کد خبر: ۸۱۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۰۴ دی ۱۳۹۴
امام جمعه شیراز:

جریانهای سیاسی قداست مجلس خبرگان را حفظ کنند/ فتنه ۸۸ یک فتنه براندازی بود نه اعتراض خیابانی

امام جمعه شیراز گفت: مجلس خبرگان رهبری دارای جایگاه رفیعی در کشور است بنابر این شورای نگهبان باید توجه ویژه ای به انتخابات آن داشته باشد.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، آیت الله اسد الله ایمانی در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به زمان نام نویسی برای حضور کاندیداها در انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی، گفت: در این ایام با ثبت نام برای انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی روبرو بودیم و وزارت کشور مجری انتخابات، ثبت نام داوطلبان را در دستور کار داشت که این ایام مقارن شده با نهم دی، روز بصیرت و روز میثاق امت با امام(ره) و با ولایت.

وی افزود: مجلس خبرگان از دو جهت دارای ارزش و جایگاه ویژه و استثنایی است بخاطر افرادی که در این مجلس حضور دارند که عمدتا مجتهدان عادل از بلاد اسلامی و حوزه علمیه قم هستند و کار بلند و مسئولیت عظیمی که این مجلس به عهده دارد و آن تشخیص فرد واجد صلاحیت رهبری به جامعه در نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران.

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: بخاطر این خصوصیت ها مجلس خبرگان از وزنی برخوردار است که هیچ یک از نهادهای جمهوری اسلامی به پای این نهاد نمی رسد و این نهاد برتری فوق العاده ای نسبت به سایر مجالس و محافل دارد. طبیعی است که شورای نگهبان که از نظر قانونی متولی برگزاری انتخابات صحیح است و نظارت او از نظر قانون، نظارت استصوابی است نسبت به این مجلس حساسیت لازم و قانونی را دنبال کند گرچه همزمانی برگزاری این انتخابات و مجلس شورای اسلامی ممکن است فضایی را بوجود آورد که سایه کمرنگ اختلافات و تفرقه ها و دودستگی ها و دو قطبی سازی جامعه که معمولا در مجلس نمایندگان شورای اسلامی توسط افرادی غلط دنبال می شود بر سر مجلس خبرگان هم بیفتد و مجلس خبرگان هم که دارای قداست خاصی است، تحت تاثیر این فضا دچار مسائل جناحی و سیاسی و گروهی شود. بنابر این از همین جا از تمام اشخاص و جریانهای سیاسی انتظار می رود که قداست مجلس خبرگان را با مسائل جناحی و گروهی آلوده نسازند و این مجلس را با جایگاه بلندی که دارد حفظ کنند و اجازه دهند این مجلس مسئولیت رفیع و فوق العاده ارزشمندی که عهده دار است همواره در مواقع مقتضی و لازم به نحو صحیح دنبال کند و پی بگیرد.

آیت الله ایمانی با اشاره به فرارسیدن ۹ دی تصریح کرد: فتنه ۸۸ یک فتنه بر اندازی بود یک اعتراض خیابانی نبود که بگوییم حادثه و اعتراضی بود و تمام شد. فتنه ای بود که اگر ۹ دی به دنبال آن نبود مطمئنا نظام را و به دنبال آن انقلاب را یا نابود یا منحرف ساخته بود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: بنابراین فتنه ۸۸ خط قرمز است برای کسانی که می گویند ما به قانون اساسی باور داریم و به نظام ولایی معتقدیم. ما این فتنه را براندازی می دانیم چون شعارهای آن روز یادمان است مردم ما هم فراموش نکرده اند.

آیت الله ایمانی تاکید کرد: با توجه به این قضیه انتظار است این خط قرمز به طور کامل رعایت شود و حفظ گردد یعنی افراد اعلام کنند موضعشان مقابل فتنه چیست و بر اساس همین حرکت باید تنظیم شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: طبعا جامعه به حضور حداکثری در انتخابات نیازمند است و هم به انتخاب اصلح که هر دو در کنار هم می تواند انتخابی صحیح و پایدار و اثرگذار در جامعه به دنبال داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ولادت حضرت مسیح، گفت: ای کاش دولتمردان مسیحی جهان در ایام میلاد عیسی بن مریم هم که شده است از این همه ظلم و جنایت و آدمکشی در گوشه و کنار جهان دست می کشیدند و بشر را به حال خود رها می ساختند.

وی تصریح کرد: ما امروز شاهدیم که پیروان عیسی بن مسیح که خود را به غلط پیروان او می دانند چه جنایاتی در گوشه و کنار جهان آفریده اند ومی آفرینند، همه جا جنگ، آتش، فقر و گرفتاری بخاطر اینکه آنان بتوانند چند صباحی بیشتر در ناز، نعمت و شهوت غوطه ور شوند و ایده های غلط خود را به جهانیان دیکته کنند.

امام جمعه شیراز افزود: ای کاش یکبار هم ناقوس ها برای نجات ملتها به صدا در می آمدند، برای نجات سیاهان و آزادی انسانهای دربند در قاره آفریقا و آسیا و حتی اروپا و آمریکا.


نظرات بینندگان