کد خبر: ۸۱۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۰۱ دی ۱۳۹۴

جراحان شیرازی سلامت را به دوچرخه سوار ملی پوش هدیه کردند

جراحان دانشگاه علوم پزشکی شیراز توانستند با یک عمل جراحی نادر، سلامت را به رکاب زن تبریزی عضو تیم ملی دوچرخه سواری، هدیه کنند.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رامین مهربانی آذر، رکاب زن تبریزی باشگاه تیم پیشگامان یزد و عضو تیم ملی دوچرخه سواری که در پرونده خود دارای افتخاراتی چون، قهرمانی دوچرخه سواری در تورهای ایران، آذربایجان، اندونزی، مالزی و چین است، به علت وجود تومور ناحیه لگن در بیمارستان شهید دکتر چمران شیراز بستری شده بود، مورد عمل جراحی موفقیت آمیز قرار گرفت.

استاد تمام جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در این خصوص، می گوید: این بیمار رامین مهربانی آذر، از فروردین سال جاری دچار دردهای خفیف در ناحیه کمر و لگن شده است که با مراجعه به پزشکان متعدد، مورد درمان با داروهای مسکن و ضد التهاب قرار گرفته است.

دکتر مجیدرضا فرخی می افزاید: با وجود ادامه درمان های بیمار، دردهای او کاهش نیافته و همین امر موجب شد تا به پزشکان متخصص دیگری مراجعه کند.

او ادامه داد: با انجام تصویربرداری ام.آر.آی در مهر امسال از این جوان ورزشکار، توده ای در ناحیه لگن او مشاهده می شود که بنا بر نظر پزشکان متخصص دانشگاه علوم پزشکی تبریز، به درمانگاه جراحی ستون فقرات شیراز معرفی می شود.

این استاد فلوشیپ فوق تخصصی جراحی ستون فقرات که مسوولیت تیم جراحی "مهربانی آذر" را بر عهده داشته است، با بیان اینکه بیمار با دانستن این وضعیت که خطر جراحی بسیار بالا است، به انجام عمل رضایت داد، می گوید: طی یک عمل جراحی پیچیده، حساس و طولانی به مدت 10 ساعت، تومور استخوان "ساکروم"در  ناحیه لگن بیمار، به صورت کامل برداشته شد.

دکتر "فرخی" از حضور یک تیم تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این عمل جراحی می گوید و می افزاید: دکتر "هرمز نورائی"، دانشیار ارتوپدی و فوق تخصص جراحی ستون فقرات، دکتر "افشین امینی"، دانشیار بیهوشی، دکتر "رضائی"، دستیار فلوشیپ، دکتر "امامی" و دکتر "غفار پسند"، دستیاران جراحی مغز و اعصاب به همراه من، توانستیم این عمل جراحی را با موفقیت به انجام برسانیم.

او حساس بودن این عمل را به دلیل قرار گرفتن تومور در مسیر عبور اعصاب پاها و مقعد و مثانه می داند و ادامه می دهد: درطی این عمل جراحی، با حفظ تمام اعصاب در این ناحیه، استخوان خاجی و دنبالچه (ساکروم) مربوطه که حاوی تومور "کوردوما" بود، به طور کامل و بدون داشتن هیچ گونه عارضه برداشته شد.

این استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شیراز، درباره این نوع جراحی، انجام این عمل در کشور را کم سابقه دانسته و می گوید: گروه فوق تخصصی جراحی ستون فقرات بیمارستان شهید دکتر چمران شیراز به عنوان پیشرو در انجام این عمل در سطح کشور است که تاکنون موفق به انجام عمل جراحی موفقیت آمیز برداشتن بیش از 20 تومور در این ناحیه شده است.
نظرات بینندگان