کد خبر: ۸۱۶۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۰۸ دی ۱۳۹۴
عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

احتمال دارد فاضلاب صدرا به رودخانه خشک شیراز هم برسد/ مسئولین از بروز فاجعه زیست محیطی جلوگیری کنند

اصنافی گفت: باید مسئولین فارغ از هرگونه حرکت سیاسی، داد مردم را شنیده و همت کنند تا فاجعه‌ای بزرگ رخ ندهد.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه بهداشت محیط یکی از اصول اولیه هر زندگی است که همواره مدنظر هر شهروند قرار دارد، گفت: در سالیان اخیر در راستای ساماندهی شهرسازی، اقداماتی جهت ساخت شهرهای جدید در مجاورت کلان شهر ها براساس اصول و ضوابط در دستور کار دولت ها قرار گرفت که از جمله آنها شهر صدراست و این شهر با تمام فراز و نشیب‌هایش با استقرار ساختمان‌های مسکن مهر پله های توسعه را به سرعت پیمود و از لحاظ حجم خود را به حدود یک سوم مناطق شهر شیراز رساند.

سید احسان اصنافی در صد و سی و دومین جلسه علنی شورا در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: حلقه مفقود توسعه شهر صدرا، تأسیسات و خدمات شهری است که از این حرکت عقب مانده و به عنوان معضل قابل حل بر دوش همسایه خود سنگینی نموده و گاهی آن‌ها را تهدید نیز می نماید.

وی با بیان اینکه معضل فاضلاب شهر صدرا و تهدید آن برای شهر شیراز موضوعی است که در سالهای اخیر بارها در کانون توجه رسانه ها قرار گرفته و پس از مدتی به فراموشی سپرده شده، گفت: متأسفانه با رشد جمعیت ساکنین صدرا و افزایش فاضلاب و عدم وجود تصفیه خانه، پساب حوضچه‌های هوادهی منطقه صدرا به سمت تنگ قره پیری و قنوات موجود در آن محدوده هدایت شده و اکنون بر روی سطح نیز به یک کیلومتری منطقه مسکونی پردیس جوادیه رسیده که درصورت ادامه حرکت، ورود فاضلاب صدرا به رودخانه های محلی و رودخانه خشک بعید به نظر نمی رسد.

اصنافی با اشاره به اعتراضات شدید شهروندان منطقه جوادیه و پردیس در روزهای اخیر اظهار کرد: با درایت ریش سفیدان محل و یاوران شورا تاکنون از هرگونه تجمعی ممانعت بعمل آمده و موضوع به صورت مسالمت آمیز در حال پیگیری است.

وی با اشاره به رسانه‌ای شدن ورود فاضلاب به محدوده شهر، تصریح کرد: نسبت به این موضوع عکس العمل‌های متفاوتی نشان داده شده که به نظر می‌رسد باید مسئولین فارغ از هرگونه حرکت سیاسی، این بار هم داد مردم را شنیده و همتی کنند تا فاجعه ای بزرگ رخ نداده است.

عضو شورای شهر شیراز اظهار نظرهای متولیان امر از جمله سازمان محیط زیست، آبفا، سازمان عمران و شهرداری صدرا را حاکی از اشراف کامل بر موضوع دانست و اظهار امیدواری کرد که با واکنشی سریع فارغ از برنامه های بلند مدت از بروز فاجعه زیست محیطی جلوگیری شود.


سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۴
0
آقاي مهندس مگر شما مسول نيستيد؟ شمايي كه حتي به تلفن هاي شهروندان جواب نمي دهيد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شيرازي
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۴
0
چشم نمايندگان شوراي شهرروشن.مگرشمازبان مردم شهرنيستيد؟برخوردكنيد.فكرمي كنم چون موضوع رسانه اي شده داريد اعلام مي كنيد. التماس دعا برادر