کد خبر: ۸۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۷ - ۰۴ دی ۱۳۹۴

امام جمعه جهرم: امروز شعار مردم همچنان «مرگ بر فتنه‌گر» است

آیت الله دژکام گفت: با اشاره به پیشینه درخشان مردم این شهر در حرکت های انقلابی و حمایت از نظام جمهوری اسلامی، گفت: جهرمی ها در سال 88 یک روز پیش از 9 دی در حمایت از آرمان های انقلاب و جهت گیری ولی امر خود حرکت کرده و امروز نیز مانند گذشته فریاد مردم این شهرستان «مرگ بر فتنه گر» است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسین جهرم، حجت الاسلام لطف الله دژکام در خطبه های نمازجمعه امروز جهرم به سالروز حماسه 9 دی اشاره کرد و گفت: گرامی داشت 9 دی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران با بینش و بصیرت مردم در مقابل انقلاب مخملینی که قرار بود توسط دشمن در کشور ما راه اندازی شود، گره خورده است؛ روزی که جریان منحرف از خدا بی خبر قصد داشت تا با مسلط کردن آمریکا به انقلاب اسلامی ایران، دستاوردهای نظام را ضایع کند که با حرکت توفنده مردم جلو آن گرفته شد.

وی افزود: حماسه 9 دی نباید فراموش شود بلکه باید ضمن یادآوری آن بصیرت پیدا کرده تا به توطئه های دشمن مبتلا نشویم.

امام جمعه جهرم، بصیرت را لازمه جلوگیری از نفوذ دشمن به کشور دانست و با اشاره به تداوم توطئه های فتنه انگیز آنها، خاطرنشان کرد: نباید میدان را برای فتنه گران باز گذاشت و در این راستا و برای جلوگیری از نفوذ فتنه گران، اطاعت از رهنمودهای رهبری انقلاب ضروری است.

وی با اشاره به پیشینه درخشان مردم جهرم در حرکت های انقلابی و حمایت از نظام جمهوری اسلامی، گفت: جهرمی ها در سال 88 یک روز پیش از 9 دی در حمایت از آرمان های انقلاب و جهت گیری ولی امر خود حرکت کرده و امروز نیز مانند گذشته فریاد مردم این شهرستان مرگ بر فتنه گر است.

امام جمعه جهرم ادامه داد: افتخار می کنیم که خدا این بصیرت را به مردم شهر ما داده که با تبعیت از ولی امر مسلمین، از وظایف خود نسبت به ایشان آگاه بوده و به آن عمل می کنند.

وی با اشاره به حرکت های خصمانه آمریکا علیه ایران بعد از امضای برجام، گفت: مجلس نمایندگان آمریکا به بهانه مقابله با تهدید تروریسم، طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن شهروندان 38 کشور «دوست آمریکا» که مطابق قوانین این کشور در حال حاضر بدون اخذ روادید تا سقف 90 روز می‌توانستند وارد خاک آمریکا می‌شوند، در صورتی که در 5 سال گذشته به ایران، سوریه، عراق یا سودان سفر کرده باشند، بایستی مورد بررسی قرار گیرند.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه این اقدام آمریکا با همان تحریم پیش از برجام تفاوتی ندارد، اظهار کرد: برخی از روی نادانی اقدام مجلس آمریکا را به سر دادن شعار مرگ بر آمریکا نسبت می دهند که ما به آن دسته افراد پشت میز نشسته که از جیب مردم حقوق آنها تامین می شود می گوییم از حرف خود خجالت بکشید.

وی با اشاره به سخن وزیر امور خارجه آمریکا که نمی گذاریم ایران از مصوبه مجلس آمریکا متضرر شود، گفت: هیچ تضمینی به تحقق صحبت های سران آمریکا نیست چرا که آنها رسماً برجام را امضا کرده و هنوز اقدامی انجام نشده سند رسمی را زیر پا گذاشتند.

امام جمعه جهرم با اشاره به سخن رهبری انقلاب مبنی بر اینکه «من به آمریکا خوش بین نیستم» گفت:  این امر در حالی رخ داد که آمریکایی ها قول داده بودند، تحریم های خصمانه خود علیه ایران را برچینند.

وی به مصادره دارایی های ایران توسط  آمریکا به بهانه جبران خسارت خانواده های کشته شدگان بمب گذاری سال 1983 پایگاه نظامیان آمریکایی در بیروت، بیان کرد: آمریکایی ها هیچ وقت پای حرف خود نمی ایستند و آنها قصد دارند خانه را بر سر ما خراب کنند.

امام جمعه جهرم اضافه کرد: تجربه ارتباط با آمریکا در دهه 30 انقلاب برای ما کافی بوده و دهه 90 نباید به فرصت آزمون و خطا تبدیل شود.

وی با اشاره به پیش رو بودن ایام تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، گفت: توطئه دشمن در انتخابات پیش رو نفوذ افرادی به مجلس است که در برابر آنها کوتاه بیایند.

خطیب نمازجمعه جهرم با بیان اینکه کوتاه آمدن برابر دشمن نتیجه ای برای کشور ندارد، افزود: باید خود را به دنیا اثبات کرد و لازمه این مهم داشتن بصیرت و بیداری چشم و گوش ها است.

وی با بیان اینکه از شورای نگهبان تقاضا داریم تا پای غیرخودی ها و افرادی که پرونده شان آمریکا خواهی و غرب زدگی است به مجلس باز نشود، گفت: مجلس خبرگان نیز بسیار مورد اهمیت بوده و احراز اینکه افراد داوطلب، صلاحیت حضور در این مجلس دارند نیز به عهده فقهای شورای نگهبان است که از آنها استدعا داریم با کمال جدیت چنانچه  داوطلبی صلاحیت علمی ورود به مجلس خبرگان ندارد، جلو آن گرفته شود.

امام جمعه جهرم ادامه داد: در این راستا با تمام قوا از شورای نگهبان حمایت می کنیم.

خطیب نماز جمعه جهرم همچنین با اشاره به 17 ربیع الاول سالروز ولادت پیامبر اعظم(ص) و امام جعفرصادق(ع) به توطئه دشمن برای ایجاد تفرقه میان مسلمان ها اشاره کرد و گفت: امروز بیش از گذشته بر ما واجب و لازم است که با اجتماع حول محور شخصیت پیامبر اسلام (ص) نگذاریم دشمنان به اهداف خود برسند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: حفظ وحدت مسئله ای است که باید با رعایت آن جلو توطئه های دشمنان را گرفت البته این امر به معنای عدول از عقاید خود نیست.


سالاد

برچسب ها: جهرم ، امام جمعه ، دژکام
نظرات بینندگان