کد خبر: ۸۱۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۰۶ دی ۱۳۹۴

9 دی و فتنه ی 88 از منظر داوطلبان نمایندگی مردم پاسارگاد در مجلس

یکی از داوطلبین می گوید: اعتقاد مردم به اسلام و انقلاب با تفکرات و سلایق مختلف در جمع مردم حماسه ساز موج می زد،تاریخ انقلاب سرشار از روزهایی هست که مردم انها را جاودانه کرده اند، یکی از اینها حماسه بی نظیر نهم دی ماه است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از طنین پاسارگاد،حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورايی مردم حماسه ساز و ولايتمدار ايران اسلامی در راهپيمايی 9 دی ماه 1388 نقطه عطفی در تاريخ انقلاب و برگ زريّن ديگری در افتخارات مرد و زن ايرانی به حساب می آيد. حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصيرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ايستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دين آنها بايستد در برابرتمام دنيای آنها خواهند ايستاد.

روز نهم دی ماه در تاريخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصيرت» تبديل به يوم الله و ماندگار شد. در اين روز ماندگار و تاريخی ملت هميشه در صحنه ايران اسلامی، حماسه ای ديگر آفريد و دشمنان خدا و دينش را مأيوس و نااميد ساخت.

به همین مناسبت سایت تحلیلی خبری طنین پاسارگاد با تمامی کاندیدای ثبت نام شده در حوزه اتخابیه مروشت،ارسنجان وپاسارگاد گفتگویی را انجام داده است که شرح این مصاحبه ها و به صورت سریالی و به ترتیب زمان مصاحبه در ذیل آمده است.

1-علیرضا مقصودی متولد سال 1361 که می تواند جزء جوانترین کاندیدای مجلس نه تنها در استان فارس بلکه در سطح کشور باشد.

مقصودی متولد شهرستان ارسنجان است  و دارای مدرک دکترا در رشته عمران ژئوتکنیک می باشد.

از سوابق اجرایی وی می توان به مشاور استاندار هرمزگان در سال 1383،معاون مدیر کل حوزه استاندار هرمزگان در سال 84،رئیس گروه مشاورین جوان استانداری هرمزگان،سالهای 86 تا 88 مدرس دانشگاههای آزاد ارسنجان،مرودشت واقلید،معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم اقتصادی تهران،مدیر آموزشهای تخصصی دانشگاه علوم اقتصادی تهران،معاون پدافند غیر عامل کشور  و معاون آموزشی و پژوهشی فرهنگی قرارگاه اقتصادی اشاره کرد.

وی به مناسبت حماسه 9 دی ماه در گفتگو با طنین پاسارگاد اظهار داشت:اتفاقات سال 88 به واسطه زوایای مختلفی که دارد و همچنین چینشی که دشمنان  با کمک عوامل داخل کشور، در زمین خودی انجام دادند نه تنها یک حادثه بزرگ بلکه یک توطئه خائنانه علیه منافع ملی بود.

مقصودی افزود:فتنه عنوان درستی برای این اتفاق است،فتنه ای که سبب بهره برداری دشمن و تضعیف روحیه مردم و انشقاق بین طیف های مختلف کشور شد،فتنه ای که متاسفانه حضور 40 میلیونی مردم را که می توانست پشتوانه خوبی برای ارتقا کشور و افزایش اقتدار ملی باشد را دچار خدشه کرد.

وی ادامه داد:بنده از نزدیک شاهد حضور بی نظیر مردم  تهران از اقشار مختلف و طرفداران همه نامزدها در راهپیمایی نهم دی بودم،به واقع نهم دی ماه یوم الله بود.

مقصودی اضافه کرد:اعتقاد مردم به اسلام و انقلاب با تفکرات و سلایق مختلف در جمع مردم حماسه ساز موج می زد،تاریخ انقلاب سرشار از روزهایی هست که مردم انها را جاودانه کرده اند، یکی از اینها حماسه بی نظیر نهم دی ماه است.نهم دی ماه نقطه عطف بی بدیلی بود که فتنه را در نطفه خفه کرد و این کار غیر از عنایت الهی چیز دیگری نبود.

این کاندیدای نمایندگی مجلس تصریح کرد:پیام حماسه نهم دی ماه پیام بصیرت افزایی مردم ایران اسلامی است،بصیرتی که برگرفته از روحیه عدالت خواهی و آزادی طلبی و اسلام خواهی مردم نشأت می گیرد،مردم در این حماسه پیام  ولایت مداری خودشان را به روشنی به فتنگران داخلی و حامیان خارجی آنها منتقل کردند، همه فهمیدند که مردم فهیم ایران اسلامی به غیر از خداوند و اهل بیت و ولایت مطلقه فقیه با هیچ فرد و گروهی پیوند اخوت نبسته اند.

وی گفت:پیام اصلی نهم دی به خواص این است که معدل شعور سیاسی توده های مردم انقلابی از بسیاری از خواص بی بصیرت بیشتر است،نه بزرگ به خواص بی بصیرت پیام مهم مردم به شمار می آید.

مقصودی افزود:زنده نگه داشتن حماسه نهم دی به معنای هوشیاری و بصیرت مردم و خواص در همه حوادث کشور است.این که دشمن از هر فرصتی برای تزریق نفاق در کشور استفاده می کند همیشه یک امر محتمل است و این امادگی جهت مقابله با اقدامات دشمن و عوامل داخلی آن همیشه باید وجود داشته باشد.

وی بیان داشت:قطعا کمترین عنوان، حماسه است، به نظر بنده علاوه بر این باید گفت یوم الله نهم دی ماه که به واقع یوم الله است.فتنه سال 88 انچنان از پیچدگی برخوردار بود که غیر از سیل حضور مردم چیز دیگری نمی توانست این ناپاکی را از دامن کشور عزیز ایران پاک کند.

مقصودی اضافه کرد:حماسه های نظیر 22 بهمن و 3 خرداد و 9 دی در واقع از آن جهت ماندگار شد که مردمی و بدون هیچ دستوری اتفاق افتاد،مردم خالق اصلی این حماسه ماندگار بودند و برای همین در تاریخ ماندگار شد.

وی اظهار داشت: اختلاف سلایق مردم و جریانهای سیاسی در انتخابات ها تبلور پیدا می کند و از این رو محمل مناسبی برای اختلاف افکنی و تبدیل کردن اختلاف سلیقه به اختلافات ریشه ای است،در سال 88 سناریوی ایجاد اختلاف با نفوذ در اطراف برخی نامزدها که به نوعی منتسب به انقلاب بودند صورت پذیرفت.منشأ فتنه امریکا و ایادی آن بودند که توانستند از فتنه گری و قانونگریزی برخی نامزدها هم استفاده نمایند و سعی کنند با دروغ بزرگ تقلب به اهداف خود برسند که بحمدلله این توطئه محقق نشد و انقلاب از این پیچ تاریخی هم با سربلندی عبور کرد.


وی بیان داشت:با وجود صحبت های دلسوزانه مقام معظم رهبری با سران فتنه و اتمام حجت های مکرر نظام با سران فتنه ،اینها علیرغم اینکه خوشحالی دشمنان قسم خورده انقلاب را می دیدند به فتنه گری خود ادامه دادند.سران فتنه نقش خود را به عنوان پیاده نظامه دشمن در کشور به خوبی بازی کردند،در حوادث 88 خواص بی بصیرت به بیشتر شدن آتش فتنه و خواص با بصیرت وظیفه آب را بر آتش فتنه ریختن را برعهده داشتند،نقش خواص بی بصیرت در طولانی شدن زمان فتنه بسیار زیاد بود که اگر بصیرت به خرج داده بودند شاید فتنه در همان روزهای اول از بین می رفت.


وی اضافه کرد: عنوان فتنه به معنای غبار آلود شدن فضا و تشخیص ندادن حق و باطل است.این عنوان به واسطه کارکرد غلط و بعضا خائنانه برخی افراد که دارای سوابقی در گذشته بودند عنوان درست و قابل تاملی می باشد.


این کاندیدای نمایندگی مجلس بیان داشت:تا انقلاب اسلامی دارای دشمن است و تا دشمنان از عناصر ساده لوح و بعضا مغرض در زمان های مختلف برای ضربه زدن به کشور استفاده می کنند فتنه وجود دارد،فتنه هایی که هر روز با ابعاد پیچیده تری توسط شیطان بزرگ و عیادی آن در حال طرح ریزی است،تنها پاد زهر فتنه های زهرالود دشمن تمسک به ولایت فقیه وبالا بردن بصیرت و تیز بینی است که بحمدلله در عمق وجود مردم ایران موج می زند.

2-مهندس اله مراد عفیفی پور.متولد روستای آبگرم رامجرد بخش مرکزی شهرستان مرودشت.مهندسی دریانوردی و فوق لیسانس مدیریت دولتی.  از برخی مسئولیتهای وی می توان به مدیر عملیات سازمان بنادر و کشتیرانی استان هرمزگان،مشاور معاون وزیر راه و شهرسازی،نماینده ایران در قرارداد و تفاهم نامه های بین المللی دریانوردی،عضو کمیته تدوین برنامه ششم توسعه کشور در حوزه حمل و نقل،نماینده بخش حمل و نقل دریائی در جلسات دیپلماتیک برای احیا مجدد قرارداد 1975 الجزایر در خصوص مرز دریائی در اروند رود در خرمشهر و پس از جنگ تحمیلی،عضو کمیته تدوین موافقت نامه های بین المللی برای الحاق به سازمان تجارت جهانی در بخش حمل و نقل دریایی و مدرس دانشگاه اشاره کرد.

اله مراد عفیفی پور نیز در این باره در گفتگو با طنین پاسارگاد اظهار داشت: ملت ما که در قرن اخیر الگوی آزادی خواهی و استقلال برای بسیاری از کشورهای جهان بوده است همواره در معرض عوامل داخلی و خارجی با تعارضاتی مواجه بوده است.

وی ادامه داد:یکی از موارد قابل اهمیت در سالهای اخیر حوادث سال 88است که متاسفانه مشکلاتی را در جامعه ایجاد کرد که اثرات نامطلوبی را در داخل و خارج برای کشور و ملت بدنبال داشت.


عفیفی پور ادامه داد:البته معتقدم حوادث این سال تاکنون بدرستی ریشه یابی نشده است و لازم است به دور از هیاهوی سیاسی و تعصبات جناحی رایج بررسی و موضوعات مرتبط با آن بدرستی و شفاف به جامعه منتقل شود.


وی اضافه کرد:اگرچه برخی از مسایل از جمله موضوعاتی که در مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری و تهمت های روا شده به بعضی از کاندیداها و افراد و ندادن فرصت برابر و به موقع برای دفاع از خود میتوان به عنوان یکی از ریشه های این موضوع برشمرد.


این کاندیدای نمایندگی مجلس بیان داشت:یکی دیگر از مسائل مهم این است که خواص در کشور باید همواره موضوعات را بدرستی رصد کنند، تحلیل کنند و رسانه ی ملی کشور هم باید در این زمینه همراهی کند و فرصت آگاهی بخشی به جامعه را بدرستی و خارج از همه جناح بندی های سیاسی و تاثیر گذار در کشور فراهم کند.

وی تصریح کرد:رسانه ملی با دادن فرصت برابر به همه گروهها و احزاب سیاسی برای ارائه نظرات خود و شفاف سازی در جامعه نقش موثری میتواند داشته باشد و البته بنده اعتقاد دارم که همه ی این موارد از جمله اظهارات باید در چارچوب قانون اساسی کشور باشد و اگر برخوردی هم قرار است که با برخی صورت گیرد حتما باید بر اساس قانون و برمبنای رسیدگی های قانونی باشد.

عفیفی پور اضافه کرد:همانطور که معتقد هستیم در نظامهای مردم سالار و جمهوری اسلامی مردم ولی نعمت هستند لذا باید نتیجه رسیدگی های قانونی و روند قانونی بررسی ها بدرستی به اطلاع احاد جامعه برسد  و این موضوع یقینا میتواند از گمانه زنی ها در جامعه جلوگیری کند و اعتماد به مسئولین و نظام را تقویت کند.


وی گفت:خوشبختانه در کشور ما هدایت گری های رهبر انقلاب خلا خیلی از نارسائی های موجود را پر کرده است و دیدیم که با هوشمندی ملت طمع خام دشمنان که از بی تدبیری در داخل کشور حاصل شده بود برملا و ملت همچنان با حضور خود در صحنه باز هم از اعتقادات خود و کشورشان دفاع کردند که البته اعتقاد دارم که این حرکت نباید به نفع یک گروه یا تفکر خاص مصادره شود چرا که حرکت متعلق به مردم است.

3-علی شهوند دانشجوی دوره دکترای تاریخ،متولد روستای مبارک آباد بخش پاسارگاد،شهرستان پاسارگاد.

وی در گفتگو با طنین پاسارگاد گفت: همانگونه که روند بعدی وقایع نشان داد، حوادث سال 88 یک فتنه بود. چرا که از یک سو در نظام مقدس جمهوری اسلامی قانون به تنهایی پاسخگوی تمامی اعتراضات انتخاباتی بوده و هست و از سوی دیگر فرصت سازی برای دشمنان انقلاب و آب به آسیاب دشمن ریختن؛ خود فتنه بودن حوادث 88 را تایید می¬نماید. اگر هم در ابتدا فقط بحث انتخاباتی بود دخالت عناصر بیگانه و پیچیده شدن وضع جایی برای دفاع باقی نگذاشت.


شهوند ادامه داد:تاریخ انقلاب در طول عمر 37 ساله خود همواره شاهد حوادث و ناملایمت¬های گوناگونی بوده است که غالب این ناملایمت¬ها از سوی دشمنان انقلاب طرح ریزی شده است. همانگونه که از سوال شما نیز پیداست 9 دی یک حماسه بود و آنچه که این روز را به یک حماسه برای تاریخ انقلاب تبدیل نموده است حضور گسترده مردم و فرمانپذیری از مقام معظم رهبری و ولایتمداری آنها است که میتوان گفت در 9دی توان ایستادگی و استقامت نظام در مقابل بحرانها به منصه ظهور رسید و در واقع مردم نشان دادند که به برکت خون شهدا و پیروی از فرامین مقام عظمی ولایت همیشه پشتیبان نظام هستند. در حقیقت حضور گسترده مردم در حمایت از ولایت در روز 9دی نظام مقدس جمهوری اسلامی را واکسینه کرد و برای همیشه بیمه کرد.

وی اضافه کرد:به نظر من حماسه 9 دی 2 پیام را با خود به همراه دارد نخست ولایتمداری و قانونمداری در نظام برای همه و دیگری که مهمتر هم به نظر می¬رسد پیامی برای دشمنان انقلاب هست که مردم ایران همیشه آگاه و بیدار هستند و هیچ گاه از ارزشهای خود که همان دفاع از انقلاب است کوتاه نمی آیند.

 


شهوند اظهار داشت:سوای ولایتمداری که مهمترین پیام این روز  برای همه حتی خواص است. پیام 9دی برای خواص همگرایی و دوری از بخشی نگری و فرو رفتن در مناقشات جناحی است که کوررنگی نسبت به ارزش¬ها و منافع ملی را با خودش به دنبال می¬آورد و عدم خورد شدن در مناقشات حزبی و جناحی و نظرات جناحی


این کاندیدای نمایندگی مجلس بیان داشت: زنده نگه داشتن حماسه 9 دی و حضور گسترده مردم به عنوان یک چراغ راهنما در راستای ممانعت از انحراف از آرمان¬ها و ارزش-های انقلاب ضروری به نظر می¬رسد. 9 دی برای تمام گروه¬ها باید آموزنده باشد و نگاه جناحی به این روز نیز نباید داشت چرا که اصولاً بحران سازی به نفع نظام نیست و نگاه به این مسئله فراجناحی باید باشد و در واقع حضور مردم از تمامی جناح¬ها بود که حماسه 9دی که تبعیت از رهبری و قانون بود را به همراه داشت. در واقع 9 دی به عنوان یک درس تاریخی باید زنده نگه داشته شود.


وی خاطر نشان کرد: همانگونه که  گفته شد، 9 دی یک حماسه بزرگ است چرا که توانمندی و استقامت نظام مورد آزمایش قرار گرفت و به همگان خصوصاً دشمنان انقلاب ثابت شد و آنچه که این روز را به یک حماسه بدل نموده است حضور گسترده مردم بدون نگاه جناحی در پیروی از فرامین ولایت است که به فرمایش مقام معظم رهبری؛ برخاسته از بصیرت، دشمن شناسی و وقت شناسی مردم است.

شهوند بیان داشت:در واقع اراده ملت در پیروی از فرامین ولایت حماسه 9 دی را خلق کرد. خود مردم به این بلوغ فکری و آگاهی رسیده بودند که به فرصت طلبان اجازه نفوذ را ندهند. بلوغ مردم در فرمانپذیری از ولایت بود که حضور حماسی آنها در 9 دی را رقم زد.

وی ادامه داد:فتنه 88 در واقع بی بصیرتی عده¬ای از خواص بود که این فرصت را به دشمنان انقلاب داددند تا شیرینی حضور گسترده مردم در انتخابات را به کام آنان تلخ و به تمام ارزش¬های آنان اهانت نمایند. در واقع همان گونه از واژه فتنه می¬توان دریافت در این برهه زمانی فتنه یعنی دامن زدن به اختلافات داخلی بین نیروهای نظام که یک ساختار سیاسی و خطرناک را برای نظام و منافع ملی به وجود آورد که موجب سوء استفاده دشمنان و نفوذ می¬شود.
 

 

 

سالاد

نظرات بینندگان