کد خبر: ۸۱۱۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۲۸ آذر ۱۳۹۴
مجلس برگر/2

«نمایندگان رنگین کمانی» و اصول و باورهایی که به سمت بادبان قدرت می چرخد!

این ها قسم نماینده ها اصولا به هیچ گفتمان و اصولی پایبند نیستند و مرتب بین این جناح و آن جناح هروله می کنند به طوری که نمی توان آن ها برا به عنوان یک اصلاح طلب یا اصولگرا و حتی مستقل شناخت.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، حتما زیاد دیده اید که راننده ای به سمت راست راهنما می زند ولی طرف چپ می پیچد، یا سمت چپ چراغ می زند اما سمت راست می پیچد، حکایت برخی نمایندگان یا کسانی که عزم بهارستان کرده اند، هم همین است. در اینجا، گروه و حزب و جناح مرز چندان پررنگی ندارد و عملا ساختار قدرتمندی برای آن پیش بینی نشده است و لذا آنچه هست در بهترین شرایط، سیاسی کاری است و رکب زدن بهم، نهایتا بار خود را بستن و... را هم به آن اضافه کنید.

تجربه نشان می دهد، هر 8 سالی که دولت ها تغییر می کند و از صدر تا ذیل مسئولین از رئیس جمهور تا آبدارچی جای خود را به گروه جدید می دهند، گروهی که به جای میل خدمت، فکر ماندن هستند؛ به سرعت همه اصول و باورهای خود را به سمت بادبان قدرت می چرخانند!

این افراد در آستانه انتخابات بیشتر خود را نشان می دهند، آن ها بسته به شرایط کشور و گفتمان حاکم، دیدگاه های سیاسی خود را به سمت قدرت متمایل می کنند، حتی برخی برای اثبات وفاداری، تمام اصول خود را بر باد می دهند و با تعریف و تمجید، زیر علم گروه رقیب می روند اما ماندگار نیستند و ﺗﻤﻠﻖ گویی ﻭ ﺗﺠﻠﯿﻞ را تا زمانی ادامه می دهند که منافعشان تامین باشد ﻭ با از کنار رفتن آن فرد یا جناح سیاسی، به سرعت خرمن او را به باد می دهند چرا که اگر تا دیروز تملق از آن گفتمان، نان و آب داشت، اکنون بدگویی و تهمت زنی و اعلام برائت، قیمتی تر است!

شاید بتوان گفت این گونه افراد مصداق واقعی اصطلاح «نان به نرخ روز خور» هستند و متاسفانه در استان فارس از این دست کسانی که در حزب باد قرار دارند، کم نیست. با نگاهی به انتخابات مجلس در ادوار مختلف با آسانی می توان چنین افرادی را شناخت که روزی اصلاح طلب بوده اند و اکنون در صف اصولگرایی ایستاده اند یا برعکس. یا برخی چهره هایی که با دولت احمدی نژاد پا به عرصه سیاست گذاشتند و نامی برای خود دست و پا کردند، اکنون سایه دولت نهم و دهم و رئیسش را با تیر می زنند. یا نماینده هایی که با برند اصولگرایی و قرار گرفتن در لیست جبهه متحد اصولگرایی توانستند به مجلس راه یابند، پس از چندی، تمام اصول و داشته ها را زیر پا گذاشتند و با دور زدن گفتمان خودی، عملا به مهره ای قابل اعتماد به جریان اعتدال شدند.

این گونه نماینده ها اصولا به هیچ گفتمان و اصولی پایبند نیستند و مرتب بین این جناح و آن جناح هروله می کنند به طوری که نمی توان آن ها را به عنوان یک اصلاح طلب یا اصولگرا و حتی مستقل شناخت و منافع شخصی و ماندن در اریکه قدرت باعث می شود، در هر زمانی بسته به شرایط، رنگ عوض کنند و در سابقه سیاسی خود، رنگین کمانی از طیف های سیاسی که به آن ها لبیک گفته اند به ثبت برسانند.

البته این موضوع و نماینده های با رفتار رنگین کمانی در همه نقاط کشور و استان ها، گرچه وجود دارد اما متفاوت است و در استان فارس عدم ثبات رای و رنگ عوض کردن های مداوم به یک معضل مهم تبدیل شده است، طوری که برای پیدا کردن افرادی ششدانگ متعهد به گفتمان خود، خصوصا در بین نمایندگان، باید از ذره بین استفاده کرد! شاید همین موضوع سبب شده تا در کشور از چهره های سیاسی استان فارس چندان استفاده نشود، چرا دولت ها نمی توانند روی چنین افرادی حساب باز کنند.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ضمن طرح این انتقاد که مگر یک نماینده چه کمبودی دارد که بخواهد از این شاخه به آن شاخه بپرد و با آمدن و رفتن جناح‌ها و جریان‌ها تغییر رنگ دهد، تاکید کرد: اقتدار یک نماینده به این است که ثبات رأی داشته باشد در این صورت دیگر مهم نیست که دولت نظرش با وی هم‌ نظر است یا نه، زیرا او را به ثبات رأی می‌شناسند و مردی است که اگر جایی نقطه ضعفی هم دید، بدون تعارف آن‌را بازگو می‌کند در حالی که اگر نماینده‌ ای هم‌خط دولت باشد اما ثبات رأی نداشته باشد حتی دولت هم روی او حساب باز نمی‌کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس با تاکید بر اینکه باید در دیدگاه خود ثابت قدم باشیم و از آن دفاع کنیم ولو اینکه یک دور هم رأی نیاوریم، گفت: در مجلس کسانی را داریم که ثبات رأی دارند و همه آن‌ها را می‌شناسند و بی‌دلیل امروز در دامن کسی و فردا به دامن دیگران نمی‌روند.

دوستی می گفت: ندیده بودیم که بادمجان هم رنگ عوض کند!

هر چند دیگر آن زمان گذشت که بادمجان بم آفت نداشت، اما حالا بادمجان بم و قزوین هم آفت گرفته و قاطی میوه ها شده است.

 تازه هر کس هم به آن حساسیت داشته باشد چه در گذشته و حال دچار حال مستشار الدوله می شود...

خلاصه وقتی که به گاوداری دوستم رفته بودم یه بادمجان زرد مثل موز نظرم را به خودش جلب کرد.

بادمجانی که رویا پرور بود و خواست و توانست خودش را از تیره گی در بیاورد و شبیه موز کند و قاطی میوه ها بشود ...

ولی روزگار او را از جایش کند و گوشه ای انداخت...

حالا نه بادمجان است که بشود با آن غذایی درست کرد و نه موزی که خورد...

این هم عاقب این گونه افراد....



سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴
0
علت ازدیاد نفاق در جامعه باید بررسی جامعه شناسانه شود
وقتی اگر کسی عقائد سیاسی اش را اظهار کند با مشکلات متعدد روبرو می شود باید به ساز روز برقصد
آن عده که حاضرند خود را فدا کنند قلیل اند
جواد
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴
0
جریانات مشابه شیرازه موجب ترویج نفاق میشوند.تهمت زنی و داشتن حاشیه کاملا امن برای یک جریان و انسداد فضای سیاسی طرف مقابل یعنی بی عدالتی اجتماعی سیاسی .شیرازه جان از نشانه های باطل بودن یک جریان همین بس که هر چه بخواهند بگویند بگویند و کسی تو هم نتواند بگوید .یقین بدانید این روش مرضی خداوند کریم نخواهد بود و دیر یا زود در نزدش جوابی نخواهید داشت .