کد خبر: ۸۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۴
امام جمعه کازرون:

هيأت های اجرايی بر اساس قانون موضع گيري کنند نه خواسته های شخصی و جناحي

خرسند گفت: رعایت قانون يعنی اينکه همه فصل الخطاب را قانون بدانند و بر اساس قانون موضع گيري کنند نه خواسته های شخصی و جناحي.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از کازرون خبر ، حجت الاسلام و المسلمین محمد خرسند امام جمعه کازرون با حضور در محل ثبت نام کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در فرمانداری، در جریان روند ثبت نام قرار گرفت.

وی در این بازید ضمن تشکر از هيأت هاي اجرايی و نظارت و هم چنين نامزد هايی که تاکنون در انتخابات ثبت نام کرده اند اظهار داشت: از شواهد و قرائن بر می آيد که ان شالله انتخابات با شکوه و رقابتی در کشور انجام خواهد پذيرفت اما آن چيزی که برای هيأت های اجرايی و نظارت وهم چنين نامزد ها و طرفداراشان اهميت  دارد عمل به قانون است.

امام جمعه کازرون با تأکید به رعایت قانون توسط هيأت های اجرايی و نظارت وهم چنين نامزد ها و طرفداراشان، اظهار داشت: رعایت قانون يعنی اينکه همه فصل الخطاب را قانون بدانند و بر اساس قانون موضع گيري کنند نه خواسته های شخصی و جناحي. شايد يک روندی مراحل قانونی اش طی شده باشد اما باب طبع شخصی يا جناحی نباشد.همه بايد به کاری که مراحل قانونی اش طی شده احترام بگذارند.عمل به قانون يعني اينکه شايد ما قانونی را نپسنديم اما بايد به آن عمل کنيم .

خرسند در بخش دیگری از صحبت های خود خطاب به هیأت های اجرایی و نظارت انتخابات گفت: انتظاری که از هيات های اجرايی و نظارت داريم پاس داشت رأی مردم و به تعبير مقام معظم رهبری، خودمان را امانت دار رای مردم بدانيم چون رای مردم حق الناس است چه آن رای باب سليقه و ذائقه شخصی ما باشد و چه نباشد.

وی خطاب به نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و طرفدارانشان نیز گفت: يک توصيه ديگرهم به نامزدهای انتخابات داريم چه قبل از تبليغات و چه بعد از شروع تبليغات به قانون عمل کنيد. تبليغات زودرس، راه اندازي کاروان ها، تشکيل جلساتی که به صورت علنی است و رنگ و بوی انتخاباتی دارد و هزينه هايي که انجام مي شود کارهای خلاف قانونی است که قطعاً قابل پيگرد است. به يکديگر و به دیگر کاندیداها احترام بگذارید و در عيني که با رقبا رقابت مي کنيد رفاقت را فراموش نکنيد.سالم رقابت کنيم نه مغرضانه.عملکردهای گذشتگان و دولت های پيشين را سياه جلوه ندهيم. خدمات دولت قبل و حتی دولت فعلي که دارد انجام می دهد را ناديده نگيريم.

امام جمعه کازرون ادامه داد: در چهارچوب مقررات و و وظايف نمايندگي به مردم وعده بدهيم،سطح توقعات مردم را بي جهت بالا نبريم.وظيفه اصلي نماينده شأن قانون گذاري است نه دخالت در امور اجرايي.اجراييات کار دولت و نماينده دولت است.کار نماينده قانون گذاري است و سپس کمک به امور اجرايي حوزه انتخابيه.اگر همه اين موارد را رعايت کنند ان شالله يک انتخابات با شکوه برگزار مي شود تا يک حماسه ديگري را رقم بزند.

خرسند در پایان خاطرنشان کرد: در اين مقطعي که کشور و نظام قرار گرفته است انتخابات مي تواند يک پشتوانه اي براي امنيت ملّي در سطح بين المللي باشد کما این که این نشان دهنده امنيت پايدار داخلي نیز می باشد.در اين اوضاع و احوالي که در منطقه حکم فرماست و تحولات و شيطنت هایی که وجود دارد،جمهوري اسلامي ایران دارد با آرامش تمام و با رعايت اصل مردم سالاري ديني يک انتخابات رقابتي دارد برگزار مي کند.جريانات سياسي هم با سليقه هاي مختلفي که در چهارچوب نظام اسلامي است مي توانند وارد شوند، نامزد معرفي کنند و رقابت کنند اما فصل الخطاب را همه قانون بدانند.

فرماندار کازرون نیز در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه روند نامنویسی کاندیداها به خوبی انجام می شود، اظهار داشت: از کاندیاهای محترم می خواهیم کار ثبت نام را به روزهای پایانی موکول نکنند.

نظرات بینندگان