کد خبر: ۸۱۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۰۶ دی ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 6 دی 94

محیط زیست فارس از آبفا و مدیران شهر صدرا شکایت کرد/ ایران خودرو فارس دبه درآورد!؟

شروع یک حرکت خیرخواهانه دیگر از فارس، بعد از دیوار مهربانی، افسوس مدیر کل محیط زیست از جمله عناوین امروز روزنامه های فارس است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛


سالادفاضلاب شهر صدرا این روز ها حسابی خبر ساز شده است. چند روز پیش یکی از اعضا شورای شهر شیراز از آلودگی 9 رشته قنات منطقه جوادیه خبر داد. این خبر با واکنش مدیرعامل شرکت عمران صدرا همراه بود خانی گفته بود:« بخشی از فاضلاب که در مخازن لاگن های آب و فاضلاب منطقه شرق شهر صدرا وجود دارد در مسیر گذر به دشت قره پیری توسط حوضچه های تاخیری مهار شده و مدیریت می شود»اما خبر جنوب ضمن پرداختن به این سوژه به سراغ مدیر کل محیط زیست رفته، ولوی گفته:«در خصوص فاضلاب شهر صدرا ما پرونده قطوری داریم و بارها به آبفا تذکر داده ایم و مراتب را از طریق استانداری و ارائه به دستگاه های ذی ربط پیگیری کرده ایم اما به جایی نرسیدیم و حتی با توجه به این که اختلاف های میان دستگاه ها از طریق یک شورای حل اختلاف بررسی می شود حتی تا این مرحله نیز پیگیری کرده ایم.زمانی که این موارد را اعلام کردیم آبفا اعلام کرد که زمین مورد نظر تصفیه خانه را به آن ها نمی دهند و عمران صدرا زمین را به آن ها ارائه کرد. در این رابطه آبفا مسئولیت قانونی دارد که پاسخگو باشد و در این مدت زمان کوتاه حداقل به صورت موقت هم که شده باید لاگون هایی را برای مهار فاضلاب رها شده باید ایجاد کند و پس از آن هر چه سریع تر نسبت به ایجاد تصفیه خانه اقدام کند و این حداقل کاری است که آن ها می توانند انجام دهند.» مدیر کل محیط زیست بیان داشته:«ما دیگر به این موضوع به عنوان یک اختلاف میان دستگاهی نگاه نمی کنیم بلکه آن را جرم تلقی می کنیم و مدارک آن را به دستگاه قضایی ارائه کردیم و این به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی است که ما آبفا و مدیریت صدرا را به قوه قضاییه معرفی کرده ایم»

«3 هزار اثر ملی هم از شیراز شهر نمونه گردشگری اسلامی نساخت»، خوزستان شهر خلاق ادبی شد، تبریز شهر نمونه گردشگری اسلامی لقب گرفت و عنوان شهر صنایع دستی را اصفهانی‌ها از آن خود کردند اما شیراز تاکنون هیچ لقبی در خور شان تاریخی و تمدنی‌اش را نتوانسته کسب کند. در نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای اسلامی در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر، تبریز شهر نمونه گردشگری اسلامی لقب گرفت. رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی استان فارس در گفتگو با خبرگزاری مهر نیز در خصوص انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری ۲۰۱۸ به گفته: «متاسفانه مسئولان استان فارس برای رسیدن این استان و شهر شیراز به جایگاه اصلی‌اش قدم مناسبی برنداشته و همواره در حق این استان و شیراز ظلم می‌شو» مسعود منیعاتی بیان کرد: «در طول تاریخ همیشه مردم شرق و غرب آرزوی سفر به شهر شیراز را داشته‌اند اما متاسفانه جزیره‌ای عمل کردن مسئولان در شیراز باعث شده که این شهر به آنچه مستحق آن است نرسد» گفتنی است اخیر مسئولین استان به دنبال این هستند که شیراز را به عنوان پایتخت کتاب ایران یا شهر جهانی ادبیات معرفی کنند که با این اوضاع نمی توان زیاد خوشبین بود.

سالادگزارش امروز سبحان که به نقل از یک خبرگزاری کار شده در مورد اشتغال بازنشسته ها است. «لبخند بازار کار به بازنشسته ها!»، آمارها نشان می‌دهد 1.5 میلیون ایرانی بالای 60 سال به دلایلی از جمله تامین نبودن، نیازهای معیشتی، انتقال تجربه، امید به زندگی و ...تمایلی به بازنشستگی ندارند و دوباره به بازارکار بر می‌گردند»  در این گزارش آمده است: «از هر ۱۰۰ نفر شاغل ۱۰ ساله و بیشتر کشور حدود ۷ نفر سالمند بوده و از هر ۱۰۰ نفر جمعیت فعال اقتصادی حدود ۶ نفر سالمند است. به بیان ساده تر، بخشی از سالمندان پس از سال‌ها حضور و فعالیت در بازار کار ایران، حاضر به ترک این بازار نیستند» براساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری افراد ۵۰ تا ۵۴ ساله تا پایان سال گذشته ۳.۵ درصد، برای گروه های سنی ۵۵ تا ۵۹ ساله ۳.۱ درصد، ۶۰ تا ۶۴ ساله ۲ درصد و برای گروه سنی بالاتر از ۶۵ سال نیز یک درصد اعلام شده است. البته زنان بالای ۶۵ سال در ایران دیگر تقاضایی برای کار ندارند و نهایت جستجوی شغل زنان تا ۶۴ سالگی است.

سالاد«رصد محرمانه تخلفات انتخاباتی»، استاندار فارس در جمع مدیران و کارکنان ثبت احوال فارس گفته:«اقدامات پیشگیرانه متعددی برای جلوگیری از تخلفات در انتخابات انجام شده است که تا زمان انتخابات این موارد را بیان نمی کنیم. افشانی گفته:«قانون زمانی می تواند حاکم شود که ساختارها اصلاح شود و گرنه با توصیه و نصیحت نمی توان به طور کامل راه تخلف را بست»

سالاد«زیاده خواهی 25 میلیارد تومانی ایران خودرو از فارس»، ذوالانوار نماینده شیراز با اشاره به اینکه کارخانه ایران خودرو فارس باید به استان واگذاری شود تاکید کرده:« این کارخانه به تولید ۸۰ خودرو در روز رسیده و از لحاظ کیفیت دارای بالاترین رتبه است.  امروز که ایران خودرو باید واگذار کند طلب ۲۵ میلیارد تومان کرده در حالیکه تمام تجهیزات و کارهایی که انجام داده حدود ۱۰ میلیارد تومان است»

«فقط افسوس می خوریم»، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفته:« ما امروزه در حوزه محیط زیست، با چالش های بین المللی، ملی و منطقه ای مواجه هستیم اما هر چقدر که گستردگی این چالش ها کوچک تر باشد برطرف ساختن آن، راحت تر است. وی با اشاره به چالش آب و خشکسالی در فارس بیان داشته:«در این استان موضوع خیلی روشن است و اگر روند کنونی را ادامه دهیم تا 10 سال آینده، 10 درصد همین کشاورزی را هم نخواهیم داشت. مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس با انتقاد شدید از وزارت نیرو گفته:« حقابه دریاچه بختگان در بدترین شرایط سال 163 میلیون مترمکعب و در بهترین شرایط 700 میلیون متر مکعب است اما این مصوبه رعایت می شود؟ آیا عدم اجرای قانون جرم، نیست؟»

سالاد«آمار نگران کننده آب سدهای فارس»، معاون حفاظت و بهره‌برداری سازمان آب منطقه‌ای فارس حجم آب ذخیره شده در سدهای استان را تا روز چهارشنبه ۶۸۵ میلیون متر مکعب اعلام کرد.حسین صالح جهرمی در گفتگو با مهر بیان داشته: ظرفیت هفت سد استان فارس سه میلیارد مترمکعب است که در حال حاضر و بر اساس آمار تا روز چهارشنبه فقط ۶۸۵ میلیون متر مکعب آب در سدهای استان ذخیره شده است.وی با اشاره به اینکه ۴۸۵ میلیون مترمکعب از این میزان آب دخیره شده، حجم مرده یا به تعبیری غیر قابل برداشت است، بیان کرد: فقط ۲۰۰ میلیون متر مکعب از آبهای ذخیره شده در سدهای این استان قابل برداشت است که فقط هشت درصد از حجم کل سدهای این استان است.معاون حفاظت و بهره‌برداری سازمان آب منطقه‌ای فارس با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته کل آبهای موجود در پشت سدهای استان ۹ درصد بوده، گفت: در حال حاضر میزان آب های ذخیره شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز کاهش داشته است.

«شروع یک حرکت خیرخواهانه دیگر از فارس، بعد از دیوار مهربانی»، رئیس هیئت مدیره مؤسسه فرهنگی مذهبی الصابرین (معلولان شیراز) گفت: برای تأمین صندلی چرخدار برای کودکان معلول، کمپینی برای جمع آوری درهای پلاستیکی بطری های نوشابه در شیراز راه اندازی شده است. عباس عباسی افزود: کمپین جمع آوری درهای پلاستیکی بطری نوشابه، دوغ و سایر نوشیدنی ها با هدف حفظ محیط زیست و جمع آوری پسماند و بازگشت مواد ضایعاتی به چرخه تولید و انجام کاری خیرخواهانه و تأمین هزینه ساخت ویلچر برای کودکان معلول و نیازمند راه اندازی شده است.

سالاد

نظرات بینندگان