کد خبر: ۸۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۲ - ۲۹ آذر ۱۳۹۴
دکتر ایمانیه:

ابتلا ۲۳۸ نفر در استان فارس به آنفولانزا/ ۷ نفر جان خود را از دست دادند/ سال گذشته هم آنفولانزا جان 8 استان فارسی را گرفته بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۲۳۸ نفر در استان فارس به آنفولانزا مبتلا شدند که از این تعداد ۷ نفر جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عصر یکشنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس با اشاره به آخرین وضعیت بیماری آنفولانزا در کشور گفت: امسال تعداد فوتی‌های ناشی از آنفولانزا سه و نیم درصد مبتلایان بوده که نسبت به میزان هفت درصد سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است ولی متأسفانه در رسانه‌ها به گونه‌ای انعکاس یافته که موجب نگرانی افکار جامعه شده است.

محمدهادی ایمانیه در این جلسه بیان کرد: در استان فارس ۴۳۳ نفر مشکوک به بیماری آنفولانزا بودند که از این تعداد ۲۳۸ نفر پس از انجام آزمایش‌های مختلف بیماری آن‌ها ثابت شد.

دکتر ایمانیه افزود: در فارس ۱۲ زن باردار مشکوک به آنفولانزا وجود داشت که آزمایش ۷ نفر مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه همه فوت شدگان دارای بیماریهای زمینه‌ای بوده‌اند عنوان کرد: در استان فارس ۷ نفر به دلیل ابتلا به آنفولانزا جان خود را از دست دادند که در میان آن‌ها هیچ زن بارداری وجود نداشت.

ایمانیه خاطر نشان کرد: سال گذشته در استان فارس ۱۱۱ نفر به بیماری آنفولانزا مبتلا شدند که ۸ نفر فوت کردند اما در سال جاری ۲۳۸ نفر مبتلا شدند که ۷ نفر جان خود را از دست دادند.

ایمانیه با بیان اینکه بیماری آنفولانزا یک بیماری ویروسی است و داروهای آنتی بیوتیک تأثیری برآن ندارد گفت: بهترین راه برای مقابله باآن پیشگیری از ابتلای به آن می‌باشد همچنین واکسن مورد نیاز به میزان کافی موجود است.

وی تأکید کرد: این بیماری میکروبی نیست بنابراین از طریق تنفس منتقل نمی‌شود بلکه ترشحات باعث انتقال این بیماری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه علائم این بیماری اشاره کرد و گفت: تب شدید، بدن‌درد بسیار زیاد و ضعف عضلانی شدید ازجمله نشانه‌های این بیماری است و به طور کلی علائم آن شبیه آنفولانزای معمولی است با این تفاوت که بسیار شدید‌تر ظاهر می‌شوند.

سالاد

نظرات بینندگان