کد خبر: ۸۱۵۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۵ دی ۱۳۹۴

سرازیر شدن فاضلاب شهر صدرا به سمت شیراز در تایید و تکذیب مسئولین

در سال‌های گذشته نسبت به خطر فاضلاب شهر صدرا تذکراتی داده شده و اخیرا مطالبی دال بر آلودگی 9 رشته قنات منطقه جوادیه که برخی تا باغات قصرالدشت ادامه دارد توسط این فاضلاب انتشار یافته که استفاده آشامیدنی از یکی از این قنات‌ها حساسیت موضوع را بیشتر می‌کند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: روز پنجشنبه سوم دی‌ماه در پی اعتراضات مکرر مردم نسبت به جاری شدن فاضلاب شهر صدرا به سمت مناطق شمال غرب شیراز در مسجد صاحب‌الزمان جوادیه و در جمع آنان حضور یافته و بازدیدی از منطقه داشتم.

سید احسان اصنافی تصریح کرد: در بازدیدی که به همراه یکی از یاوران شورا از شهرک پردیس جوادیه داشتیم، ورود فاضلاب به ابتدای چشمه‌ها و باغات تنگه قره پیری و در فاصله حدود یک کیلومتری مناطق مسکونی مشهود بود که احتمال ورود فاضلاب به شهرک یک فاجعه را به دنبال خواهد داشت.

عضو شورای شهر شیراز: حجم بزرگ فاضلاب به شهرک جوادیه رسیده/ باید برای ساخت تصفیه‌خانه ستاد بحران تشکیل شود/ شهردار صدرا: تکذیب می کنم، فاضلاب نبود، سیلاب بود

وی با یادآوری اینکه با یک حجم بزرگ فاضلاب سبز رنگ کف کرده در شهرک جوادیه روبرو شدیم، گفت: احتمال دارد در اثر بارندگی و جاری شدن سیلاب از غلظت این فاضلاب کمی کاسته شود اما اصل موضوع باید هرچه سریع‌تر مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته نسبت به خطر فاضلاب شهر صدرا تذکراتی داده شده و اخیرا مطالبی دال بر آلودگی 9 رشته قنات منطقه جوادیه که برخی تا باغات قصرالدشت ادامه دارد توسط این فاضلاب انتشار یافته که استفاده آشامیدنی از یکی از این قنات‌ها حساسیت موضوع را بیشتر می‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان عمران وزارت مسکن موظف است فاضلاب شهرک‌های جدیدالتأسیس را ساماندهی کند، اظهار کرد: طبق آخرین پیگیری‌ها و بر اساس گزارش آقای نظرپور که روز دوشنبه سی آذرماه در جلسه شورای شهر شیراز ارائه داد مقرر شده است دو تصفیه‌خانه محلی برای فاضلاب صدرا در نظر گرفته شود که یکی از این تصفیه‌خانه‌ها در تنگه قره‌پیری ساخته می‌شود و پیمانکار آن نیز مشخص شده است تا فاضلابی که در این نقطه تجمیع می‌شود تصفیه شده و برای آب کشاورزی و فضای سبز استفاده شود.

اصنافی در عین حال به کمبود بودجه‌ها و وضعیت نامناسب مالی دولت اشاره و تصریح کرد: ساخت تصفیه‌خانه زمانبر است و باید برای این موضوع جلسه فوری و ستاد بحران تشکیل شود.

عضو شورای شهر شیراز: حجم بزرگ فاضلاب به شهرک جوادیه رسیده/ باید برای ساخت تصفیه‌خانه ستاد بحران تشکیل شود/ شهردار صدرا: تکذیب می کنم، فاضلاب نبود، سیلاب بود

وی پیشنهاد داد: چند حوضچه موقت برای نگهداری فاضلاب احداث شود تا این فاضلاب‌ها به آب‌های آشامیدنی و قنات‌ها نفوذ نکند و به سمت مناطق مسکونی جاری نشود.

مسیر فاضلاب شهر صدرا به سمت تنگه قره‌پیری نیست

اما شهردار صدرا درخصوص این موضوع با بیان اینکه روز جمعه چهارم دی‌ماه برای پیگیری موضوع به همراه یکی از مدیران از مسیر مذکور بازدید کردیم، گفت: به دلیل موقعیت جغرافیایی شهر صدرا سیلاب ناشی از بارندگی از این شهر به سمت تنگه قره‌پیری حرکت می‌کند و تنها راه خروج آب به این سمت است و در مسیر اثری از فاضلاب نبود و تنها سیلاب جاری بود.

عضو شورای شهر شیراز: حجم بزرگ فاضلاب به شهرک جوادیه رسیده/ باید برای ساخت تصفیه‌خانه ستاد بحران تشکیل شود/ شهردار صدرا: تکذیب می کنم، فاضلاب نبود، سیلاب بود

مسعود طهماسبی با بیان اینکه مسیر فاضلاب کاملا از مسیر سیلاب جداست، توضیح داد: فاضلاب نواحی شرقی شهر صدرا از طریق شبکه فاضلاب به سمت لاگن‌های تبخیری که شرکت آب‌ و فاضلاب ایجاد کرده هدایت و در آنجا تصفیه می‌شود.

وی افزود: در بخش‌های غربی شهر صدرا نیز هنوز اجازه رسمی برای ورود فاضلاب به داخل شبکه به شهروندان داده نشده است و فاضلاب به صورت شبکه جمع‌آوری نمی‌شود که بخواهد مشکلی ایجاد کند و حتی اگر شبکه‌ای جمع‌آوری شود به سمت نهراعظم هدایت می‌شود و ارتباطی به قنات‌ها و تنگه قره‌پیری ندارد.


سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴
0
اینجا رو من چند بار رفتم خیلی جای توپ و معرکه‌ای هست البته برای تفریح سالم نه ولگردی و عیاشی و شهوترانی. یه چشمه از میان باغات رد میشه و در مسیر این جاده تعداد بسیار زیادی باغات دیم انگور و باغشهر وجود داره. تو فصل بهار و تابستون بسیاری از عشایر در جای جای این منطقه اطراق میکنند. یه معدن سنگ هم در فاصله چند کبلومتری جاده وجود داره. تازه یه چیز مهم هم این که پادگان بعثت هم در نزدیکی این جاده هست و دیوارهای بتونی گذاشته شده که منطقه نظامی هست و ورود ممنوع که البته تا خود برجک پادگان چندین کیلومتر فاصله وجود داره و ...
ناشناس
نوش جونت داداش