کد خبر: ۸۱۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۷ - ۳۰ آذر ۱۳۹۴

آیت الله دستغیب: سخنی از رهبری شورایی در قانون اساسی وجود ندارد/ حجت الاسلام کلانتری: 9 دی نشان داد جایگاه رهبری در بین مردم ایران عمیق است

نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری وظیفه اصلی این مجلس را تعیین رهبری دانست.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، نماینده مردم فارس در چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: شورایی بودن رهبری یک کشور و مضامینی همچون شورای رهبری و ریاست جمهوری امروز در عرف دنیا مقوله ای پذیرفته شده نیست.

آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب دوشنبه در حاشیه حضور در ستاد انتخابات شهرستان شیراز و ثبت نام برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سخنی از شورای رهبری به میان نیامده است و از طرفی، موضوع نظارت بر رهبری یا زیرمجموعه های رهبری نیز در قانون نیامده است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)  اظهار کرد: در این قانون موضوع هایی همچون تعیین رهبر و تشخیص صلاحیت و سلب صلاحیت رهبری و شیوه های اعمال آن در حیطه وظایف مجلس خبرگان رهبری تعیین شده است.

آیت الله دستغیب تصریح کرد: در بیان نظر شخصی ام باید بگویم که در بسیاری از مواردی که از نظر قانونگذاری و برخی جلسات که حالت مشورتی دارد، نظرات مشورتی به صورت رسمی و غیررسمی به رهبری  ارائه می شود.

وی افزود: شورایی شدن موضوع رهبری یک کشور به طور کلی جنبه منفی دارد؛ همچنان که در سایر کشورهای جهان، موضوعی به نام شورای رهبری یا شورای ریاست جمهوری را شاهد نیستیم بلکه یک نفر باید در رأس امور باشد تا تصمیم نهایی را بگیرد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: دین مبین اسلام هم قائل به امامت برای یک نفر است همچنانکه امام حسین (ع) در زمان حیات امام حسن (ع) از ایشان تبعیت می کرد.

نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری وظیفه اصلی این مجلس را تعیین رهبری دانست و گفت: بررسی استمرار صلاحیت و شایستگی رهبری و مسائل مهم مملکتی از دیگر مسئولیت های این مجلس است.

9 دی نشان داد جایگاه رهبری در بین مردم ایران عمیق و ماندگار است
همچنین حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر کلانتری استاد حوزه و دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه  شیراز در پنجمین روز از فرصت نام نویسی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری با حضور در حوزه انتخابیه فرمانداری شیراز نام نویسی کرد.

 کلانتری در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص بحث شورای رهبری که برخی افراد مطرح می کنند،  گفت: مطمنا  اگر رهبر فردی معین و مشخص باشد درنظارت امور، تصمیم گیری و رتق و فتق امور کشور توفقیقات بیشتری خواهد داشت. تجربه ثابت کرده است که کار شورایی چندان پیشرفت ندارد و خیلی معطلی دارد و معمولا کار شورایی تا به حدی برسد که اجرایی شود مردم معطل می گردند.

کلانتری افزود: مردم با رهبری فردی موافق هستند و با شورایی بنظر می رسد مشکلات حل نمی گردد.

وی در خصوص 9 دی نیز گفت: مردم ولایمتدار در 9 دی اثبات کردند که به رهبری علاقمند هستند و چهره مردم ایران در کشور نشان از پیروری از ولایت را نمایانگر کرد.

کلانتری تصریح کرد: 9 دی به جهان نشان داد، جایگاه رهبری در بین مردم ایران عمیق و ماندگار است.

سالاد

نظرات بینندگان