کد خبر: ۸۱۷۰۴
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۷ - ۰۸ دی ۱۳۹۴
شهردار شیراز در شورای شهر مطرح کرد

تخلفاتی که در صدرا رخ میدهد، بیرون درز نمیکند/ مالک کارخانه روغن نباتی ایران نیست/ کارخانه منتقل شود کارگرانش را استخدام میکنیم

شهردار شیراز گفت: زمین‌های منابع طبیعی را در شهر صدرا با قیمت‌های نجومی می‌فروشند تا فیگور خدمت بگیرند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، علیرضا پاک فطرت بعدازظهر امروز در جلسه شورای اسلامی این شهر در پاسخ به انتقاد اعضای شورا در مورد قطع شاخه‌های درختان توسط اداره برق، اظهار داشت: شهرداری اجازه هرس درختان را صادر نکرده و حتی در مورد تبدیل سیم به کابل نیز مجوزی صادر نکرده و در این زمینه سه سال پیش جلسات مشترکی با اداره برق داشتیم و با تأمین انتظارات این دستگاه توافقاتی در زمینه هرس درختان انجام شد.

وی افزود: هرس درخت به این روش صحیح نیست که چنار اگر سرش را زدند تنه در آفتاب تابستان به‌سرعت دچار آسیب می‌شود.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: بحث اساسی در این راستا مدیریت یکپارچه شهری است که اگر شکل‌ گرفته بود بسیاری مسائل مرتفع می‌شد چنانکه ما بارها عنوان کردیم اگر اداره برق را تحویل شهرداری می‌دادند ظرف پنج سال به‌گونه‌ای عمل می‌کردیم که یک عدد سیم برق در آسمان شهر دیده نشود.

وی بیان کرد: برای واگذاری برق شهری به شهرداری اعتباری هم نیاز نداریم و اگر وزارت نیرو بپذیرد، برق را در مبادی ورودی شهر به ما تحویل دهد آن را می‌خریم و خودمان به فروش می‌رسانیم و از این تخلفات در زمینه سرقت برق جلوگیری می‌کنیم و ارقام دو تا چند برابر تعرفه‌ها را نیز کاهش می‌دهیم.

مدیر ارشد شهری شیراز در مورد بحث اعضای شورا پیرامون سرایت فاضلاب شهر صدرا به قنوات پیرامونی شیراز نیز گفت: این چندمین بار است که تخلفاتی در صدرا رخ می‌دهد و برای همه مشکل‌ساز می‌شود و برخی موارد نیز به بیرون درز نمی‌کند که از آن جمله زمین‌های بی‌زبان منابع طبیعی را تفکیک می‌کنند و با قیمت‌های نجومی می‌فروشند و درصدی را به خزانه واریز می‌کنند تا فیگور خدمت بگیرند و مابقی پول‌ها نیز مشخص نیست کجا هزینه می‌شود.

پاک‌فطرت ادامه داد: قانون تأکید دارد برای ساخت شهر ابتدا باید گورستان، پایانه، میدان تره‌بار، تصفیه‌خانه فاضلاب و مطالعات آب‌های سطحی انجام شود و بعد ساخت‌وساز صورت گیرد، در حالی‌ که صدرا شهر شده و این‌ همه جمعیت را به آن آورده‌اند؛ اما زیرساخت‌های اولیه را ندارد.

وی اضافه کرد: اگر یک نظرسنجی از مردم شود بالای 90 درصد شهروندان صدرا دوست دارند یکی از مناطق شیراز شوند که البته اکنون دیگر تمام ظرفیت‌های این شهر را استفاده کرده‌اند و با این وضع روزی مسائل این شهر و مشکلات آن حتی تبعات امنیتی ایجاد می‌کند.

شهردار پیرامون عدم انتخاب شهر شیراز به‌ عنوان شهر نمونه گردشگری نیز گفت: در مورد ورود شهرداری به بحث گردشگری اعتراضات بسیاری متوجه شهرداری شده در حالی‌ که ما در حوزه‌های تحت مدیریت خود اقدامات متعددی را انجام داده‌ایم، چنان که در هشتمین جشنواره برترین‌های پژوهش مدیریت شهری، شهرداری شیراز در بین کلان‌شهرها شهر برتر شناخته شد که به سبب ارائه 124 مقاله، کتاب و طرح‌های پژوهشی متعدد در مدیریت شهری بود که البته این چهارمین یا پنجمین لوح تقدیر کلان‌شهرهای برتر است که در حوزه‌های مختلف به شیراز می‌رسد.

شهردار شیراز بروز برخی مسائل در زمان بارندگی را طبیعی دانست و افزود: شهرداری باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از مشکلات انجام دهد اما این نگاه نیز درست نیست که برخی انتظار دارند با بارش باران حتی کف کفش مردم ‌تر نشود که برای مطالعات آب‌های سطحی دوره بازگشت تعریف می‌کنند و مطالعات آب‌های سطحی شیراز کامل است و بخشی از آن اجرایی شده است و جز یک زیرگذر کذایی که از روز نخست مشکل داشته مورد خاصی در معابر اصلی در بارندگی‌های شیراز نداشته‌ایم.

وی یادآور شد: در حال حاضر محل سد تنگ سرخ دست‌خورده که اگر نخورده بود، خود درختان از سیلاب جلوگیری می‌کردند اما در شرایط فعلی بارندگی باعث انتقال گل‌ولای و انتقال سیلاب به شیراز می‌شود و در قسمتی از رودخانه خشک سازمان آب عرض 80 متر را 35 متر کرده تا مسیر آب بر سازد و این کار باعث شده آب در زمان بارندگی در این گلوگاه گیر کند، ضمن اینکه برخی آب‌گرفتگی‌ها نیز به سبب کارگاه‌های قطار شهری است که با اتمام کار برطرف می‌شود.

شهردار شیراز ادامه داد: کشور ما مظلوم است و کسانی به نام سرمایه‌گذار و اصل 44 وام‌های ارزان می‌گیرند، کارخانه ارزان می‌خرند و پول‌ها را به آن‌ سوی آب منتقل می‌کنند و بعد می‌گویند ورشکست شده‌ایم.

وی ادامه داد: کارخانه روغن نباتی با توجه به قیمت روغن در بازار حداقل 50 درصد سود دارد، در حالی‌ که معمولاً مالک این کارخانه‌ها خارج از کشور بوده و وضعیت مالی خوبی دارند.

پاک‌فطرت اضافه کرد: بحث انتقال این کارخانه به سبب آلودگی چندین بار به کمیسیون ماده 5 رفته و خوب است کمیسیونی بررسی کند این کارخانه به چه قیمت خریداری و پول آن از کجا تأمین‌شده است.

شهردار شیراز متذکر شد: زمین این کارخانه کاربری تجاری ندارد و اینکه می‌خواهند بازارچه بسازند و بعد انتظار دارند مترو از مقابل پاساژ آنها عبور کند و زیرگذر و پارکینگ هم می‌خواهند، درحالی‌ که زمین آنجا باید به مراکز فرهنگی و مذهبی اختصاص یابد و اگر شورا تصویب کند که این کارخانه پلمب شود و تیغه کشیده شود، شهرداری این کار را انجام می‌دهد که اگر انفجار دو سال پیش کنترل نشده بود 200 کارگر آن در آمونیاک نابود می‌شدند و اگر شورا دغدغه اشتغال این کارگران را دارد ما حاضر هستیم پس از انتقال کارخانه به بیرون از شهر، برای آنان در شهرداری شغل ایجاد کنیم.

شورای شهر شیراز مصوب کرد با هماهنگی شورای تامین، صورتجلسه کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداری مربوط به انتقال و جابجایی کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز اجرایی شود.


سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سعید
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۴
0
درودبر شهرداران (مدیران)بادل وجرأت ومنصف شیراز .
ناشناس
درود! بر شهرداری که اوج ابتکار و تدبیرش در بارش برف دو سال پیش، این بود: خانم ها کفش مناسب بپوشند!
سعید
سلام خدمت جناب ناشناس عزیز،من طرفدار یامخالف هیچ حزب وشهردارومدیری نیستم اما یک سوال دارم خدایی ومنصفانه جواب بدهید اگر من یا شما یا دیگری هم شهردار شیراز بود فکر می کنید وضع شیراز بهتر ازاین می شد ؟
حسني شيرازي
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۴
0
با اين فرمايشات آقاي شهردار نفهميديم علم بهتر است ياثروت اميدواريم شورائيان فهميده باشند
سعید
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۴
0
سلام ودرود خدمت برادریاخواهر ناشناس ،
درود حقیر بر شهردار بخاطر تلاش درراه احقاق حق شهر شیراز می باشد که اکثرما شیرازیها هم نسبت به این موضوع درخواب غفلت میباشیم .درپایان هم فکر نمی کنم اگر من ،شما یادیگری هم شهردار شیراز بودیم بتوانستیم در بحرانها مدیریت خاص ومتفاوتی داشته باشیم .حال شیراز حداقل دارای صدها سال قدمت است درشهرها وشهرکهای جدیدمان هم هیچ برنامه ریزی نشده است !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۴
0
روابط عمومی شهرداری چقدر جدیدا فعال شده! لااقل اینقدر تابلو کامنت نذار برادر!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۴
0
دم شهردار شجاعمون گرم.
سعید
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۴
0
حتماً هرجور شما فکر کنی همون درسته .پاینده وسرافراز باشید .
بهار
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۴
0
لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق... شهردارمان یک فرد متخصص ،شجاع ،مدیر و مدبر است و ای کاش فضا برای تحقق اهداف ایشان برای مدیریت شهری فراهم میشد تا شیراز در خور و شایسته نامش قرار گیرد. هرچند انصافا با تمام محدودیتها کارهای بزرگی توسط دکتر پاک فطرت صورت پذیرفته است.خداقوت خسته نباشید.....
متخصص
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۴
0
شما هم ازغافله دورنمانده ايدشماهم كوچه هاي بن بست راداريد مي فروشيد آقاي شهردار
بسيجي
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۴
0
چه فرقي ميكنه شماهم داريد تراكم مي فروشيد مگر اين طورنيست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟