کد خبر: ۸۱۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۲ - ۰۹ دی ۱۳۹۴

وزیر کشور دولت کارگزاران: کاندیدای لجوج و مدعی تقلب در انتخابات ۸۸ حاضر به شمارش مجدد صندوق‌ها نشد

علی محمد بشارتی گفت: از آنها تقاضا کردم تا صندوق‌هایی که معترض هستند، بازشماری شود اما قبول نکردند.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، علی محمد بشارتی روز گذشته در مراسم گرامیداشت فقیه مجاهد آیت‌الله سید عبدالحسین نجفی لاری(ره) که در حسینیه اعظم شهر لار با حضور مسئولان و علمای تسنن و تشیع برگزار شد، اظهار داشت: در عصر معاصر جای انگلیس و آمریکا در زمینه قدرت تغییر یافته است و تمامی مختصات پلید انگلیس قرن 18 و 19 را امروز آمریکا یک‌جا به‌عهده گرفته است و دشمنی کینه‌توزانه نسبت به اسلام دارد.

وزیر اسبق کشور با اشاره به اینکه علت اصلی دشمنی آمریکا با مردم ایران اسلام است، تصریح کرد: دشمن‌ترین دشمنان مسلمانان به‌فرموده قرآن کریم صهیونیست‌ها هستند و هیچ‌گاه نباید با انحراف حقیقت، مسلمان را دشمن مسلمان نشان داد.

این عضو سابق شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه یکی از کارهای مهم و زیربنایی مرحوم آیت‌الله سید عبدالحسین نجفی لاری(ره) تشکیل حکومت اسلامی به‌مرکزیت لارستان بود، خاطرنشان کرد: آیت‌الله سید عبدالحسین نجفی لاری(ره) 54 حکم شرعی برای برهم زنندگان امنیت اجرا کردند که در همه این موارد هیچ موردی از بی‌توجهی به مردم اهل تسنن دیده نمی‌شود.

وی ریشه اخوت بین شیعه و سنی در منطقه لارستان بزرگ را مرهون خدمات بدون تبعیض آیت‌الله سید عبدالحسین نجفی لاری(ره) دانست و افزود: بیش از 100 سال یکی از فرزندان پیامبر(ص) با اقدامات خود سبب وحدت، همبستگی و امنیت در قسمت عظیمی از جنوب کشور شدند.

بشارتی با انتقاد از اندیشمندان و مورخان به‌دلیل غفلت و کم‌کاری در کنکاش ادوار زندگانی آیت‌الله سید عبدالحسین نجفی لاری(ره) گفت: گوشه گوشه شهر لار باید یادمان‌های مختلف به‌یاد آیت‌الله سید عبدالحسین نجفی لاری(ره) ساخته شود.

وی متذکر شد: باید با برگزاری کنفرانس‌ها اندیشمندان را برای شناخت این مرد بزرگ گرد هم جمع کرد یا فیلمی برای معرفی ایشان تهیه و تدوین شود.

وزیر اسبق کشور با ابراز اینکه مرحوم آیت‌الله سید عبدالحسین نجفی لاری(ره) در گام نخست حکومت اسلامی را تشکیل دادند و پس از آن مقوله ولایت فقیه را مطرح کردند، تصریح کرد: ایشان به تمام شاخصه‌های لازم برای حکومت اسلامی توجه داشتند.

بشارتی با بیان "پیش از حماسه 9 دی 88 در دیدار با یکی از کاندیداهای معترض دلیل اعتراض را جویا شدم" افزود: از آنها تقاضا کردم تا صندوق‌هایی که معترض هستند، بازشماری شود که در صورت بروز تقلب حق را به آنها بدهند. این فرد با پیشنهاد مطرح شده مخالفت کرد و نسبت به ادعای تقلب پافشاری و تأکید بر ابطال قانون داشت.

بشارتی با ابراز "در آن جلسه به این کاندیدای معترض تأکید کردم که از لجاجت دست بردارد" تصریح کرد: اگر چند بار این انتخابات برگزار می‌شد، اعتراضات نسبت به نتیجه رأی به‌طور مدام ادامه می‌یافت.


سالاد

نظرات بینندگان