کد خبر: ۸۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۶ - ۰۵ دی ۱۳۹۴

ثبت نام 35 داوطلب ورود به مجلس دهم در حوزه ممسنی

تنها پس از یک روز از پایان مهلت ثبت نام نامزدهای انتخاباتی مجلس دهم یک نفر از ممسنی انصراف داد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از  نورآنلاین، از 28 آذرماه ثبت نام نامزدهای انتخاباتی مجلس دهم در سراسر کشور برگزار شد در شهرستان ممسنی نیز این مرحله از انتخابات با تب و تاب خاص خود همراه بود.

فرماندار ممسنی در این خصوص به خبرنگار نورآنلاین گفت: آخرین ثبت نام در شهرستان ممسنی در ساعت 21 روز 4 دی ماه بود و بدین ترتیب تعداد نامزدهای انتخاباتی ممسنی به 35 نفر رسید.

رهام پیکری افزود: از این بین 33 نفر با مراجعه به فرمانداری ممسنی  و 2 نفر از طریق فرمانداری تهران ثبت نام کرده و حوزه انتخاباتی خود را ممسنی و رستم اعلام کرده اند.

این مقام مسئول به اشاره به افزایش تعداد ثبت نام کنندگان نسبت به ادوار گذشته اظهار داشت: جوان ترین نامزد 30 سال و مسن ترین بیش از 60 سال دارد کمترین مدرک تحصیلی نیز لیسانس (کارشناسی) می باشد که توسط دو تن از جانبازان ارائه شده و 6 نامزد دارای مدرک دکتری و دو نفر حوزوی هستند و مابقی فوق لیسانس(کارشناسی ارشد) دارند.

پیکری در خصوص تنوع حزبی و طایفه ای نامزدها نیز افزود: خوشبختانه از تمام دیدگاه و جریان ها و حزبهای سیاسی در شهرستان ممسنی نامزد شده اند و هم اصول گرا،  هم مستقل و هم اصلاح طلب ثبت نام کرده اند. از نظر طایفه نیز رستم با 14 نامزد بیشترین سهم را داشته است و 11 نفر بکش و 8 نفر جاوید و 2 نامزد ترک زبان (ماهوری) هستند.

وی در خصوص روند ثبت نام از نامزدها نیز گفت: خوشبختانه این فرایند در ممسنی بدون هیچ مشکلی و استقبال خوب مردم و کاندیداها برگزار شد.  از این پس بر کار نامزدها شورای نظارت شهرستان به نمایندگی از استان نظارت خواهند داشت و هیئت اجرایی نقشی در نظارت ندارد و تنها مسئول اجرایی صفر تا 100 انتخابات است.

وی افزود: البته شورای پیشگیری در صورت مشاهده تبلیغات زود هنگام برخورد خواهد کرد.  تمام نامزدها و مردم و مسئولین به دنبال ایجاد فضای امن و برگزاری انتخابات سالم باشند. در روند برگزاری انتخابات اصل قانون و قانون مداری است و انتظار می روند نامزدها طبق برنامه زمان بندی به تبلیغات بپردازند با هرگونه تبلیغات زودهنگام و یا راه اندازی همایش و کاروان قبل از آغاز رسمی تبلیغات برخورد خواهد شد هر برنامه ای که مصداق تبلیغات انتخاباتی باشد از طرف شورای پیشگیری مورد رصد قرار خواهد گرفت.

وی در پایان گرفت: تنها  پس از یک روز از پایان مهلت ثبت نام نامزدهای انتخاباتی مجلس دهم یک نفر از ممسنی انصراف داد.


سالاد

نویسنده :
مهدی پور
نظرات بینندگان