کد خبر: ۸۱۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۳ دی ۱۳۹۴
در ششمین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس چه گذشت

تعداد داوطلبان نمایندگی مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی به 205 و در کل فارس به 511 نفر رسید

ششمین روز نام نویسی داوطلبان نمایندگی مردم شیراز در ستاد انتخابات شیراز به پایان رسید.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، ششمین روز نام نویسی داوطلبان نمایندگی مردم شیراز در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در ستاد انتخابات شهرستان شیراز به پایان رسید.
تعداد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه شیراز به 205 نفر رسید
در پایان ششمین روز نام نویسی از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی 59 نفر داوطلب جدید ثبت نام کردند تا تعداد کاندیدای انتخابات مجلس از حوزه شیراز به 205 نفر برسد که از این تعداد 33 نفر آن زن و 172 نفر مرد هستند. همچنین از این تعداد، 152 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، 32 نفر دارای مدرک دکتری، 11 نفر دارای مدرک حوزوی و 10 نفر مدرک لیسانس جانباز دارند.

تعداد کاندیدای انتخابات مجلس در حوزه های فارس به 511 نفر رسید
تا پایان روز ششم 511 نفر داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی از 15 حوزه انتخابیه فارس شده اند که 45 نفر زن و 466 نفر را شامل می شوند. همچنین از این تعداد 88 نفر دارای مدرک دکتری، ۲5 نفر دارای مدرک حوزوی، 27 نفر دارای مدرک کارشناسی و 353 نفر نیز دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

در این مدت از حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد 33 نفر، از حوزه انتخابیه فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین، حوزه انتخابیه آباده، بوانات و خرمبید 28 نفر، از حوره انتخابیه لار، خنج و گراش و حوزه انتخابیه داراب هر حوزه 25 نفر، از حوره انتخابیه سروستان، کوار و خرامه، حوزه انتخابیه استهبان و نی ریز، حوزه انتخابیه نورآباد و رستم هر حوزه انتخابیه تعداد 24 نفر، از حوزه انتخابیه کازرون 21 نفر، از حوزه انتخابیه فسا 18 نفر، از حوزه انتخابیه سپیدان 17 نفر، از حوزه انتخابیه جهرم تعداد 15 نفر و از حوزه انتخابیه لامرد و مهر و حوزه انتخابیه اقلید 12 نفر برای حضور در رقابت های انتخاباتی ثبت نام کردند.

چهره هایی که تاکنون ثبت نام کردند
از چهره های شاخصی که تاکنون برای انتخابات مجلس شورای از حوزه شیراز داوطلب شده اند می توان به ابراهیم عزیزی فرماندار اسبق شیراز، سید حسین ذوالانوار نماینده فعلی مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، پارسایی عضو سابق شورای چهارم شهر شیراز، دهقان فارسی ریس جهاد کشاورزی شیراز، حجت الاسلام ربانی، جعفر قادری، علی یعقوبی، احمدرضا دستغیب(فخرالدین)، فریدون عباسی، مصطفی زارعی، مصطفی امیری، نادر مردانی و پسران آیت الله موحد(محمدعلی و مهدی) اشاره کرد.

اضافه شدن ۲ نفر به مجموع داوطلبان خبرگان رهبری در فارس
شب گذشته در لحظاتی که ثبت نام مجلس خبرگان رهبری تمدید شد، تعداد 2 نفر به جمع نامزدهای انتخابات دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری استان اضافه شد و مجموع به عدد 29 رسید. آیت الله احمد بهشتی که گفته می شد نام او در بین ثبت نام کنندگان نیست از ستاد انتخابات شهرستان قم و حجت الاسلام علی عدالت با حضور در ستاد انتخابات شیراز اقدام به ثبت نام کردند تا تعداد دواطلبان انتخابات مجلس خبرگان از فارس به 29 نفر برسد.

ثبت نام دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فردا چهارم دی به به پایان می رسد.

هیئت‌های اجرایی پس از پایان مهلت ثبت‌نام ظرف یک دوره زمانی 10 روزه صلاحیت داوطلبان را بر اساس استعلامات مراجع چهارگانه مجلس در قانون انجام می‌دهند.

پس از بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی، بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های نظارت و پس از آن در شورای نگهبان انجام خواهد شد که این روند تا 5 اسفند ادامه خواهد یافت.

تعداد نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی 4 نفر و تعداد نمایندگان فارس در مجلس خبرگان 5 نفر است.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان روز جمعه هفتم اسفندماه 94 برگزار می شود.
نظرات بینندگان