کد خبر: ۸۱۲۸۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۳۰ آذر ۱۳۹۴
در سومین روز ثبت نام صورت گرفت؛

انتخابات مجلس شوراي اسلامي؛ ثبت نام 63 داوطلب در شیراز و 178 نفر در کل فارس/ تعداد کاندیداهای مجلس خبرگان به 10 نفر رسید

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با حضور در ستاد انتخابات شهرستان شیراز برای شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌ نام کرد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، سومین روز نام نویسی داوطلبان نمایندگی مردم شیراز در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین روز از ثبت نام داوطلبان عضویت در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه فارس دوشنبه در ستاد انتخابات شهرستان شیراز آغاز شد.
ثبت‌نام ۶۳ کاندیدای مجلس دهم در شیراز
 در سومین روز نام نویسی از داوطلبان انتخابات مجلس، 30 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز ثبت نام کردند تا مجموع داوطلبان ثبت‌نام شده در اين حوزه انتخابيه به 63 نفر برسد که از این تعداد ۵ زن و مابقی مرد هستند. همچنین ۱۰ نفر از داوطلبان دارای مدرک دکترا و 48 نفر دارای مدرک فوق لیسانس و 5 نفر دارای مدرک لیسانس و جانباز هستند. یکی از داوطلبان امروز فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی کشورمان بود که از حوزه انتخابیه شیراز ثبت نام کرد. در 2 روز گذشته 33 نفر داوطلب نمایندگی مردم شیراز در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شده بودند.

نام نویسی 178 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان فارس
در پایان سومین روز نام نویسی از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه استان فارس 178 نفر داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه این استان نام نویسی کردند که از این تعداد 63 نفر متعلق به حوزه انتخابیه شیراز، پنج نفر اقلید، 11 نفر آباده، خرم بید و بوانات، پنج نفر جهرم، 11نفر داراب و زرین دشت، پنج نفر سپیدان، 9 نفر سروستان، کوار و خرامه، 4 نفر فسا و 8 نفر فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین است. همچنین در حوزه های انتخابیه کازرون 10 نفر، لارستان، خنج و گراش 9 نفر، لامرد و مُهر شش نفر، مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان 14 نفر، ممسنی و رستم 10 نفر و نی ریز و استهبان هشت نفر نام نویسی کردند.

تعداد کاندیدا‌های خبرگان در فارس به 10 نفر رسید
در پنجمین روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری، آیت الله سید علی اصغر دستغیب نماینده فعلی فارس در مجلس خبرگان، حجت الاسلام علی اکبر کلانتری عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز و آیت الله فقیه امام جمعه نی ریز برای انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کردند.
همچنین گفته می شود؛ علی اکبر زمردین هم از طریق وزارت کشور برای انتخابات خبرگان رهبری از فارس و برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی داوطلب حوزه انتخابیه داراب شد تا تعداد دواطلبان ثبت نام شده در حوزه فارس برای مجلس خبرگان رهبری به 10 نفر برسد.

در روزهای گذشته، حجت الاسلام موسوی خراسانی، حجت الاسلام قائدی، علی محمد دستغیب، آیت الله احمد بهشتی، حجت الاسلام رضا حسینی امام جمعه گراش و حجت الاسلام سید رسول حسینی استاد حوزه و دانشگاه و معاون تهذیب حوزه عملیه شهرستان مرودشت برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری داوطلب شده بودند.

ستاد انتخابات شهرستان شیراز تا روز 4 دی ماه، هر روز از ساعت هشت صبح تا 16 ثبت نام از کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان شیراز را انجام می دهد. همچنین ثبت نام برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از روز بیست و ششم آذرماه جاری آغاز شده و تا روز چهارشنبه دوم دی ماه 94 ادامه دارد.

هیئت‌های اجرایی پس از پایان مهلت ثبت‌نام ظرف یک دوره زمانی 10 روزه صلاحیت داوطلبان را بر اساس استعلامات مراجع چهارگانه مجلس در قانون انجام می‌دهند.

پس از بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی، بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های نظارت و پس از آن در شورای نگهبان انجام خواهد شد که این روند تا 5 اسفند ادامه خواهد یافت.

تعداد نمایندگان فارس در مجلس خبرگان 5 نفر و تعداد نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی 4 نفر است.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان روز جمعه هفتم اسفندماه 94 برگزار می شود.

سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴
0
برای مردم بفرماید دانشمند هسته ای از نزدیکان جبهه پایداری هستند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴
0
فقط دکتر فریدون عباسی
ناشناس
فقط فریدون عباسی والسلام