کد خبر: ۸۱۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۱ - ۰۳ دی ۱۳۹۴
مدیر مسئول روزنامه کیهان در شیراز:

‌سناریوی فتنه‌گران را چند هفته قبل انتخابات 88 ‌فاش کرد‌م/ فتنه جنگ احزاب بود

شریعتمداری گفت: توصیه اصحاب فتنه به آمریکایی‌ها این بود که تحریم‌ها باید یک‌باره و سخت و فلج‌کننده باشد، چون تحریم تدریجی نقش واکسن را خواهد داشت.

به گزارش شیرازه به نقل از خبرگزاری دانشجو، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در بزرگداشت حماسه ۹دی روز بصیرت که به همت انجمن اسلامی دانشگاه های شیراز در دانشگاه شیراز برگزار شد با بیان اینکه فتنه نباید فراموش شود، گفت:عبرت ها و درس هایی که از آن گرفته شده است هنوز هم کاربرد دارد.

وی گفت: زمانی یکی از سران فتنه گفت که اگر می گویی سران فتنه مردند چرا درباره آن ها می نویسی؟ من هم گفتم آن ها مردند ولی کارفرماهایشان هنوز زنده اند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره کلی به شکل گیری فتنه بیان داشت: فتنه یک برنامه از قبل برنامه ریزی شده بود و براساس فرمول مشخص کودتا مخملی یا به قول آقای جورجی انقلاب های رنگی شکل گرفته بود.

شریعتمداری اظهار داشت: ما تمامی فتنه را از قبل پیش بینی کرده بودیم؛ زمانی که همه دنیا موافق آقای رئیس دولت اصلاحات بودند ما در روزنامه اشاره کرده بودیم که ایشان کاندیدای اصلی نیست.

وی با اشاره به ماجرایی که در دانشگاه استنفورد با عنوان آینده ایران اتفاق افتاد؛ خاطرنشان کرد: آنجا صراحتا اعلام کردند که آقای رئیس دولت اصلاحات نقشی شبیه گورباچوف دارد ما نیاز به اییرسین نیاز داریم.

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: آن زمان مقام معظم رهبری اشاره فرمودند که نه اینجا شوروی است و نه آقای رئیس جمهور وقت، گورباچف.


شریعنمداری بیان داشت: برنامه ها دقیقا از قبل برنامه ریزی شده بود و سه روز قبل از انتخابات در کیهان "این هشدار جدی است آخرین حلقه سناریوی فاتحیون آشوب پس از شکست" تیترشد.

 

وی با اشاره به صحبت آقای مارتی تمامی کودتاه های مخملی انتخابات محور است گفت:۱۱ ژوئن ۲۰۰۹ یک روز قبل از انتخابات خرداد۸۸ آقای تیلدنمن در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت فردا در ایران انتخابات نیست بلکه یک انقلاب سبز کلید می خورد انقلاب های رنگینی شبیه آنچه در اوکراین، صربستان و قرقیزستان شاهدش بودیم و بعد از ایران نوبت سوریه است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در ادامه افزود: آقای مایکل لدین ۲۸ دسامبر ۲۰۰۸ مشاور سابق امنیت ملی آمریکا و مسئول بنیاد دفاع از دموکراسی در نشستی در واشنگتن با حضور بسیاری از سران سیاسی گفت احتمال تقلب در انتخابات می تواند انگیزه بخش باشد.

وی خاطرنشان کرد: لری فرانکلین ۵ سال از مسئولیت خودش که مسئول میز ایران درپنتاگون بود برکنار شد که بعدا در مصاحبه ای اعلام کرد تنها جرم من این بود که نظر شریعتمداری را تایید کردم و من را از میز ایران برداشتند اما من تردید دارم که آیا می خواستند بیرون از واقعیت کاری را انجام دهند.

شریعتمداری بااشاره به اینکه ده ها نفر از کارشناسانmi6 سال های قبل از فتنه به ایران آمدند اظهار داشت: این ها با برخی از کسانی که بعدها در فتنه نقش آفرینی کردند جلسات طولانی و کارگاه های آموزشی داشتند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان بیان داشت:خانم الیزابت چنین دو مرکز آموزشی در لاهه هلند و دوهه تشکیل می دهد که تعدادی از کسانی که قرار است در فتنه نقش آفرینی کنند را برای آموزش به این مراکز می کنند.

وی در ادامه گفت: مشاور ارشد mi6 در پوشش آکادمیک وارد ایران می شود. دعوت کننده آقای مهاجرانی است؛ آقای هاپرهامس مشهورترین نظریه پرداز نافرمانی های مدنی کدیور، شبستری و مهاجرانی و عده ای از کسانی که هنوز در ایران هستند دعوت کننده آن بودند.

شریعتمداری افزود: فتنه یک برنامه از قبل طراحی شده با هدف فرو پاشی که ۹ دی ایستگاه آخر آن بود.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به این موضوع که یکی از پیشنهادهایی که به ایران شد ائتلاف سفید بود بیان داشت: فتنه جنگ احزاب بود، در جنگ احزاب ائتلاف سفید رخ داد؛ در فتنه به لحاظ دامنه و به لحاظ عمق به مراتب پیچیده تر و گسترده تر از جنگ احزاب است.

وی گفت: سه روز بعد از ۹ دی گفتند دوستان ما عجله کردند و خیلی زود به سراغ نقطه پایان رفتند؛ منظور این شعار انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است و مرگ بر اصل ولایت فقیه بود.

شریعتمداری بیان داشت: آقابان می گویند پیرو خط امام هستند. کدام خط امام؟ خط امام گفته است فضاحت به بار بیاورید؟ خط امام گفته که آشکارا با مثلت امریکا و انگلیس واسرائیل دست بدهید؟خط امام گفته از ملک عبدلله پول بگیرید؟

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: فریب بزرگ گویی ها نخورید، این ها با دست های خالی این صحبت ها را می کنند، نگذارید ۹ دی شود تابلویتان را بالا ببرید.

نظرات بینندگان