کد خبر: ۸۱۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۳ دی ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 3 دی 94

مشترک مورد نظر گاه هست و گاه نیست!/ توصیه های انتخاباتی آیت الله مکارم شیرازی

بی مهری به پروژه 25 میلیارد تومانی سرمایه گذاری و انتقاد آیت الله ایمانی از رویکرد پشت میز نشینی از عناوین امروز روزنامه های فارس است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد«دیوارهایی که شبانه با کوتاهی دهیاران، دور شیراز بالا می رود»، نیم نگاه در گزارشی به ساخت و سازهای حاشیه شهر شیراز اشاره کرده و آن را  تهدیدی برای آینده شیراز خوانده است. در این گزارش آمده است:« این مشکل تا حدی پیشروی کرده است که علاوه بر نمایاندن چهره ای زشت و غیر متعارف از سطح شهر شیراز، سبب بروز مشکلات زیست محیطی و ناهنجاری اجتماعی در این منطقه شده است»شهردار شیراز در بازدیدی که از روستا های حاشیه منطقه هفت داشته با انتقاد از کم کاری برخی از دهیاری ها در نظارت بر ساخت و سازها در شهرک های حاشیه شهر گفته:« متاسفانه برخی افراد سودجو با ساخت و سازهای غیر قانونی خود در مناطق شهر شیراز و حریم رودخانه ها، ارزش این شهر را زیر سوال برده اند» دیهیمی عضو شورای شهر شیراز نیز از افزایش 16 درصدی حاشیه نشینی در شیراز خبر داده است.

سالادگزارش امروز خود را با تیتر« مشترک مورد نظر گاه هست و گاه نیست!» به آنتی دهی همراه اول اختصاص داده است. در این گزارش آمده است:« در سال های اخیر حتی ورود شبکه های اجتماعی نوین به عنوان راه های کم هزینه و سهل الوصول ارتباط با یکدیگر هم، همراه اول را وادار به تجدید نظر در خدمات دهی و پوشش دهی مناسب نکرده است» خبر جنوب به سراغ مدیر عامل شرکت مخابرات استان فارس رفته. علی اصغر روزگار در چرایی این مشکل گفته:« یکی از دلایلی که باعث کاهش کیفیت برقراری ارتباط در برخی مناطق شهر شده است این است که مردم و یا برخی ادارات از ما می خواهند تا آنتن های BTS را از منازل یا اداره آن ها جمع آوری کنیم» در انتهای این گزارش خبرجنوب به مصوبه اخیر هیات دولت مبنی بر تسهیل نصب ایستگاه های میکرو تلفن همراه در ساختمان های دولتی اشاره کرده و آورده است: باید منتظر ماند و دید با رفع این بهانه، مخابرات استان فارس تا چه حد می تواند نسبت به بهبود خدمات خود اقدام کند»

«بی مهری به پروژه 25 میلیارد تومانی سرمایه گذاری حوزه کشاورزی در قطب کشاورزی کشور»، عنوان گزارش دیگر خبر جنوب است. در این گزارش به فرآیند راه اندازی کاخانه کیمیا دانه فارس، اشاره و نوشته شده:« شرکت  فرآوری روغن نباتی کیمیا دانه فارس در سال 86 با هدف فرآوری دانه های روغنی و روغن کشی از این دانه ها ثبت شد و در همان سال زمین آن خریداری گردید. این شرکت قرار است دانه های روغنی را مورد روغن کشی قرار دهد که مهم ترین این دانه ها کلزا است.»،«اما عدم همکاری ها باعث شد تا سرمایه گذاری 25 میلیارد تومانی بعد از 8 سال نتواند جایی در چرخه اقتصادی داشته باشد و این حجم عظیم سرمایه در فارس بلا استفاده و بلا تکلیف بماند» مدیر عامل شرکت کیمیا دانه فارس نیز می گوید:«راه اندازی این کارخانه معطل تامین سرمایه در گردش است» رئیس جهاد کشاورزی نیز برای حل مشکل این کارخانه گفته:«اگر مسئولان این کارخانه با کشاورزان فارس برای خرید دانه روغنی قرار داد ببندند، من هم قول می دهم برای تامین سرمایه در گردش آنها همکاری نمایم»

سالاد«انتقاد از پیشنهاد سه کلاسه شدن بنزین»،احمدی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار خبری از سوی وزیر نفت مبنی بر سه کلاسه شدن نرخ بنزین گفته:«برخی ایده ها که از سوی وزرا مطرح می شود، قبل از اینکه یک راهکار اساسی به کمیسیون تخصصی ارائه شود جامعه را دچار اظطراب و نگرانی می کند»

«توصیه های انتخاباتی آیت الله مکارم شیرازی» عنوان دیگر امروز روزنامه های عصر مردم است. در بخشی از این پیام آیت الله مکارم گفته اند:« پرهیز از تخریب یکدیگر، تخریب جناح ها، تهمت، دروغ و توهین، از مباحثی است که کاندیداهای انتخاباتی باید به آن توجه داشته باشند؛ چراکه این افعال، آثار سوئی برای آینده دارد که یکی از آنها ادامه این مشاجرات در زمان های بعد می باشد. آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه کاندیداها از وعده های دروغین به مردم بپرهیزند، تصریح کردند: ممکن است که این وعده ها در برخی از افراد ساده لوح مؤثر باشد؛ اما ضررهای زیادی همچون بی اعتمادی و فاصله گیری مردم از آنان دارد. باید صداقت داشت و امکانات و شرایط را در نظر گرفت و در حد آن امکانات، برای مردم سخن گفت و وعده داد.این استاد خارج فقه حوزه با بیان این مطلب که کاندیداها از ریخت و پاش و اسراف در مسائل تبلیغاتی بپرهیزند، اظهار داشتند: در انتخابات های گذشته مشاهده شده که برای تبلیغات یک شخص، تعداد بسیاری از تصاویر او در کنار هم نصب شده که نشان از اسراف است و پول های زیادی برای چاپ آن صرف می شود.

سالادتیتر یک امروز خود را مانند روز گذشته به سخنان رییس جمهور اختصاص داده است. حسن روحانی در جمع مردم شهر ری گفته:«همزمان با کاهش اتکای بودجه به درآمدهای نفتی، بخش بودجه های عمرانی نیز در سال آتی 90 درصد افزایش یافته است، فقط  25 درصد بودجه سال 1395 به نفت متکی خواهد بود، رشد اقتصادی کشور نیز در سال آتی به رقم 5 درصد خواهد رسید»

«آیت الله ایمانی: فرهنگ اشتغال در جامعه نیازمند بازنگری است»، نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینک هم اینک در فرهنگ ما اشتغال افراد به گونه ای تبدیل شده که تنها افراد پشت میزنشین صاحب شغل هستند گفته:«ضروری است مسئولان استان فارس تدابیری بیندیشند تا ادبیات و معانی اشتغال و کسب درآمد سالم را برای افراد جامعه تغییر دهند»

«ساختمان های شیراز، شناسنامه دار می شوند»،مدیر پیشگیری و بحران شهرداری شیراز گفته:« شهرداری شیراز با همکاری سازمان آتش نشانی، از سال گذشته ضمن ارزیابی دوام و استحکام ساختمان های شهر، کار صدور شناسنامه ایمنی را برای این ابنیه در برنامه دارد.در این شیوه برای ساختمان هایی که وضعیت مطلوب دارد و نیز ابنیه ای که با رفع نواقص به ارتقای کمی و کیفی استحکام و پایداری می رسد، شناسنامه ایمنی صادر می شود»

سالاداعلام دلایل صدا و سیما برای بایکوت مصاحبه فردوسی پور با ظریف با تصویری از کاریکاتور عادل فردوسی پور در صفحه نخست امروز این روزنامه با تیتر« عادل سراغ شخصیت غیر مرتبط رفته بود» به چاپ رسیده است.

«جابه جایی 171 هزار میلیاردی»، معاون اول رییس‌جمهور از احتمال وقوع تخلف بزرگ مالی در دولت گذشته خبر داده است. اسحاق جهانگیری در سفر به کیش در نشست نقش مناطق آزاد گفت: رییس کل بانک‌مرکزی در نامه‌ای به رییس‌جمهور اعلام کرد ماه‌های پایانی سال ۸۹ در یک مرحله مبلغ ۴۱ هزار میلیارد ریال و در یک مرحله ۱۳۰ هزار میلیارد ریال از منابع بانک‌مرکزی بنا به دستور یکی از مقام‌های دولت گذشته برداشت و به خزانه واریز شده است. این در حالی است که منابع بانک مرکزی متعلق به مردم است و نباید بدون صدور مجوزهای قانونی از آن برداشت شود.وی ادامه داد: رییس‌جمهور هم در نامه‌ای مسئولیت بررسی این موضوع را به من سپردند و گفتند بررسی کنم و چنانچه مشخص شد این نقل و انتقال براساس قانون صورت گرفته؛ دولت به بانک‌مرکزی بدهکار می‌شود اما چنانچه پس از پیگیری‌ها مشخص شد این کار برخلاف قانون صورت گرفته مقام دستوردهنده را به مراجع قضایی و دادگاه معرفی کنم. من نیز بیش از سه ماه است که در حال پیگیری این موضوع هستم.


نظرات بینندگان