کد خبر: ۸۱۳۶۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۸ - ۰۱ دی ۱۳۹۴
شهردار شیراز عنوان کرد

تاخت‌ و تاز سودجویان به حریم شیراز/ مردم پیش از خرید ملک به شهرداری مراجعه کنند/ افتتاح المان ورودی شرقی شیراز در آینده نزدیک

شهردار شیراز گفت: سودجویان حاشیه‌ شهر شیراز را مورد تاخت‌وتاز قرار داده‌اند که عواقب سختی در انتظارشان خواهد بود.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، علیرضا پاک‌فطرت در بازدید از حریم شهر شیراز در منطقه هفت، با ابراز تأسف از شرایط نامناسب در برخی نقاط خارج از محدوده شهر، اظهار داشت: در حریم رودخانه ساخت‌وسازهای غیرقانونی انجام‌ شده که موضوع باعث نگرانی است.

وی با اشاره به اینکه در برخی از این روستاها حتی یک وجب آسفالت وجود ندارد، افزود: ساخت‌وسازها به‌ صورت غیرفنی و بدون نما یا نماهایی غیرمتعارف صورت پذیرفته و به دلیل نبود شبکه جمع‌آوری فاضلاب و آب‌های سطحی، پساب در تمام نقاط جمع شده است و مردم در وضعیتی نامناسب به‌سر می‌برند.

شهردار شیراز با تصریح اینکه تخلف در طرح هادی روستاها و برخورد با آن وظیفه دهیاری‌ است، گفت: این موضوع تلاش مسئولان، به‌ویژه دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها را می‌طلبد.

وی بر سامان یافتن جمع‌آوری و حمل زباله از این مناطق و نظارت بیشتر دهیاران تأکید کرد و افزود: برخی افراد زباله‌ها را از روستا خارج کرده‌ و در حاشیه تخلیه کرده‌اند؛ یعنی زباله‌ها تنها از محل سکونتشان دور شده؛ اما محیط‌‌زیست در حال تهدید است.

پاک‌فطرت با اشاره به اینکه نیاز است دلسوزان محیط‌‌زیست سری به حاشیه شهر شیراز بزنند، بیان داشت: محیط‌زیست باید بررسی کند که به‌عنوان‌مثال دریاچه مهارلو و اراضی اطراف آن و محیط‌زیست را چه چیز تهدید می‌کند؛ هرچند مردم خودشان باید به فکر باشند.

وی به ساخت ملک‌های تجاری و مسکونی بی‌ضابطه در محدوده و حاشیه روستاها اشاره کرد و گفت: این‌گونه ساختمان‌ها در مقابل زلزله مقاومت ندارند و اگر خدای‌ناکرده حادثه‌ای رخ دهد بسیاری از این املاک در زمان وقوع حوادث مقاومتی نخواهند داشت.

کنترل حریم شهر شیراز با تشکیل یگان حفاظت

پاک‌فطرت افزود: شهرداری شیراز با تشکیل یگان حفاظت با ساخت‌وساز خلاف ضابطه برخورد خواهد کرد.

شهردار شیراز با بیان اینکه سودجویان همواره منتظرند مردم را که با امیدی به این مناطق آمده‌اند مورد سوءاستفاده قرار دهند و حق واسطه‌گری بگیرند و جیبشان را پرپول کنند، گفت: نه‌تنها شهر و محیط‌زیست که حتی مردم نیز برای آن‌ها اهمیتی ندارند.

وی بابیان اینکه مردم به امید اینکه این خلاف‌سازی‌های حتی خارج از طرح هادی روستا روزی وارد شهر شود اقدام به این ساخت‌وسازها می‌کنند، تصریح کرد: سودجویان حاشیه‌ شهر شیراز را مورد تاخت‌وتاز قرار داده‌اند که عواقب سختی در انتظارشان خواهد بود.

مردم پیش از خرید ملک به شهرداری مراجعه کنند

شهردار شیراز بابیان اینکه باید برنامه‌ریزی کرد تا حاشیه‌نشینی در اطراف طرح مصوب و هادی روستا گسترش نیابد، از مردم خواست بدون اخذ پروانه ساخت‌وساز نکنند و در صورت تصمیم برای خرید ملک به‌ویژه ملک بدون سند، از شهرداری استعلام کنند.

المان ورودی شرقی شیراز در آینده نزدیک افتتاح می‌شود

وی در این بازدید از افتتاح المان ورودی شرقی این شهر از سمت پلیس‌راه فسا و جهرم در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: زیباسازی ورودی شهر شیراز همراه با فضای سبز و نورپردازی در دستور کار شهرداری منطقه هفت شیراز قرار دارد.

پاک‌فطرت با اشاره به عرضه چارپایان بدون رعایت موازین بهداشتی در حاشیه بزرگراه خلیج‌فارس و تأکید بر تملک املاک مورد مسیر در این بزرگراه، خاطرنشان کرد: باید همکاری مردم در این زمینه به نحوی باشد که حتی در صورت نبود مأموران شهرداری هیچ‌گونه ذبح و فروش گوسفند و شتر در این نقاط انجام نشود که البته به شهردار منطقه برای برچیدن کامل این نازیبایی‌ها توصیه و راهکارهایی ارائه شد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود مدیریت بهداشت استان فارس و شهرستان شیراز بر کشتارهای بدون مجوز، کنترل بیشتری اعمال کند.

این مدیر ارشد شهری همچنین بابیان اینکه شکوفایی مناطق کمتر برخوردار اولویت شهرداری است، گفت: در سال گذشته 85 میلیارد تومان اعتبار صرف پروژه‌ها و برنامه‌ها در منطقه هفت شده درصورتی‌ که این منطقه 20 میلیارد تومان درآمد داشته است.

شهردار شیراز اظهار داشت: منطقه هفت با داشتن آثار تاریخی متعدد یک منطقه ویژه است و در واقع شیراز کهن در ابتدا از این نقطه یعنی قصر ابونصر شروع به گسترش کرده و ازاین‌رو ضروری است با در نظر گرفتن ظرفیت‌های ویژه این منطقه در مباحث گردشگری به توسعه‌ آن توجه شود.

شهردار شیراز پیگیری، اجرا و اتمام پروژه‌های امتداد بلوار تخت جمشید، بزرگراه مولوی، تکمیل تقاطع سه‌سطحی تخت جمشید ـ سرداران، فاز دوم بوستان نماز، فاز دوم بوستان شهروند و فرهنگسرای بزرگ شهروند، لوله‌گذاری آب‌های سطحی، محرومیت‌زدایی، پیشگیری از زمین‌خواری و رونق محله‌ها را مورد تأکید قرارداد و خاطرنشان کرد: مباحث گردشگری از باغ دلگشا تا شمال دریاچه مهار لو و احیای ارتفاعات از مهم‌ترین اولویت‌های این منطقه است.

پاک‌فطرت همچنین به پروژه بزرگ مشارکتی شهید دوران در خیابان شهید دوران (بریجستون) اشاره کرد و اظهار داشت: دراین اواخر عملیات اجرایی این پروژه را آغاز کرده‌ایم و پروژه در حال خاک‌برداری است.

وی این پروژه را یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های شهر شیراز که با مشارکت بخش خصوصی آغاز شده است دانست و بیان کرد: پروژه دیگر سرمایه‌گذاری در این منطقه مجتمع پروین اعتصامی است که اعتبار آن از منابع اوراق مشارکت تأمین‌ شده و در بلوار پروین اعتصامی در مراحل نهاییِ اجرا قرار دارد.

شهردار شیراز ساخت‌وسازها، پیشگیری از زمین‌خواری و سوءاستفاده افراد در این زمینه را از مهم‌ترین رویکردهای شهرداری برشمرد و عنوان کرد: شهرسازی صحیح بدین معنا است که با استفاده از دیدگاه‌های شهروندان و تفکر علمی موضوعات، توسعه شهر را با نگاهی عدالت‌محور به سمت ارتقا پیش بریم.


سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴
0
سد تنگ سرخ تهدید دریاچه مهارلو هست نه خونه چند تا بیچاره! منتها سد تنگ سرخ به خاطر زمین های اطرافش باید ساخته بشه!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴
0
نوشته زباله ها آسیب هست نه خونه های بندگان خدا ...

سد تنگ سرخ چه آسیبی به دریاچه میرسونه؟
کافیه روی گوگل وسعت دریاچه مهارلو که از شیراز بزرگتر هست رو با محل ساخت سد مقایسه بفرمایید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴
0
نوشته زباله ها آسیب هست نه خونه های بندگان خدا ...

سد تنگ سرخ چه آسیبی به دریاچه میرسونه؟
کافیه روی گوگل وسعت دریاچه مهارلو که از شیراز بزرگتر هست رو با محل ساخت سد مقایسه بفرمایید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴
0
دریاچه مهارلو و اراضی اطراف آن و محیط‌زیست را چه چیز تهدید می‌کند؟!
من در مورد خونه ها چیزی نمی دونم اما در مورد سد تنگ سرخ می تونید به نظر کارشناس هایی که بارها در مورد احداث سد هشدار دادند رجوع کنید. البته فهمیدن اینکه با احداث سد دریاچه مهارلو از بخش عمده حوزه آبریزش محروم میشه نیاز به تخصص خاصی نداره.