کد خبر: ۸۱۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۰۹ دی ۱۳۹۴
وزیر کشور دولت سازندگی در لارستان مطرح کرد؛

به هیچ وجه امکان تقلب در انتخابات وجود ندارد/ ماجرای ادعای برادرزاده حضرت امام درباره تقلب در انتخابات خمین/ اردو کشی خیابانی و حمله به پایگاههای بسیج بزرگترین توهین بود/ 9 دی یوم الله است

بشارتی گفت: بعضی از افراد دلشان می خواهد تیمشان گل بزند و اگر تیم مقابل به آنها گل بزند، یا آفساید، یا هَند یا تقصیر داور و در نهایت تقصیر زمین است.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، علی‌محمد بشارتی جهرمی (متولد ۱۳۲۳ در شهرستان جهرم)، مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت است. او وزیر کشور در دولت دوم هاشمی رفسنجانی بود.

بشارتی روز گذشته با سفر به لارستان در مراسم گرامیداشت فقیه مجاهد آیت‌الله سیدعبدالحسین نجفی‌لاری(ره) شرکت کرد. وزیر کشور دولت سازندگی در حاشیه این مراسم گفتگویی با سایت لادستان داشته است که در ادامه می آید.

شما در این کشور انتخابات برگزار کرده اید و مجری انتخابات بوده اید، آیا امکان تقلب در انتخابات وجود دارد؟
معمولا بشر در نقطه ضعف هایی که دارد، به دنبال راه حل نمی گردد که آنها را برطرف کند، بپذیریم که فلان نقص و نقطه ضعف را داریم، وقتی که یک کاندیدا در انتخابات رأی نمی آورد بزرگی طرف این است که بپذیرد و بگوید من در این رقابت شکست خورده ام و مردم به هر دلیلی به من رأی ندادند. یاد خاطره ای افتادم در دور اول من نماینده مجلس که بودم، یادم هست در آن زمان امام خمینی(ره) برادر زاده ای داشت به نام مهندس پسندیده، که در خمین کاندید شده بود و اتفاقاً رأی نیاورد، آیت الله پسندیده (برادر امام) طی یک نامه به امام نوشته بوند که در انتخابات خمین تقلب شده است، نزدیکان امام می گفتند که وقتی امام نامه برادرشان را دیدند، لبخندی زدند و فرمودند: انتخابات خمین بهترین دلیل است که انتخابات سالم برگزار شده و تقلبی در کار نبوده، چرا که اگر تقلب می شد به برادر زاده من رأی می دادند و راهی مجلس می کردند؛ تدبیر امام را ببینید، درایت امام را ببینید، بهترین روش این است که ما نقص خودمان را برطرف کنیم و نه اینکه قانون را ناقص بدانیم.
بنده به عنوان کسی که هم بر قانون انتخابات اشراف دارم و انتخابات برگزار کرده ام، بصورت قاطعانه می گویم که امکان تقلب به شکل گسترده به هیچ وجه وجود ندارد، چون ساز و کار و اجرای قانون به قدری فراهم است که همه راههای سوء استفاده را بسته است و من اعتقاد دارم که امکان تقلب وجود ندارد.

حوادث سال ۸۸ را چگونه می بینید؟
بعضی از افراد دلشان می خواهد تیمشان گل بزند و اگر تیم مقابل به آنها گل بزند، یا آفساید هست، یا هَند است، یا تقصیر داور است یا تقصیر زمین. بپذیریم که به قول امام میزان رأی ملت است، در انتخابات سال ۸۸ مردم کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کردند. بنابرین دیگر کاندیدا باید برابر قانون تسلیم می شدند، و این واکنش نشان دادن به عنوان اردو کشی خیابانی و بدتر از آن خسارت به اموال عمومی، حمله به پایگاههای بسیج و...، این برای کشوری که ادعای حکومت مردمی دارد، بزرگترین توهین بود و هزینه زیادی بابت خنثی کردن این حرکت پرداختیم و هنوز نیز باید بپردازیم و در کل به نظر من این حرکت، حرکتی حساب شده بود.

دلیل حضور حماسی مردم در ۹ دیماه سال ۸۸ را در چه می دانید؟
این انقلاب مردمی است، مال من و امثال من که نیست، ما به قول امام یا در زندان بودیم یا در تبعید بودیم، مردم آمدند درهای زندان را شکستند و ما را آوردند و وزیر و وکیل خود کردند، حال ما باید از مردم تشکر کنیم، وقتی مردمی که انقلاب کردند، شهید دادند، هزینه ها را پرداختند و برای تثبیت انقلاب خود ۸ سال جنگیدند، با هزار میلیارد دلار هزینه، دو میلیون مجروح و سیصد و بیست هزار شهید، مردم دیدند که همه دستاوردهای انقلابشان در خطر است، بدون دعوت کسی با اراده خود به میدان آمدند و توطئه ها را خنثی کردند و ۹ دی یک روز ماندگار است. بنابراین باید همانند روزهایی که به یوم الله معروف شد، نهم دی نیز هر سال یوم الله و روز تعیین کننده حضور مردم در صحنه، بزرگ بپنداریم و بزرگ هم هست.

سالاد

برچسب ها: لارستان
نظرات بینندگان