کد خبر: ۸۱۱۹۳
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۳ - ۲۹ آذر ۱۳۹۴
آقای افشانی مراقب خون شهدا باشید

استاندار فارس می خواست چه کسی تایید صلاحیت شود؟

دفاع استاندار فارس از فرد خاص آن هم با عملکرد و حال فعلی مشخص! که وابسته به یک جریان سیاسی است، قابل کتمان نیست و جای تامل بسیار دارد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، موسم انتخابات که می رسد، تقریبا کمتر کسی را می توان یافت که علقه های خود را نسبت به جناح های سیاسی و شخصیت ها و افراد علنی نکند حتی برخی مسئولین مجری انتخابات، این گونه اند!

«چه دلیلی دارد فردی که برادر سه شهیدی که سال ها در همین استان مدیر کل آموزش و پرورش بوده، صلاحیت وی برای هیات اجرایی خبرگان رد شود»!؟ این سخنان رئیس یک حزب سیاسی نیست، تعجب نکنید! این بخشی از اظهارات استاندار فارس در جمع اعضای هئیت نظارت بر انتخابات استان است. افشانی ظهر روز پنج شنبه، از این که فردی اصلاح طلب با سابقه مدیرکلی و برادر شهید بودن، در جمع  هیئت اجرایی قرار نگرفته است، سعی کرد به تصمیم اعضای هیئت نظارت شورای نگهبان در استان انتقاد کند؛ در حالی که استاندار به عنوان مجری انتخابات نباید از گروه ها و افراد متعلق به جناح های سیاسی حمایت کند و باید نماد کامل بی طرفی باشد، اما به نظر می رسد سیدمحمدعلی افشانی استاندار دولت اعتدال که خود از چهره های اردوگاه اصلاحات به شمار می رود، تحت تاثیر برخی جوسازی ها، نتوانست حرف دل خود را نگه دارد و به زبان نیاورد؛ شاید هم تصور نمی کرد سخنانش رسانه ای شود! شیرازه، سخنان افشانی را که لحظاتی بعد از انتشار در برخی رسانه هاحذف شد، بازنشر داد تا اینکه روز گذشته هم پایگاه خبری استانداری فارس با انتشار این خبر، اظهارات نماینده ارشد دولت در استان را تایید کرد.

استاندار فارس می خواست چه کسی تایید صلاحیت شود؟!
بررسی های نشان می دهد، فردی که سیدمحمدعلی افشانی از آن نامی نبرد اما بابت رد صلاحیتش جهت عضویت در هیئت اجرایی انتخابات مجلس خبرگان سخت برآشفته شد، کسی است که در دولت اصلاحات رئیس دستگاه تعلیم و تربیت فارس بوده است. وی در سال 88 مسئول یکی از کمیته های ستاد موسوی در استان فارس بود و قبل از این که انتخابات ریاست جمهوری در سال 88 به پایان برسد، در یک سخنرانی، موسوی را برنده قطعی انتخابات خواند! او همچنین یکی از لیدرهای اصلی جریان فتنه در آشوب های پس از انتخابات سال 88 در شیراز شناخته می شود. دفاع استاندار فارس از فرد خاص آن هم با عملکرد و حال فعلی مشخص! و وابسته به یک جریان سیاسی ورشکسته، جای  بسی تامل دارد.

اما آیا داشتن سابقه مدیرکلی و برادر شهید بودن می تواند به تنهایی شرط ورود به هیئت اجرایی و یا مجلس باشد؟
با مطالعه تاریخ اسلام از صدر تاکنون، می توان به تغییر ماهیت افراد و دگرگونی های عقیدتی آن ها در زمانه امروز بهتر پی برد و آسانتر تفسیر کرد. آیت الله مصباح رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) چند روز پیش در جلسه اخلاق در دفتر مقام معظم رهبری گفت: یکی از افرادی که در برابر حضرت علی(ع) قرار گرفت، بیعت خود را شکست و جنگ جمل را به راه انداخت زبیر بن عوام است؛ زبیر کسی است که پیامبر(ص) برای شمشیر او دعا کرد، کسی است که در شورای سقیفه حاضر نشد، بزرگ خاندان بنی هاشم بود و آن قدر منزلت داشت که حضرت زهرا(س) به امیرالمؤمنین(ع) فرمودند اگر تو توان انجام وصایای مرا نداری به زبیر بگویم، حال چه می شود که کار او به این جا کشیده می شود.

افرادی با چنین ویژگی در دوران انقلاب و اکنون نیز بسیار است. مگر موسوی نخست وزیر امام(ره) نبود، یا کروبی رئیس قوه قانونگذاری کشور جمهوری اسلامی ایران نبود، چگونه در سال 88 به راس فتنه تبدیل شدند؟ آیت الله منتظری قائم مقام رهبری و حاصل عمر امام(ره) بود، چه اتفاقی افتاد که امام از دست او آرزوی مرگ کرد! چه کسی وطن فروشی بنی صدر را فراموش می کند؟ او فرزند آیت الله نصرالله بنی صدر، از علمای مشهور همدان و از دوستان امام خمینی بوده كه سابقه مخالفت با شاه در اوج خفقان حكومت پهلوی را داراست. اما او که بدون هیچ فیلتری( مثل شورای نگهبان) با اعتماد مردم روبرو شد و به نوعی اولین رئیس جمهور پس از انقلاب لقب گرفت، چه شد که با لباس زنانه از کشور فرار کرد؟

این مصادیق نشان می دهد که مقام و جایگاه و داشتن پدری با چنان و چنین ویژگی انقلابی گری نمی تواند، ملاکی محکم برای قضاوت درباره صلاحیت اشخاص و سپردن امری به اهمیت انتخابات به وی باشد، بلکه حال فعلی افراد است که ملاک عمل قرار می گیرد و نشان می دهد یک فرد در چه جایگاهی از اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه قرار دارد.

به نظر می رسد این حدیث پیامبر اکرم(ص) بهترین توصیه در شرایط فعلی به مردم و خصوصا مسئولین و مجریان انتخابات باشد. رسول خدا(ص) می فرمایند: «شَرُّالنّاسِ مَنْ باعَ آخِرَتَهُ بِدُنْیاهُ، وَ شَرٌّ مِنْ ذلِكَ مَنْ باعَ آخِرَتَهُ بِدُنْیا غَیْرِهِ؛ بدترین مردمان کسی است که آخرت خود را به دنیایش فروخت؛ و بدتر از این کسی است که آخرت خود را به دنیای دیگری فروخت؛ که دین از او رفت و دنیا به دست دیگری رسید.» (من لا یحضره الفقیه ج ۴ص ۲۵۵)

شیرازه از سر دلسوزی و احترام، مشفقانه به استاندار محترم فارس این حدیث شریف نبوی را یادآور می شود و امیدوار است وی از عهده مسئولیت خطیر به خوبی برآید و از پاسخگویی در قبال خون آن سه شهید و سایر شهدای ایران اسلامی برآید و دین و آخرتش را فدای دنیای فتنه گران نکند. ان شاء الله!

سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴
0
سلام برادر یا خواهر عزیز
زبیر در شورای سقیفه حاضر شد و به نفع امام علی (ع) رای داد، این هم منبع:
http://fa.wikishia.net/view/%D8%B2%D8%A8%DB%8C%D8%B1_%D8%A8%D9%86_%D8%B9%D9%88%D8%A7%D9%85
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴
0
شیزازه تا اونجایی که اطلاع دارم محمد حسین روزیطلب نماد حزب موتلفه در فارس بوده یعنی فردی اصولگرا بوده و در دو دولت فبل مدیرکل بوده بنابراین نمیتونسته طرفدار موسوی بوده
قاسمی
منظور اقای استاندار، روزی طلب نبوده... کسی است که آقای مدیرکل فعلی آموزش و پرورش چند سال مدیر مالی ایشون بودند.
شیرازی
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴
0
چرا شفاف نمیگید منظور استاندار کی بوده؟روزیطلب که از جناح خودتون هست اینو دیگه چرا تخریب میکنید؟منافعتون رو مد نظر قرار نمیده؟
رضایی
یعنی استاندار اصلاح طلب فارس دلش برای روزی طلب سوخته بود؟! منظور جناب افشانی کسی بود که سال 88 مسئول شاخه عشایر ستاد موسوی در استان فارس بود.
ناشناس
اصلا بحث روزيطلب نيست لطفا به جاده خاكي نزنيد ضمنا شيرازي جون نياز به دلسوزي امثال جنابعالي براي روزيطلب و ديگر اصولگرايان نيست فعلا كلاه خودتون رو بگيريد كه خيلي وقته فتنه آمريكايي 88 سرتون را بي بي كلاه كرده
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴
0
سلام بنظر میاد که 88 دکانی برای برخورد با کسانی که از
نظر سیاسی با ما اختلاف دارن تبدیل شده وگرنه کسانی که بعد از سخن رانی حضرت آقا
هیچ اظهار نظری نداشتند هرچند مخالفت جدی باطرز اجرای انتخابات را داشتند را ما نمیتونیم همینجوری بفرض که در ستاد فلان کاندیدا حضور داشته رد صلاحیت کنیم. و ما بخواهیم بدون مدرکی که حداقل برای مردم قابل قبول باشد شروع به کوبیدن مخالفانمون
بکنیم بنظر از اخلاق اسلامی بدور است موفق باشید.
شیرازی
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴
0
شجاعت داشته باشید اسم بیارید سفسطه نکنید
مسعود
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴
0
باباجون منظورشون آقای اکبری هست