد چرا که فقط حسین روزی طلب برادر سه شهید و مدیرکلآموزش و پرورش بوده است.