کد خبر: ۸۱۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۰۴ دی ۱۳۹۴
جانشین سازمان بسیج مستضعفین:

پیوند خوردن «روز ملی کازرون» با شهادت 78 تن از بهترین فرزندان این دیار باعث افتخار است/ لشکر 19 فجر 33 المهدی در دفاع مقدس بی بدیل است

سردار فضلی گفت: اگر 4 دی ماه در این شهرستان روز ملی کازرون نام می گیرد به علت مقاومت فرزندان کازرون در عملیات کربلای 4 و تقدیم 78 شهید به انقلاب اسلامی است.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از  کازرون خبر، به مناسبت «روز کازرون» آیین با شکوهی به یاد هزار و 100 شهید شهرستان به ویژه یاد و خاطر183  شهید کازرونی گردان فجر لشکر 33 المهدی (عج) با حضور جمع کثیری از مردم شهید پرور، رزمندگان و خانواده های شهدای کازرون در مصلی نماز جمعه این شهر برگزار شد.


یادواره 1100 شهید شهرستان کازرون با حضور سردار علی فضلی/ عکس

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم با درود بر روح پر فتوح حضرت امام خمینی(ره) و سلام بر نائب برحق حضرت ولی عصر(عج) امام خامنه ای و سلام بر تمامی شهدا از صدر اسلام تاکنون به ویژه 14600 شهید استان و 1100 شهید شهرستان ولایتمدار کازرون اظهارداشت: گردان فجر چندین فرمانده شهید دارد و حالات و روحیات سردار شهید مرتضی جاویدی را می توان شرح رزمندگان و شهدای گردان فجر است که به حضرت امام اقتدا کردند.

 

یادواره 1100 شهید شهرستان کازرون با حضور سردار علی فضلی/ عکس

 

سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی با اشاره به نزدیک شدن نهم دی بیان داشت: نهم دی یادآور بصیرت این مردم و نبوغ این ملت در بزرگترین فتنه تاریخ انقلاب اسلامی است که شبیه آن(فتنه) را فقط در صدر اسلام می توان دید.

 

سردار فضلی 9 دی را یادآور قیام مردم سراسر کشور در مقابل رژیم ستم شاهی در نهم دی ماه سال 57 دانست و خاطرنشان کرد: ملت ما در حکومت نظامی 9 دی 57 شهید داد و شهدای عزیز این روز با بصیرت به یاری دین خدا شتافتند و از دین خدا دفاع کردند.

 

وی دفاع مقدس را قطعه ای ممتاز از انقلاب دانست که قلب ها را به واسطه عمل به وظیفه تسخیر کرده و عنوان نمود: نمیدانم چرا دفاع مقدس اینگونه در قلب ها جا باز کرده است شاید به این خاطر است که قطعه ای از انقلاب است که شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در عمل به قرآن و احکام اسلام همه داشته های خود را به میدان آوردند.

 

یادواره 1100 شهید شهرستان کازرون با حضور سردار علی فضلی/ عکس

 

این یادگار دفاع مقدس توجه حضرت حق را به واسطه صفای باطن رزمندگان دانست و خمیر مایه رزمندگان را اول اخلاص و دوم ولایت مداری برشمرد و تاکید کرد: شاید کمتر کسی در گردان فجر پیدا می شد که اهل نماز شب نبوده باشد پس چرا خدا رحمت خود را به رزمندگان ارزانی نکند؟!

 

این جانباز جنگ تحمیلی با اشاره به مجاهدت های 50 ساله حضرت امام رحمه الله علیه و یاران ایشان انقلاب را ثمره تعالیمی دانست که برخواسته از مکتب نورانی حضرت امام(ره) است و تصریح کرد: امروز خون‌های مقدس شهداست که از انقلاب پاسداری می کند، شهدایی که در مکتب نورانی خمینی کبیر رشد کردند.

 

یادواره 1100 شهید شهرستان کازرون با حضور سردار علی فضلی/ عکس

 

این فرمانده دوران دفاع مقدس شکست تلاش های بی وقفه مستکبرین و دنباله روهای آن را به خاطر شیر پاک مادران و رزق حلال پدران دانست و بیان داشت: غربی‌ها، صهیونیست‌ها، کشورهای اروپایی و برخی حکام عرب منطقه از نهایت بداخلاقی در طول این 37 سال استفاده کردند تا مردم را به نحوی از مسیر اسلام، انقلاب، امامت و ولایت جدا کنند اما شیر پاک مادران و رزق حلال پدران مانع به ثمر نشستن این توطئه ها شد.

 

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس همه اقشار نقش آفرینی کردند خاطرنشان کرد:  همه و همه از شیعه و سنی، مردان و زنان، کوچک و بزرگ از همه اقشار شدیدا حامی رزمندگان بودند و همه ملت ما در پیروزی های شریک بودند.

 

یادواره 1100 شهید شهرستان کازرون با حضور سردار علی فضلی/ عکس

 

جانشین سازمان بسیج مستضعفین تفاوت گردان ها را در خادمان و فرماندهان آن ها دانست و عنوان کرد: تفاوت گردان ها شهر و دیارها در نوکران و خادمان و فرماندهان آن ها متجلی می شد و این رزمندگان بودند که یک گردان را شاخص می کردند.

 

سردار فضلی با یادآوری چگونگی تشکیل تیپ 33 الهمدی اظهارداشت: تیپ 33 المهدی 14 روز مانده به عملیات فتح المبین تشکیل شد و رزمندگان 12 استان در آن حضور داشتند و بنده هم افتخار خادمی در این تیپ را داشتم.

 

وی شخصیت مرتضی جاویدی را نشان دهنده جایگاه بالای گردان فجر دانست و بیان داشت: لشکر 19 فجر بی بدیل است، لشکر 33 المهدی بی بدیل است و ما اگر بخواهیم گردان فجر را معرفی کنیم باید با شخصیت فرماندهان شهیدش آن را معرفی کرد، فرماندهی که مورد توجه حضرت امام رحمه الله علیه قرار گرفت و امام پیشانی او را بوسید.

 

این مقام مسئول با اشاره به مقاومت رزمندگان گردان فجر به فرماندهی مرتضی جاویدی در محاصره چند روزه دشمن بعثی گفت: خداوند توفیق جاودانی را به شهید مرتضی جاویدی ارزانی داشت، مرتضی جاویدی از افراد مخلص بود و زمانی که در محاصره دشمن بودند و در شرایط سختی قرار داشتند با حمایت تمام قد رزمندگان گردان فجر گفت؛ «به امام بگویید اجازه نمی دهیم تاریخ تنگه احد دوباره در اسلام تکرار شود» و امروز به یمن مقاومت آن ها انقلاب به کشورهای منطقه و جهان صادر شده است.

 

وی در ادامه جریان های مقاومت اسلامی را برگرفته از رشادت های رزمندگان دانست و خاطرنشان کرد: اگر در سوریه، عراق، یمن و دیگر بلاد اسلامی مقاومت جریان دارد به واسطه الگوگیری از رزمندگان ما است.

 

سردار فضلی پیوند خوردن روز ملی کازرون با تقدیم 78 شهید از بهترین فرزندان کازرون را باعث افتخار دانست و تاکید کرد: اگر 4 دی ماه در این شهرستان روز ملی کازرون نام می گیرد به علت مقاومت فرزندان کازرون در عملیات کربلای 4 و تقدیم 78 شهید به انقلاب اسلامی است که بیش از 40 نفر از آن ها از گردان فجر بودند و افتخار می کنیم که «روز ملی کازرون» با خون بهترین فرزندان این شهر پیوند خورده است.

 

فرمانده تیپ 33 المهدی در ایام دفاع مقدس آمادگی نیروهای حاضر در کربلای 4 را بالا خواند و بیان داشت: چندماه برای این عملیات نیروها خود را آماده کردند تا بتوانیم از اروند بگذریم، نکات مثبت بسیاری داشتیم از جمله آمادگی جسمانی، روحی و معنوی که در حد اعلاء بود اما با همه این ویژگی های مثبت یک امتحان و آزمایشی برای همه رزمندگان بود که کار شش ماهه در عرض چند ساعت به عدم الفتح رسید و در عین حال که عقب نشینی برای رزمندگان بسیار سخت بود اما بچه ها یادگرفته بودند اطاعت پذیری داشته باشند لذا عقب نشینی کردیم.

 

یادواره 1100 شهید شهرستان کازرون با حضور سردار علی فضلی/ عکس

 

این جانباز جنگ تحمیلی پیروزی در کربلای 5 را مرهون مجاهدت و خون های شهدا و جانبازان کربلای 4 خواند و تاکید کرد: امام فرمودند ما از باب وظیفه و تکلیف به جبهه آمده ایم و شکست و پیروزی برای ما اهمیت ندارد لذا بعد از اینکه 10 هزار شهید، جانباز و شیمیایی در کربلای 4 دادیم در مدت 14 روز توانستیم با آمادگی‌هایی که در کربلای 4 به دست آوردیم به پیروزی برسیم.

 

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه  «شب عملیات کربلای 5 شب قدر انقلاب است و سپاه کربلا را در شلمچه مشق کرد» تصریح کرد: شما مردم کازرون باید این ها را برجسته کنید.

 

این یادگار دفاع مقدس با یادآوری خاطره ای از دیدار با حضرت امام(ره) عنوان داشت: ما به رزمندگان وعده دادیم در صورت پیروزی در عملیات کربلای 5 با حضرت امام(ره) دیدار کنیم وقتی به جماران رفتم متوجه شدم که جمعی از ژاندارمری حضور دارند و به علت کمبود جا عده ای کثیری نمی توانند در دیدار حاضر باشند و هرچه با مسئولین بیت صحبت کردم که دیدار دومی برای پاسداران در نظر گرفته شود قبول نکردند.

 

یادواره 1100 شهید شهرستان کازرون با حضور سردار علی فضلی/ عکس

 

سردار فضلی در ادامه افزود: من با بغض خدمت حضرت امام رسیدم، وقتی دستان حضرت امام(ره) را در دست گرفتم گرمای وجودشان را احساس کردم و بغضم ترکید و به امام عرض کردم؛ «اماما من به این بچه ها قول دیدار دادم» و امام پذیرفتند که دیدار دومی را ترتیب بدهند.

 

وی با ترسیم دیدار حضرت امام و رزمندگان، این دیدار نیم ساعتی را سرشار از محبت خواند و گفت: قرار بود من گزارشی خدمت امام ارائه بدهم و آنجا گفتم اماما فرزندان شما همچون یاران حضرت علی نگفتند هوا سرد است و در سرمای منفی 20 درجه مقاومت کردند و همچون یاران حضرت امیرالمومنین(ع) نگفتند هوا گرم است و در گرمای 50 درجه خوزستان جنگیدند.

 

یادواره 1100 شهید شهرستان کازرون با حضور سردار علی فضلی/ عکس

 

علاوه بر سخنرانی سردار فضلی، خاطره گویی 2 نفر از رزمندگان گردان همیشه پیروز فجر، سخنرانی امام جمعه کازرون، مداحی حاج اصغر شجاعی از مداحان دفاع مقدس و رزمندگان گردان فجر، دکلمه خوانی، پخش نماهنگ و کلیپ و اهداء لوح تقدیر به تعدادی از رزمندگان گردان همیشه پیروز فجر از جمله برنامه های این مراسم بود
نظرات بینندگان