کد خبر: ۸۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۴

نامزد حوزه انتخابیه مجلس در مهر: نظارت استصوابی حق قانونی و مسلم شورای نگهبان است

فتنه سال 88 ماجرایی بود که می‌توانست به ارکان حکومت جمهوری اسلامی لطمه وارد کند که با رهنمودهای مقام معظم رهبری جمع شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از عصر مُهـر، همزمان با سراسر کشور، از شنبه این هفته ثبت‌نام نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فرمانداری لامرد به‌عنوان مرکز حوزه انتخابیه شهرستان‌های لامرد و مهر شروع‌شده است که روز چهارم دو کاندید وارد ساختمان فرمانداری لامرد شدند و ثبت‌نام کردند.

غلام عباس زارعی یکی از داوطلبین انتخابات که برای ثبت‌نام در فرمانداری لامرد حضور یافته بود، پس از طی مراحل ثبت‌نام در جایگاه ویژه‌ای که به‌منظور پاسخگویی ثبت‌نام کنندگان کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی از سوی متصدیان برگزاری انتخابات در لامرد مهیا شده است قرار گرفت و پاسخگوی خبرنگاران شد.

 

زارعی در ابتدای صحبت‌های خود بیان داشت: انتخابات در هر کشوری نماد مردم‌سالاری است و در نظام جمهوری اسلامی این نماد مردم‌سالاری به معنای کامل به اجرا گذاشته می‌شود و بر اساس قانون اساسی اداره امور کشور به اتکا آرای عمومی مردم است که از طریق انتخابات حاصل می‌شود و تمامی ارکان حکومتی ما در نظام جمهوری اسلامی بارأی مستقیم و غیرمستقیم مردم انتخاب می‌شوند.

وی افزود: این‌یک نماد عالی از حضور درصحنه مردم و اداره مردم و اداره امور کشور توسط مردم انتخاب است.

به حمدالله این نظام اسلامی امروز الگو شده است برای همهٔ کشورهای اسلامی بعد از 36 سال که از عمر نظام جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد مردم با شرکت فعال خود در 33 انتخابات نقش خودشان را در اداره امور کشور به‌خوبی ایفا کرده‌اند و این اهمیتی است که نظام جمهوری اسلامی برای رأی مردم قائل است.

این فعال سیاسی خاطرنشان ساخت: در همهٔ انتخابات آنچه مدنظر است حضور حداکثری مردم در انتخابات است که این حضور حداکثری مردم حضور باشکوه و گستردهٔ مردم در عرصه انتخابات بیان‌گر وابستگی و علاقه‌مندی مردم به‌نظام جمهوری اسلامی است

وی افزود: به حمدالله شاهد حضور حداکثری مردم تا به امروز بوده‌ایم که امیدوارم در انتخابات آینده نیز این حضور حداکثری مردم در عرصه انتخابات داشته باشیم.

غلام عباس زارعی در ادامه صحبت‌های خود یادآور شد: انتخابات نباید به وحدت، اتحاد و همدلی مردم لطمه وارد کند، و وحدت و انسجام مردم نباید خرج انتخابات شود.

زارعی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: انتخاباتی که می‌تواند در یک نظام سیاسی شورونشاط ایجاد کند نباید هیچ‌گاه به وحدت مردم خدشه‌ای وارد کند و کاندیدها باید توجه داشته باشند که به وحدت و اتحاد مردم لطمه‌ای وارد نکند.

این فعال سیاسی در ادامه گفت: کاندیدهایی که صلاحیت آن‌ها از طرف شورای نگهبان تأیید می‌شود مورداحترام و واجب احترام هستند اما به لحاظ شایستگی همه کاندیدها در یک سطح نیستند و ازنظر قدرت و توانمندی متفاوت هستند و آنچه مدنظر مقام معظم رهبری است و آنچه خواسته نظام مقدس جمهوری اسلامی است انتخاب اصلح از طرف مردم است.

غلام عباس زارعی در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت: از همه کاندیدها می‌خواهم که رعایت اخلاق و موازین قانونی در رابطه با انتخابات داشته باشند و کاندیدها سعی نکنند که به تخریب کاندیدهای رقیب بپردازند و همه باید تلاش کنند از شایستگی و از قابلیت‌های خود صخن بگویند و از تخریب دیگران پرهیز کنند تا اخلاق اسلامی در جامعه نهادینه شود و موازین قانونی به نحوه صحیح اجرا شود.

 

در ادامه نشست خبری درویش زارعی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد و در جواب سؤال یکی از خبرنگاران که از وی پرسید حضرت‌عالی در دوره قبل انتخابات بخش زیادی از آرای خود را از اصلاح‌طلبان گرفتید و آیا در این دوره از انتخابات مجلس فکر می‌کنید که آرای اصلاح‌طلبان را بگیرید گفت: اصلاح‌طلبان در حوزه انتخابیه لامرد و مهر در دوره قبل کاندیدای واحد و با تابلوی اصلاح‌طلبی نداشتند که به همین علت به‌صورت متفرقه هر جمعی به یکی از کاندیدها رأی دادند که جمعی از اصلاح‌طلبان با شناختی که از این‌جانب داشتند به من رأی دادند که از همهٔ آن‌ها سپاس گذارم.

گفتنی است در این نشست درویش زارعی به سؤالات خبرنگار ما که از وی پرسید نظر حضرت‌عالی در خصوص خط قرمزهای نظام ازجمله ولایت‌فقیه، فتنه 88 و نظارت استصوابی چیست گفت: به حمدالله فتنه سال 88 با درایت، مدیریت و هوشیاری مقام معظم رهبری این فتنه جمع‌آوری شد و ماجرایی بود که می‌توانست به ارکان حکومت جمهوری اسلامی لطمه وارد کند که با رهنمودهای مقام معظم رهبری جمع شد.

غلام عباس زارعی در ادامه گفت: در مورد فتنه سال 88 بسیار صحبت شده است و بهترین مطالب را از زبان مقام معظم رهبری شنیده‌ایم و این‌یک توطئه‌ای بود که از طرف نظام استکباری طراحی‌شده بود و عده‌ای خواسته و عده‌ای دیگر ناخواسته درگیر این ماجرا شدند.

زارعی ادامه داد: ولایت‌فقیه رکن رکین نظام جمهوری اسلامی است و مشروعیت نظام جمهوری اسلامی برگرفته از ولایت‌فقیه است و این‌جانب افتخارم این است که سرباز کوچک ولایت هستم.

وی در پایان صحبت های خود تصریح کرد: نظارت استصوابی شورای نگهبان حق قانونی و مسلم شورای نگهبان است و اگر نظارت استصوابی در همهٔ انتخابات اعمال نشود یک نظارت مؤثر و کارآمدی نخواهد بود.

  پایان پیام/


سالاد

نظرات بینندگان