کد خبر: ۸۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۳ - ۰۳ دی ۱۳۹۴
رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

سیب‌ زمینی را چال می‌کنند و به فکر واردات مدیر خارجی هستند/ برخی در خیابانی که اوباما زندگی می‌کند خانه 97 میلیون دلاری خریده‌ اند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بعضی‌ها با مطرح کردن اینکه باید از خارج کشور مدیر وارد کنیم مردم را تحقیر می‌کنند.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سردار محمدرضا نقدی در ارتباط زنده توسط ویدئو کنفرانس با همایش بسیج مهندسین عمران و معماری که در هتل نخل مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما امروز با توطئه‌های بزرگ دشمنانمان مواجه هستیم که علیه اسلام دارند اقدام می‌کنند، آنها خلع سلاح شدند و شکست‌های سنگینی از امت اسلامی خوردند و طی سال‌های اخیر مداوم عقب‌نشینی کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه کشورهای منطقه امروز یک به یک از چنگ قدرت‌های جهانی خارج شده‌اند و اسلام در حال پیشروی است، افزود: دشمن طی 36 سال گذشته در عرصه‌های مختلف نتوانست کاری انجام دهد و امروز در عرصه نفوذ با چرب‌زبانی اظهار محبت و دوستی می‌کند و این از خصوصیات آنهاست؛ لذا گرگ، گرگ است.

وی با بیان اینکه آنها ذات گرگ بودن خود را نمی‌توانند پنهان کنند و می‌خواهند با چالش‌هایی که برای ما درست کردند بگویند پیشرفت کشور در گرو رابطه با استکبار است ادامه داد: لذا با این تصویر می‌خواهند زمینه نفوذ را فراهم کنند.

سردار نقدی ادامه داد: دشمن تلاش‌های زیادی برای لطمه وارد کردن به ایران دارد، در حالیکه ایران ستون فقرات ملت‌های منطقه شده است.

وی با بیان اینکه وقتی اسناد آمریکایی را بخوانید متوجه می‌شوید که روز به روز واژه ایران در آن بیشتر شده است گفت: به عنوان مثال کنگره آمریکا شاید هر 10 یا 6 سال یک بار قانونی بر علیه کشور ما وضع می‌کرد، اما چه شده که در طول یکی دو سال گذشته در حال تصویب چند قانون علیه ایران هستند و مرتب طرح‌های ضد ایرانی در مجلس و سنای آنها تصویب می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: باید گفت چرا این اتفاق می‌افتد؟ آنها که سعی می‌کنند بگویند «جمهوری اسلامی ایران عددی نیست؟» اما باید گفت «آنها از اهمیت جمهوری اسلامی و سرعت پیشرفت کشور احساس خطر می‌کنند».

3 معبر مهم برای نفوذ دشمن

وی با بیان اینکه عده‌ای در داخل کشور بسترساز این نفوذ شده‌اند و آن تصویری که آمریکا می‌خواهد القا کند را این عده بسترسازی می‌کنند، عنوان کرد: راه نفوذ آنها 3 معبر مهم است.

سردار نقدی با تشریح این 3 معبر گفت: نخست کسانی که خوشبین هستند و فکر می‌کنند آمریکا دوست ما است و عذر جنایات آمریکا را این افراد ساده‌لوح می‌خواهند، لذا کشتارهایی که در دوران‌های انقلاب در داخل کشور با همکاری آمریکا رخ می‌داد را آنها می‌گویند «گذشت و اینگونه ساده‌اندیش هستند».

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره دومین معبر و اینکه هم‌اکنون از انگشت‌های آمریکا چندین شرارت علیه ملت ایران اعمال می‌شود، گفت: منافقینی که در داخل خاک عراق حضور داشتند تحت حفاظت آمریکا قرار گرفته‌ بودند که باید گفت «چرا به آنها پادگان داده می‌شود؟»

وی ادامه داد: آنها حتی در شرق کشور گروهک‌های تروریستی تأسیس می‌کنند و امثال عبدالمالک ریگی اعتراف می‌کند «چه کسانی آنها را آموزش می‌دهند که اینگونه انواع و اقسام جنایات را در حق مردم بی‌گناه انجام داده‌اند».

نقدی با بیان اینکه اعترافات این افراد نشان می‌دهد که در پایگاه‌های آمریکایی و ناتو که در افغانستان وجود دارد آموزش می‌دیدند، ادامه داد: همچنین باید گفت گروهک‌های سلطنت‌طلبی که در داخل آمریکا حضور دارند با همراهی دشمن شب و روز تلاش می‌کنند که علیه کشور با ابزارهای ماهواره‌ای و شبکه‌های مجازی هجمه وارد کنند پس باید گفت «این چطور دوستی تلقی می‌شود؟»

وی با بیان اینکه آمریکا ده‌ها پایگاه نظامی دور تا دور ایران تأسیس کرده است گفت: باز این سوال را از برخی می‌پرسیم که «آمریکا آیا دوست ما است؟»

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در مهرماه سال جاری در مجلس نمایندگان آمریکا قانونی تصویب شد که در آن مطرح شده بود غرامت چندصد کشته آمریکایی در بیروت را باید ایران بدهد افزود: با این رویکرد در این قانون مصوب کردند که برداشتن تحریم‌های ایران مشروط بر این است که غرامت 46 میلیون دلاری از حساب‌های ایران برداشته شده و آن را به خانواده‌های کشته‌شدگان بدهند، باید گفت « آیا مسئولین ما می‌ترسند که راجع به این موضوعات صحبت کنند چرا که آمریکا جریح‌تر شده و مدام قانون بر علیه ایران تصویب می‌کند.»

وی با تاکید بر اینکه کسانی که اکنون به عنوان عامل نفوذی آمریکا در داخل دستگیر شدند یا می‌شوند، تنها جاسوس نیستند و باید گفت آموزش دیده‌اند که حتی در کشور کودتا درست کنند، ادامه داد: باید گفت آمریکا آن‌قدر در دشمنی خود مقابل ایران چشم‌سفید و گستاخ عمل می‌کند که در قالب یک اقدام طبقه‌بندی شده 34 پروژه در قالب براندازی علیه ایران را در دفتر جان‌کری ارائه می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا همان جنایتکاری بوده که هست گفت: به عنوان مثال در مهرماه به یک بیمارستان در افغانستان حمله کرده و مردم را به خاک و خون کشیدند و حتی یک عذرخواهی هم نکردند، لذا این ساده‌لوحی آیا درست است که بگوییم «آمریکا درست شده است؟» آیا این دلایل نشان نمی‌دهد که دشمنی آنها بیشتر شده است؟ باید گفت «بعد از برجام ماهی یک بار قانون علیه ایران تصویب کردند.»

« ثابت شده، ارتش آمریکا آسیب‌پذیرترین ارتش در دنیا است»

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند «می‌دانیم آمریکا جنایتکار است» اما سکوت می‌کنند و می‌ترسند گفت: لذا بسترساز این ترس کسانی هستند که می‌گویند «با یک دکمه آمریکا می‌تواند تمام نیروهای مسلح ایران را از بین ببرد.»

سردار نقدی ادامه داد: «شکست‌های آمریکا در منطقه ثابت کرده آنها توان و ظرفیتی برای حمله به ما ندارند و در حالیکه 19 میلیارد دلار بدهی دارند، با چه اقتصادی می‌خواهند پشتیبان بین‌المللی برای حمله علیه ایران جمع‌آوری کنند؟!

وی با بیان اینکه آمریکا در چندین عملیات اخیر خودش شکست خورده و نیروی رزمنده‌ای که جرأت حضور در جنگ داشته باشد را ندارد خاطرنشان کرد: به همین دلیل خود را وابسته به گروهک‌های تکفیری کرده است لذا با تأسیس شرکت‌هایی همچون بلک‌واتر آدم‌های شرور و حرفه‌ای را استخدام می‌کند؛ همچنین باید گفت «ارتش آمریکا آسیب‌پذیرترین ارتش در دنیا است آن هم به گونه‌ای که در همه جای دنیا آمریکا در خطر است.»

وی بیان کرد: بعضی از عوامل داخلی القا می‌کنند که این ترس را به مردم وارد کنند و یک عده هم به خاطر طمع‌های جنسی می‌خواهند رابطه با آمریکا خوب شود و به ظاهر می‌گویند «مردم مشکل دارند.»

نقدی با بیان اینکه امروز باید کشورهای منطقه را دید که چطور علیرغم دخالت‌های آمریکا وضعیت اقتصادی بدی پیدا کرده‌اند یادآور شد: به عنوان مثال در چندین و چند استان ترکیه حکومت نظامی رخ داده است که یک استاندار نمی‌تواند وارد شهر شود پس این وضعیت متحدان آمریکا است و حال باید گفت «جزء امین‌ترین کشورهای جهان هستیم اما چالش‌های اقتصادی هم داریم.»

وی با بیان اینکه آقایان دلسوزی می‌کنند و مدام از مردم یاد می‌کنند، باید در جواب آنها گفت «بروید خانه‌ها و ویلاهایتان را بفروشید تا مردم صاحب خانه شوند» ادامه داد: آمارهایی وجود دارد که برخی در یکی از خیابان‌های آمریکا که رئیس‌جمهور آمریکا در آن زندگی می‌کند به مبلغ 97 میلیون دلار خانه خریده‌ است.

وی تاکید کرد: امام راحل خوب این مطلب را تبیین کرده‌اند و فرمودند وقتی آدم متدینی در دستگاه، ارکان‌ و مجلس حضور داشته باشد هیچ قدرتی نمی‌تواند کشور را در اختیار بگیرد؛ اما امروز این خطر را احساس می‌کنیم به گونه‌ای که تبهکارانی وجود دارند که به مردم القا می‌کنند راه موفقیت ما سازش با آمریکا است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تشریح کرد: این دروغ‌های بزرگ امروز برملا شده و باید گفت «گذشت آن زمان که به خارج نگاه کنیم، افزایش رکود یکی از نگاه‌ها به خارج است و باید گفت بعد از هر مرحله‌ای که رخ می‌دهد بد از بدتر به وجود می‌آید.

نقدی ادامه داد: ایران یکی از استثنایی‌ترین کشورهای جهان است که منابع مختلف در آن وجود دارد؛ به عنوان مثال با تکنولوژی که امروز از آب و خاک گسترده در داخل کشور استخراج می‌شود می‌توان تا یک میلیارد نفر را غذا داد.

وی خطاب به جمع حاضر با بیان اینکه دولت قبلی در ظرف چند روز سکه فروخت گفت: نقدینگی در کشور وجود دارد در حالیکه وارد تولید نمی‌شود و به جایش وارد کارهای سفته‌بازی و این‌چنینی می‌شود.

نقدی ادامه داد: همچنین در ظرف 2 سال میلیاردها دلار در موضوع نفت ضرر کردیم اما کسی حاضر نیست در این عرصه‌ها وارد شود و مشکلات را برطرف کند حتی هم‌اکنون که تحریم‌ها برداشته شده است و می‌توانیم با چین و روسیه تبادل اقتصادی کنیم متاسفانه کسی به این سمت هم حرکت نمی‌کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه در اینجا سیب‌زمینی را چال می‌کنند گفت: آیا این مدیریت است؟ بعضی‌ها با مطرح کردن اینکه باید از خارج کشور مدیر وارد کنیم مردم را تحقیر می‌کنند لذا یکی از مهمترین مشکلات ما این است که کمتر به مسائل داخلی خود توجه کرده‌ایم.

وی اشاره به نبود تدبیر در حل مشکلات کشور یادآور شد: مصیبت‌های کنونی بسیاری از آنها به دلیل نداشتن الگوی درست است لذا این الگوی شهرداری است که من نمی‌توانم در تهران نفس بکشم طوری که همه مریض شده‌اند و با این رویکرد انتظار این است بسیج مهندسین الگوهای توسعه کشور را طراحی کنند.

سردار نقدی با تاکید بر اینکه نیاز است بدون باندبازی چاره‌ای برای مشکلات پیدا شود، ادامه داد: نیاز است بسیج مهندسین راهکارهای عملیاتی در جهت توسعه کشور طراحی و برنامه‌ریزی کند همانطور که در دفاع مقدس موفق بودیم و برایند نهایی جنگ سرافکندگی استکبار و پیروزی ملت ما بود در حالیکه بسیاری از شما مهندسی جزء همین افتخارات هستید.

وی در پایان با بیان اینکه سبک و سیاق معماری جدید دارد فرهنگ ما را بر باد می‌دهد آن هم به گونه‌ای که فضایی برای پرداختن به مسائل مذهبی و ادای فرائض الهی وجود ندارد، گفت: مانند برج‌های مرتفع در خارج از کشور در داخل عیناً آنها را می‌سازیم و کارخانه‌های کاشی‌سازی راتعطیل و کاشی از اسپانیا وارد می‌کنیم و باید گفت چطور می‌شود از اینها فرار کرد و فاصله گرفت.


نظرات بینندگان