کد خبر: ۸۱۳۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۰۲ دی ۱۳۹۴
نود و دومین معجون وبلاگی شیرازه؛

چقدر صدایت شبیه بلال است برادر!/ می رسد بوی باروت آمریکایی…

در نودمین قسمت از معجون وبلاگی، منتخبی از مطالب باشگاه وبلاگ نویسان فارس در موضوعاتی از قبیل «فرهنگ فردمحور یا گروه محور»، «پنج خصلت مداد!!» و موضوعات دیگر منتشر شده است.
شیرازه: وب نویسان فعالی در سراسر استان فارس هستند که وبلاگ های آن ها از سطح بالایی برخوردار است. محتواهای خواندنی این وبلاگ ها گرچه مشتری خاص خود را دارد اما به منظور معرفی هر چه بیشتر، شیـــرازه در نظر دارد به صورت هفتگی گزیده بهترین های وبلاگی را در قالب «معجـــون وبلاگی» تقدیم شما خوانندگان گرامی نماید.

یقیناً مطالب بسیاری زیادی در فضای وبلاگی کشور وجود دارد که شایسته بهترین ها هستند، لذا گلچین این مطالب به معنای نادیده گرفتن زحمات دیگر وبلاگ ها نمی‌باشد. بر این اساس تمامی وبلاگ نویسان عزیزی که مایلند مطالب آنان منتشر شود می توانند به منظور معرفی وبلاگ خود، مطالب تولیدی خود را از طریق ارسال نظر در زیر همین مطلب یا از بخش ارتباط با ما ارسال نمایند.

کلام فارس نوشت: چرا فلسطین را فراموش کرده‌ایم؟!

امت در بحران، فلسطین در انزوا

سعید ساسانیان/عبدالرحمن الراشد مدیر سابق شبکه العربیه وابسته به عربستان و هم‌چنین سردبیر اسبق روزنامه الشرق الاوسط که هم‌چنان یکی از اصلی‌ترین و مشهورترین یادداشت‌نویسان سعودی است، سال گذشته در مطلبی نوشت دیگر کسی در کشورهای عربی مانند روزهای پس از پیروزی حزب‌الله در نبرد ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ با اسرائیل، تصاویر سیدحسن نصرالله را در دست نمی‌گیرد.

 فلسطین

الراشد اگرچه تا قبل از این، دست گرفتن این تصاویر را هم انکار می‌کرد اما حالا او داشت به یک واقعیت میدانی و روانی در جهان عرب اشاره می‌کرد؛ واقعیتی که به کاهش محبوبیت نصرالله می‌پرداخت اما در انتها می‌شد از آن، انزوای فلسطین را نتیجه گرفت.

آغاز بحران سوریه، آغاز یک نزاع طائفی در منطقه قلمداد شد. واقعیت این بود که در سوریه، مذهب ربطی به نزاع نداشت و نزاع هم رنگ مذهبی نداشت چه این‌که عمده حزب بعث و ارتش سوریه را سنی‌ها تشکیل می‌دادند و علوی بودن هم آن‌قدر غلظت ایدئولوژیک نداشت که رویکردهای بشار اسد را بتوان مذهبی تفسیر کرد. اما تصویری که از بحران و نزاع داخلی ساخته شد، بوی مذهب می‌داد و همین تصویرسازی غیرواقعی اما هوشمندانه کافی بود تا فوج‌فوج «نیروهای جهادی» از اقصی نقاط جهان خود را به سوریه برسانند تا در «جهاد» حضور داشته و به فیض «شهادت» نائل آیند!

دو قطبی «مقاومت-سازش» که باعث شده بود تا پیروزی حزب‌الله در سال ۲۰۰۶ در مقابل دشمن اشغال‌گر صهیونیستی، افتخار جهان عرب باشد و اعراب سنی در کشورهای مختلفی که حاکمان جور بر آن حکم‌ می‌رانند، تصاویر سید مقاومت را در دست بگیرند، آرام‌آرام در حال کم‌رنگ شدن بود. دوقطبی بدیل اما «شیعه-سنی» بود و این یعنی نبرد خانگی! اگر تا دیروز، ایمن الظواهری و بن لادن دو چهره برجسته القاعده به زرقاوی رهبر این جریان در عراق، نامه می‌نوشتند که مبارزه با اشغال‌گران آمریکایی و حتی اسرائیل هم باید برایت مهم باشد و همین باعث شد تا زرقاوی در کشاکش نبردهای داخل عراق، چند موشک هم به سمت بندر ایلات در جنوب سرزمین‌های اشغالی بفرستد و حتی جنوب اردن را هم بزند، حالا الجولانی رهبر جبهه النصره که شاخه سوری القاعده است، نه مانند اسلاف خود در کوه بلکه در حالی که روی صندلی شیک نشسته بود، به مجری شبکه الجزیره گفت که به آمریکا و اروپا اطمینان می‌دهم که از پایگاه سوریه علیه منافع آن‌ها استفاده نخواهیم کرد! چه منافعی برای آمریکا و اروپا بالاتر از اسرائیل که در نزدیکی سوریه است؟

تبدیل دو قطبی «مقاومت-سازش» به دو قطبی ساختگی «شیعه-سنی» اصلی‌ترین خسارت جبهه مقاومت طی چهار سال اخیر بود. این خسارت را می‌توان به صورت عینی در عرصه میدانی لبنان، عراق و یمن مشاهده کرد. حتی اقدامات ایران که ظاهر و باطن وَحدوی دارند هم، طائفی تفسیر می‌شوند.

در این میان فلسطین، همان‌قدر که طی دهه‌های اخیر مظلوم بوده، این بار هم مظلوم‌تر شد. بی‌تعارف باید گفت فلسطین اگرچه هم‌چنان اصلی‌ترین مساله جهان اسلام است اما بحران‌های منطقه‌ای، باعث شده تا کمتر به آن توجه شود. ملت‌ها به خود مشغول شده‌اند؛ عراقی‌ها در پی غلبه بر داعش، یمنی‌ها درگیر نزاع داخلی و دشمن خارجی و لبنانی‌ها غرق در بحران‌های سیاسی و امنیتی شده‌اند. وضعیت سوریه هم مشخص‌تر از همه. خطر داعش و تروریسم همه ذهن‌ها را به امنیت معطوف کرده. سیدحسن نصرالله چندی قبل با صراحت به این مساله اشاره کرد: «یکی از خطرناک‌ترین خسارت‌ها، خروج مسأله فلسطین از دایره اهتمام و توجه بین‌المللی و اسلامی است و جهان متأسفانه در جای دیگری به دور از فلسطین مشغول شده است. مساله غم‌انگیز در این زمینه این است که خروج مساله فلسطین از دایره اهتمامات و توجهِ امت نیز حاصل شده است و این مساله باعث منزوی شدن ملت فلسطین یا حصول امری شبیه به انزواست و این امر فرصت تاریخی به دشمن داد تا پروژه‌های خود را در سایه غفلت جهانیان محقق کند.»

واقعیت این است که ما را به خود مشغول کرده‌اند؛ وقتی امنیت که فوری‌ترین نیاز بشری است از میان رفت، توان تأمل و تفکر عمیق‌تر به آرمان‌ها، کم‌تر می‌شود و اولویت‌ها تغییر می‌کند. شوربختانه، فلسطین اکنون در میان اولویت‌های دور امت اسلامی است و این یعنی پیروزی پروژه صهیونیستی. وضعیت آن‌قدر وخیم است که مقامات امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی در کنفرانس سالانه هرتزلیا که چندی قبل برگزار شد، با صراحت تمام گفتند که اسرائیل یکی از اصلی‌ترین بازیگران پیروز بحران‌های منطقه بوده است.

اما برای شکست انزوای آرمان رهایی قدس شریف باید چه کرد؟ واقعیت این است که تا بحران‌های امنیتی‌‌ که مسأله روز مردم منطقه شده است، تقلیل نیابد، کم‌تر می‌توان به یک راه‌حل جدی و اثرگذار برای خروج فلسطین از انزوا دست یافت. اما این به معنای دست روی دست گذاشتن نیست. به نظر می‌رسد تشکیل یک جبهه رسانه‌ای با مأمویت ویژه برجسته‌سازی اخبار فلسطین، تلاش در حوزه دیپلماتیک به منظور بازسازی غزه که تقریباً به فراموشی سپرده شده، و حمایت از مردم فلسطین و پیگیری مصائب آن‌ها در مجامع حقوقی، فعال شدن گروه‌ها و جمعیت‌های مردمی برای کمک‌رسانی مالی و معنوی به مردم فلسطین و برجسته‌سازی انتفاضه این روزهای آن‌ها و … می‌تواند در شرایط کنونی موثر باشد. البته با توجه به تلاش صهیونیست‌ها و برخی دولت‌های عربی برای عادی‌سازی پذیرش موجودیت اسرائیل، به نظر می‌رسد، رویکردهای مردمی‌تری را باید برای بازیابی اهمیت قدس در افکار عمومی، اتخاذ کرد.

وبلاگ جامانده از…نوشت: فرهنگ فردمحور یا گروه محور

با مرور رفتار افراد در جامعه، گاهی اوقات شاهد رفتارهایی هستیم که هدف از انجام آن­ها فقط منفعت شخص است. در واقع فاعل به هیچ چیز جز خواستۀ خود فکر نمی­کند و هیچ چیز دیگری را در نظر نمی­گیرد، هرچند که این رفتار به مذاق دیگران خوش نیاید.

حسین

با نگاهی به رفتارهایی از این دست، به رسوخ فرهنگی بر می­خوریم که هیچ سنخیتی با فرهنگ جاری بین مردم ندارد. گسترش این گونه رفتارها ناشی از وجود فرهنگی است که علت این رفتارهاست. این فرهنگ مدرن و امروزی، همان فرهنگی است که به اصطلاح «فردمحور» نام دارد. در واقع این فرهنگ، ریشه در معرفت­شناسی نسبی و تفکرات لیبرالیسم و اومانیسم دارد که حقیقت را امری نسبی می­داند و با محور قرار دادن انسان، تنها به منفعت انسان اصالت می­بخشد. کلیدواژه­هایی مانند آزادی­های فردی و حقوق شهروندی در این فرهنگ به وفور یافت می­شود.

این فرهنگ در مقابل فرهنگ سنتی بسیاری از جوامع است که در آن، مصالح همۀ افراد جامعه را در نظر گرفته می­شود و به اصطلاح «گروه­محور» است و اصالت را به خواستۀ گروه می­دهد. در واقع این فرهنگ، نشأت گرفته از تفکرات دموکراسی است.

اما فرهنگی که مورد تایید اسلام است و از این دو فرهنگ معرفی شده، جامع­تر و کامل­­تر است؛ فرهنگ «خدامحور» است که در آن، اطاعت از خداوند به عنوان کسی که مصلحت انسان را می­داند، به عنوان اصل قرار می­گیرد و خداپرستان ملزم به رعایت حقوق یکدیگر و ادای تکالیف خویش هستند.

آنچه که مشخص است این است که فرهنگ «خدامحور» به مذاق تمدن غرب خوش نمی­آید و این تمدن که به فرمودۀ مقام معظم رهبری، در سراشیبی سقوط است؛ با به خدمت گرفتن تمامی رسانه­های خود، سعی در حذف این فرهنگ و جایگزینی آن با فرهنگ رو به زوال خویش دارد. بنابراین باید با تمام مصادیق و نشانه­های چنین فرهنگی مبارزه کرد و نگذاشت فرهنگی که به واسطه خون شهدا در این کشور نهادینه شده است، دستخوش تغییرات ماهوی شود.

کلام فارس نوشت: پنج خصلت مداد!

پدربزرگی مشغول نوشتن با مداد بود، نوه اش پرسید: چه می نویسی؟

پدر بزرگ لبخندی زد و گفت: (مهم تر از نوشته هایم، مدادی است که با آن می نویسم، می خواهم وقتی بزرگ شدی مثل این مداد بشوی!)

پسرک تعجب کرد، چون چیز خاصی در مداد ندید. پدربزرگ گفت پنج خصلت در این مداد هست ، سعی کن آن ها را بدست آوری

normal_عکس های جالب (avazak_ir5)

اول: میتوانی کارهای بزرگی کنی، اما فراموش نکنی دستی وجود دارد که حرکت تو را هدایت می کند و آن دست خداست.

دوم: گاهی باید از مداد تراش استفاده کنی، این باعث رنج مداد می شود ولی نوک آن را تیز می کند ،پس بدان رنجی که درزندگی می بری ازتو انسان بهتری می سازد.

سوم: مداد همیشه اجازه می‌دهد برای پاک کردن اشتباه از پاکن استفاده کنی ، پس بدان تصحیح یک کار خطا، اشتباه نیست.

چهارم: چوب مداد در نوشتن مهم نیست ،مهم مغز مداد است که درون چوب است،پس همیشه مراقب درونت باش که چه از آن بیرون می آید.

پنجم: مداد همیشه از خود اثری باقی می گذارد،پس بدان هر کاری در زندگی ات میکنی، ردی از آن به جا می ماند، پس در انتخاب اعمالت دقت کن. امیدوارم همه ما جزء انسانهائی باشیم که اثری نیکو از خود بجا می گذارند.

وبلاگ سحاب نوشت: خرافه‌ای به نام «عیدالزهرا»

عیدالزهرا

http://sahab.blogfa.com/

باشگاه وبلاگ نویسان فارس نوشت: خدایا کاندیدا ها بس زیاد است/ نگو مجلس بگو روز معاد است!

انتخابات مجلس۹۴
خدایا کاندیدا ها بس زیاد است

نگو مجلس بگو روز معاد است

شده محشر دگر تعداد آ نها

که هریک نزد خود خیر العباد است

همه هرشب در اینجا و در آ نجا

بگیرند قول و این از اعتماد است

سخنرانی کنند در مجلس ختم

که مشکل فقر و بحث اعتیاد است

چنان علمی سخن گویند اینها

که گویی مثل آنها کس نزادست

زمانی با رقیب خود نشینند

تو گویی نزدشان ابن زیاد است

نظر سنجی کنند در بین مردم

به هریک گر بپرسی توپ و شاد است

نمایند دعوت از قوم و قبائل

درون سفره شان مرغ وسالاد است

برای چشم شور عده‌ای خاص

زبان مشغول ذکر ان یکاد است

برای مرهم زخم دل ما

چنین کاندید در فکر پماد است

ولی وقتی که رفتند توی مجلس

همه بینند شعار ها مثل باد است

عبدالحمید روحانی

وبلاگ سدرالمنتهی نوشت:چرا مشکلات کشور ما سی و اندی سال است حل نشده

اگر منطقی فکر کنید متوجه میشوید مشکل ما کجاست.

 از بعد از انقلاب صنعتی همه کشور های جهان سوم که ما نیز قبلا جزوشان بودیم تحت استعمار آمریکا و انگلیس و دیگر قدرت ها قرار گرفت.

چرا؟!

بدین خاطر که کشورهای این استعمار گران به پول و ثروت خودشان قانع نبودند و مواد اولیه کافی نداشتند و آنها نیاز به مواد اولیه داشتند.

بگذریم…پس از اینکه خیلی از کشور ها تحت استعمار قرار گرفتند به تدریج فرهنگ اروپایی نیز در  آنها شکل گرفت اما سالها بعد کشور هایی چون ما بعلت دین مستحکمی که داشتیم نگذاشتیم فرهنگ غربی وارد کشورمان شود و فرا تر، حتی طبق دستور دینمان خیلی از موقعیت ها با مستکبرین مبارزه میکردیم.

بعد ها فردی از نژاد ایرانی و از پاک ترین مذهب قیام کرد و با نام روح الله حکومتی که رسما دست انگلیس بود را نابود کرد تا جلوی فرهنگ اجنبی را بگیرد و نگذارد دین اسلام سست شود، همچنین قیام کرد تا ثابت کند ایران و ایرانی برده نیستند و اتفاقا یکی از پاک ترین فرهنگ ها را دارند و همه آزاد مرد هستند.


مستکبرین که می دانستند مشکل اصلی اسلام است از همان بدو انقلاب شروع کردند به تحریم و جنگ تا ایمانمان را سست کنند اما بعد از  مدتی متوجه شدند خیر، ایرانی مسلمان خیلی سر تر از این حرف هاست

با جنگ نمی شود مشکلی راحل کرد چون خرج گرانی دارد  برای دو طرف همانند نیروها و سرباز هایی که از دست می رفتند.

تحریم ها که ادامه داشت اما تاثیر منفی که هیچ، تاثیر مثبت هم داشت.

ما هر چیزی را که تحریم میشدیم سریع میساختیم.

بخاطر همان میانگین رشد علم در ایران  سیزده برابر میانگین رشد علم در جهان شد.

شروع کردند به ترور  دانشمند و عالم

اما نه! تاثیر زیادی نداشت آنها نیز مانند گندم بودند یکی را از میان میبردی دو نفر در میامد.

اما…

امروز شروع کردند به جنگ فرهنگی، جنگ فرهنگی و نرم  آسیبی بس زیاد تر از بقیه جنگ ها دارد؛

امروز، عقاید مردم را سست میکنند و تفکراتشان را اشتباه میسازند.

نمیدانم شاید اگر ماه همه مسیحی شویم آمریکا دست دوستی را به طرفمان دراز کند.

دوستان من کسی که  در جنگ سخت کشته شود شهید خطابش کرده و  احترام زیادی برای او قائلند اما کسی که در جنگ نرم کشته شود دیگر  نمیگویند شهید و احترام  نمیگذارند، به عکس بدو  مفسد فی الارض گویند  دروغ گو و زنا کار و… می گویند او را حیوان صفت میخوانند.

نکته:

اگر فقط هدفتان این است که در این دنیای بی رحم زندگی راحتی داشته باشید، دو راه دارید:

اول اینکه دینمان را بخاطر سخنان آمریکا و اسرائیل و انگلیس تغییر بدهیم و به ادیان تحریف شده و ناقص رو بیاوریم؛ آنموقع شاید ما را هم بعنوان دوست قبول کنند و وضع ما بهتر بشود، البته فقط شاید…

دوم اینکه چند روز دنیا را تحمل کنیم و خودمان برای کشورمان سد راه نشویم تا کشور ما هم کم کم پیشرفت کند و روزی برسد که ما آمریکا را تحریم کنیم. (تقریبا مثل روسیه)

البته رسیدن به آن روز زیاد طول نمیکشد اما نیازمند تلاش زیاد مردم هست.

پس بیایید باهم طوری زندگی کنیم که بعد ها پشیمان نشیم.

این شعار نیست:

لذت گناه بسیار زیاد اما موقتی هست و برای کسانی که روح بزرگی داشه باشند عاقبتی بد و عذاب وجدانی دردناک خواهد داشت اما…

لذت عبادت با خلوص نیت ماندگار است،باور نمیکنید؟

یکبار آنرا تجربه کنید امتحانیست مجانی!

با یک شب نماز شب خواندن چیزی از شما کسر نمیگردد.

به شرافتمان قسم زمانی که شما دینداری کنید و بصیر شوید حتی خون دل خوردن برای میهنمان نیز لذت بخش است.

به راستی  تا چه قدر بنده شیاطینیم؟؟

وبلاگ رفاقت ماندگار نوشت: منتقدین کلاغند؟ هرچی باشه کلاغها زیرک و گرم و داغند

index

منتقدین کلاغند؟

همیشه پشت با غند؟

کسی که این حرف را زد

فردا میگه چلاقند

چرا مگر کلاغ ها چه جوریند تو دنیا

هرچی باشه کلاغها

زیرک و گرم و داغند

هر که با انتقاد ش راه ضرر می بنده

خدا بهش اجر بده گرچه بی طمطراقند

نباید از انتقاد عبوس و دلگیر بشیم

همین جوانان ما رونق این اجاقند

پاتوق وبلاگ نویسان برتر مرودشت نوشت: خمینی را آوردند!




خمینی(ره) ما ۳۴ سال زودتر آمد …
خمینی(ره) ما با قدرت و عزت آمد …
خمینی(ره) ما برای احیای اسلام آمد …
خمینی(ره) ما برای اصلاح جامعه آمد …
خمینی(ره) ما ساده زیست و خاکی بود …
خمینی(ره) ما محبوب دل پابرهنگان بود …
خمینی(ره) ما مستقل و آزادانه تصمیم می گرفت …
خمینی(ره) ما آمریکا را شیطان بزرگ می دانست …
خمینی(ره) ما خودش را علامه و آیت الله نمی دانست …
خمینی شما چه …؟؟؟

خمینی (ره) ما فقط یکبار آمد…

وبلاگ سردار شهید محمد حسین اسلامی نسب نوشت: ایران سرزمین من

ایران

فدای اشک و خنده ی تو

دل پر و تپنده ی تو

فدای حسرت و امیدت

رهایی رمنده تو

ایران

اگر دل تو رو شکستن

تو را به بند کینه بستن

چه عاشقانه بی نشانی

که پای درد تو نشستن

 

کلام شد گلوله باران

به خون کشیده شد خیابان

ولی کلام آخر این شد

که جان من فدای ایران

تو ماندی و زمانه نو شد

خیال عاشقانه نو شد

هزار دل شکست و آخر

هزار و یک بهانه نو شد

ایران

به خاک خسته ی تو سوگند

به بغض خفته ی دماوند

که شوق زنده ماندن من

به شادی تو خورده پیوند

ایران

اگر دل تو را شکستند

تو را به بند کینه بستند

چه عاشقانه بی نشانی

که پای درد تو نشستند

 وبلاگ انجمن وبلاگی نوشت: میرسد و بوی باروت آمریکایی…!

می رسد و بوی باروت آمریکایی…!
برادر سیاهم، شهادتت مبارک…
بیاد شهدای واقعه ی حسینیه ی بقیه الله نجریه

مظلومیت نیجریه

سخت است اگر، ولى على می گویید
با درد "سینجلى على” می گویید

دیروز بلال "احد، احد” می گفت و
امروز شما "على، على” می گویی

چقدر صدایت شبیه بلال است برادر

چقدر صدایت شبیه بلال است برادر، در قاره ای که سیاه پوستان سفید فکر می‌کنند و مک دونالت غذای سنتی آنهاست. از حنجره ات می‌شود گل‌های محمدی را گرده افشانی کرد و مهربانیت آمده پای پیاده تا حرم زیبائیت را در کلمات می‌ریختی و درختان بسیاری را معطوف خورشید کردی با آن دندانهای سفید و زبان سرخت....


بارها می‌خواستند، پوستت را چپه رو کنند و پولش را در چمدانی که بوی تعفن می‌داد بفرستند...
ژنرالها می خواهند گرفتن تو را به افتخاراتشان اضافه کنند ولی صدای تو که اینجاست و افکارت متین و آرام قدم می‌زنند در خیابانها.
نقشه نیجریه شبیه صورت توست با اندامی رها در باد. ما خوب می دانیم که هیچ میله ای نمی تواند، طنین آزادی را محصور کند پس ما نگران نیستیم که تو کجایی و تو هم نگران نباش، چون تاریخ معاصر نیجریه معطر به افکار توست. با آن نرگسی که به سینه زدی و یاس‌هایی که پرورش داده ای در حیات خلوت مسجد علوی نیجریه...

کلام فارس نوشت:استاندار قیامت خود را به دنیای فتنه گران نفروش

فشارهای سیاسی بر هیئت نظارت انتخابات در این چند مدت توسط اصلاح طلبان و روزنامه های زنجیره ای صورت می گیرد، این بار نوبت به استاندار فارس رسیده است که خودی نشان دهد. فقط  می توان به استاندار گفت قیامت خود را به دنیای فتنه گران نفروش...

استاندار لرزبان فارس


استاندارفتنه



سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
علیزاده
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴
0
فتنه گرا حیا کنید استاندارو رها کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴
0
الهم عجل لولیک الفرج