کد خبر: ۸۱۶۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۰۷ دی ۱۳۹۴

حجامت برای سلامتی مفید است یا مضر؟

تجویز عمل حجامت باید توسط پزشک متخصص طب سنتی صورت گیرد.
به گزارش شیرازه، دکتر سید مهدی میز غضنفری، متخصص فیزیولوژی و مدیر گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه حجامت یکی از روشهای پیشگیری و درمان در طب سنتی است، افزود: البته باید توجه داشت چنانچه تجویز انجام عمل حجامت و همچنین چگونگی، تعداد دفعات آن توسط پزشکی که دارای تخصص طب سنتی است صورت گیرد می‌تواند فوائد لازم را به همراه داشته باشد. 

مدیر گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: در صورتی که حجامت توسط افراد ناآگاه و غیر متخصص تجویز و انجام شود ممکن است عواقب و خطرات جدی برای سلامتی ایجاد کند. 

دکتر میر غضنفری در ادامه افزود: عمل حجامت برای افراد سرد مزاج که دارای فشار خون پایین هستند توصیه نمی‌شود و بیشتر برای افرادی با مزاج گرم که ممکن است دارای علائمی همچون حرارت بالای بدن، پوست جوش دار، خارش و همچنین تلخی دهان و خونریزی لثه، خون دماغ هستند، توصیه می‌شود و این افراد از فوائد عمل حجامت بر بدن، بیشتر بهره‌مند می‌شوند.

این پزشک در تشریح خواص حجامت گفت: عمل حجامت به پاکسازی خون، خون‌سازی و تقویت سیستم انعقاد خون در بدن کمک می‌کند و همچنین در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز موثر است و در برخی موارد باعث کاهش درد در بدن می‌شود و در مواردی به طور غیر مستقیم به از بین بردن عوارضی مانند موهای زائد بدن نیز کمک می‌کند.



انتهای پیام/

سالاد

برچسب ها: حجامت ، طب سنتی
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴
0
جهت اطلاع از فواید حجامت و شرایط و آثار آن به روایات طبی بسیاری که از معصومین علیهم السلام رسیده است مراجعه کنید
کتابهای زیادی در مورد طب اسلامی نوشته شده است که یکی از جامع ترین آنها کتاب طب الرسول المصطفي نوشته آیت‌الله عباس تبریزیان میباشد که چهار جلد به زبان عربی است
ایشان ماه مبارک رمضان در مساجد و محلات مختلف شیراز به درمان بیماران مشغول بودند و هم اکنون در قم هستند