کد خبر: ۸۱۵۵۹
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۰۵ دی ۱۳۹۴

نگاهی به داوطلبان انتخابات مجلس در فارس؛ از السابقون و نمایندگان فعلی تا محکومان فتنه

در حوزه انتخابیه شیراز به عنوان یکی از حوزه های مهم و تاثیرگذار آمارهای عجیب و غریبی رقم خورد به طوری که تعداد کل داوطلبان حوزه انتخابیه شیراز به 284 نفر رسید که شامل 50 نفر زن و 234 نفر مرد می شوند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، انتخابات مجلس و اپیدمی احساس تکلیف در استان فارس؛ شناسنامه و کارت ملی و مدرک تحصیلی و... را در دست می گیرند و پله های فرمانداری شیراز را یکی دو تا طی کردند تا خود را به صف ثبت نام برسانند؛ صف طولانی که ساعت به ساعت و روز به روز بر طول آن افزوده شد.

در مهلت یک هفته ای نام نویسی از داوطلبان انتخابات مجلس، کسانی عزم بهارستان کردند که نمی دانستند سن حداقل سن قانونی برای کاندیدا شدن 30 سال است! در این مدت، مسئولان ثبت نام در ستاد انتخابات شیراز با افرادی روبرو شدند که حتی معنای حوزه انتخابیه را نمی فهمیدند؟! به‌ هرحال ثبت‌ نام آزاد است و هرچیزی که در این کشور آزاد باشد گویا جذاب است!

غیر از چهره های واقعا مطرح، برای بسیاری اصولگرا و اصلاح طلب بودن مهم نبود، می گفتند؛ هم محله ای ها و هم طایفه ای ها به من رای می دهند؛ تازه پدرم هم مشهور و شناخته شده است. به ‌هرحال مطابق قانون فعلی که ملاک عمل است؛ همه آزادند در انتخابات ثبت‌ نام کنند، حتی اگر ندانند معنی حوزه انتخابیه چیست.

ثبت‌نام‌کنندگان در حوزه انتخابیه فارس آمار قابل توجهی را ثبت کردند. آمارهایی که روز گذشته پژوهش معاون سیاسی استاندار فارس ضمن اعلام آنها در نهایت تأیید کرد؛ استقبال از نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه فارس حدود 100 درصد افزایش داشته است به طوری که در دور نهم انتخابات مجلس شورای شورای اسلامی ۳۷۴ نفر نام نویسی کرده بودند، اما طبق آخرین اعلام مسئولین 728 نفر برای نمایندگی مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کردند.

از تعداد 728 نفری که نام نویسی کردند؛ حوزه انتخابیه شهرستان شیراز 284 نفر، شهرستان اقلید 20 نفر، آباده، بوانات و خرمبید 39 نفر، جهرم 22 نفر، داراب و زرین دشت31  نفر، سپیدان 19 نفر، سروستان، خرامه و کوار 40 نفر، فسا 26 نفر، فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند 41 نفر، کازرون 28 نفر، لارستان، خنج و گراش 35 نفر، لامرد و مهر 16 نفر، مرودشت و پاسارگاد 52 نفر، ممسنی و رستم 35 نفر و نی ریز و استهبان 40 نفر را شامل می شوند. حوزه انتخابیه مرودشت و ارسنجان دارای بیشترین داوطلب و حوزه انتخابیه لامرد و مهر کمترین داوطلب را داشته اند.

در حوزه انتخابیه شیراز به عنوان یکی از حوزه های مهم و تاثیرگذار آمارهای عجیب و غریبی رقم خورد به طوری که تعداد کل داوطلبان حوزه انتخابیه شیراز به 284 نفر رسید که شامل 50 نفر زن و 234 نفر مرد می شوند. از 284 داوطلبی که از حوزه انتخابیه شیراز برای مجلس شورای اسلامی کاندید شدند؛ 58 نفر دارای مدرک دکتری، 199 نفر کارشناسی ارشد، 15 نفر دارای مدرک لیسانس جانباز و 12 نفر از تحصیلات حوزوی برخوردار بودند.

چهره های مطرحی که از شیراز ثبت نام کردند
از چهره های شاخصی که برای انتخابات مجلس شورای از حوزه شیراز داوطلب شده اند می توان به سید احمدرضا دستغیب، جعفر قادری ضرغام صادقی، سید حسین ذوالانوار، شاهین محمدصادقی، حسین نجابت، رضا موسوی تبار، ابراهیم عزیزی، فریدون عباسی، محمدحسن روزیطلب، مصطفی زارعی، مصطفی امیری، بهرام پارسایی، علی دهقان فارسی، حجت الاسلام ربانی، علی یعقوبی، احمدرضا دستغیب(فخرالدین)، علی مندنی پور، نادر مردانی، مصطفی معین، سیاوش شهریور، نوذر امامی، عبدالرزاق موسوی، بهزاد حاجات‌نیا، پسران آیت الله موحد(محمدعلی و مهدی)، زینب بحرینی و زهره عظیمی اشاره کرد.

حوزه انتخابیه کازرون با 28 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی
از چهره های مطرحی که از این حوزه ثبت نام کردند می توان به غلامرضا دهقان ناصرآبادی، سید علینقی طبیب لقمانی، غریب فاضل‌ نیا، محمد علی شفیعی سیف آبادی و حمیدرضا بادآهنگ اشاره کرد.

حوزه انتخابیه فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند با 41 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی
از چهره های مطرحی که از این حوزه ثبت نام کردند می توان به حسن افراسیابی کشکولی، محمد علی کاویانی، سید یونس موسوی سرچشمه، کورش کرمپور و نادر فریدونی فریدونی اشاره کرد.

حوزه انتخابیه لار، خنج و گراش با 35 کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی
از چهره های مطرحی که از این حوزه ثبت نام کردند می توان به جمشید جعفرپور، منصور محتاجی، علی اصغر حسنی، حسینعلی حسین شیری، سید شکراله زندوی، حسین غریبی و سید محسن آیت اللهی اشاره کرد.

حوزه انتخابیه لامرد و مهر با 16 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی
از چهره های مطرحی که از این حوزه ثبت نام کردند می توان به موسی موسوی، قاسم احمدی اهل سنت، سید رضی حسینی المدنی، بهرام طاهری، محسن علوی و درویش زارعی اشاره کرد.

حوزه انتخابیه داراب و زرین دشت با 31 کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی
از چهره های مطرحی که از این حوزه ثبت نام کردند، می توان به نبی الله احمدی، عبدالمحمد رستاد، محمد مهدی افشاری، محمد جواد عسکری و علی اکبر زمردین اشاره کرد.
حوزه انتخابیه فسا با 26 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی
از چهره های مطرحی که از این حوزه انتخابیه داوطلب شدند می توان به محمدحسن دوگانی، محمدجواد جمالی، محمود حسن پور، سید رامین حسینی، مجتبی روستایی، علی رصا فیروزی، طاهره مجیدی و محسن زارعی اشاره کرد.

حوزه انتخابیه جهرم با 22 نفر کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی
از چهره های مطرحی که از این حوزه ثبت نام کردند می توان به غلام رضا رضایی خفری، محمدرضا رضایی کوچی، سیدجمال الدین ارجمند و مهدی صحرائیان اشاره کرد.
حوزه انتخابیه استهبان و نی ریز با 40 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی
از چهره های مطرحی که در این حوزه ثبت نام کردند می توان به محمد سقایی، الله داد سلیم پور، حبیب فریبرز، هادی وکیل زاده، حجت الاسلام الهی زاده و فرهاد طهماسبی می توان اشاره کرد.
حوزه انتخابیه سروستان، کوار و خرامه با 40 نفر کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی
از چهره های مطرحی که در این حوزه ثبت نام کردند می توان به داریوش اسماعیلی، حسن زارع شیبانی، بهزاد خارستانی، محمدرضا ایزدی و نصراله کوهی باغ اناری اشاره کرد.
حوزه انتخابیه مرودشت و ارسنجان با 52 نفر داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی
از چهره های مطرحی که در این حوزه ثبت نام کردند می توان به محمدمهدی برومندی، داریوش احمدی، محمد علی قوهستانی، علیرضا مقصودی، غدیر خادم الحسینی و عبداله استواری اشاره کرد.
حوزه انتخابیه اقلید با 20 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی
از چهره های مطرحی که از این حوزه ثبت نام کردند می توان به الیاس طاهری، سید حسین افضلی، مهدی زینلی،  ابولقاسم رحمانی، فریبرز پرویزی، محمد جواد نیکفر و علی عابدینی اشاره کرد.

حوزه انتخابیه آباده، بوانات و خرمبید با 39 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی
از چهره های مطرحی که در این حوزه ثبت نام کردند می توان به رحیم زارع، رحمت الله خسروی، سید مهدی طباطبایی، داوود محمدجانی، سید مهدی موسوی و سید ابراهیم حسینی اشاره کرد.
حوزه انتخابیه سپیدان با 19 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی
از چهره های مطرحی که در این حوزه ثبت نام کردند می توان به طاهری احمدی، سید علاخادم، احمد اسفندیاری، علی اصغر شجاعیان و قاسم سخایی اشاره کرد.
حوزه انتخابیه نورآباد ممسنی و رستم با 35 کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی
از چهره های مطرحی که در این حوزه ثبت نام کردند می توان به نوذر شفیعی، علی احمدی، عبدالرضا مرادی، سید یدالله حسینی و ساسان سالاری اشاره کرد.

آن هایی که نیامدند
بعد از پایان مهلت نام نویسی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، اگرچه بسیاری برای اولین بار قصد بهارستان کرده اند اما برخی نیز علی رغم پیش بینی ها و اعلام آمادگی قبلی، حاضر به ثبت نام نشدند. سهراب بهلولی قشقایی، محمود عالیشوندی و عبدالحسین صمدنژاد از حوزه انتخابیه فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین- سید منصور کشفی از حوزه انتخابیه لار، خنج و گراش، عنایت الله هاشمی از حوزه انتخابیه سپیدان، علی اصغر عزیزخانی از حوزه انتخابیه آباده، بوانات و خرمبید- حسن شبان پور حوزه انتخابیه مرودشت و ارسنجان- کریم زارع، سیروس سجادیان، محمد باقر کشفی و سیدمحمد احمدی استاندار سابق فارس از حوزه انتخابیه شیراز از جمله افرادی بودند که احتمال ثبت نام آن ها وجود داشت اما به هر دلیلی داوطلب انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نشدند.

سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
زارع
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴
0
دکتر محمدرضا محمدی کشکولی رئیس دادگستری تهران از قلم افتاده...رای بسیاری بالایی داره
وحدت نی ریز
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴
0
شیرازه رقیب اصلی و مهم سقایی در نی ریز و استهبان دکتر صداقت هست
ایشان دو دوره قبل با ۳۵ هزار رای و تنها با اختلاف ۲ هزار رای نفر دوم شدند
پس شخصیت مطرح و رقیب اصلی همه کاندیداها در نی ریز و استهبان دکتر رضا صداقت هست.
لطفا ویرایش و اضافه کنید.
کاندید وحدت شهرستان نی ریز و رقیب شهرستان استهبان این دوره دکتر رضا صداقت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴
0
خدا خير بده به همه اونهايى كه خالصانه براى انقلاب ثبت نام كردن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴
0
شیخ موحدها لیاقت نمایندگی را دارند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴
0
شیرازه جان :
یکی از چهره های شاخص حوزه آباده بوانات و خرم بید مهندس سجاد میرزایی فرزند سردار شهید اکبر میرزایی مشاور وزیر کشور فرماندار اسبق بوانات و معاون اسبق فرماندار خرم بید هستند که از قلم انداختید.
لطفا ویرایش کنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴
0
تنها دهقان ناصر ابادی از کازرون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴
0
اسم سید عبدالحسین دستغیب نوه شهید محراب را ننوشتید!
موسوی
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴
0
سلام بر شیرازه ای ها!!
دکتر سید ناصر هاشمی کاندیدای اصلاح طلبان شیراز را از قلم انداختید برادران. درود.
ملتی
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴
0
یاد شهید مدرس بخیر...
یاسینی
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴
0
درود بر مرد پرتلاش و خستگی ناپذیر، دکتر قادری
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴
0
البته دکتر کریم زارع ثبت نام کردن اشتباه ثبت کردید
عمار
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴
0
چهره شاخص حاج جعفرین شیرازه جان از چی میترسن
مجید کیانی نژاد
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴
0
امید به رای بالا برای جناب اقای مصطفی زارعی همان نماینده شجاع و مدبر در مجلس پنجم.ایشالا که شورای نگهبان ایشون رو تایید کنن .
على
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴
0
درود بر دكتر مردانى اصلاح طلب توانمند
محمد
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴
0
علی احمدی ر یسر کمسیون مشترک دفتر رهبری ودبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام