کد خبر: ۸۱۷۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۰۹ دی ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 9 دی 94

پیش بینی یک روزنامه شیراز از لیست های انتخاباتی احزاب سیاسی فعال استان/ «انتقال آب از دریا به فارس میسر نیست»

سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولین نظام و مهمانان کنفرانس اسلامی محور مشترک روزنامه های امروز فارس است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛


سالاد«چه کسانی و از چه حزبی در فارس کاندیدای مجلس شده اند؟»خبر جنوب در شماره امروز خود طی گزارشی به داوطلبین مطرح انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه شیراز اشاره کرده و نوشته است:«بررسی نام هایی که به عنوان داوطلب انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، وارد عرصه شده اند، نشان از رقابتی سخت و نفس گیر در شیراز برای تصاحب کرسی های بهارستان دارد» اصولگرایان شاخص، جعفر قادری،سید حسین ذوالانوار، ابراهیم عزیزی، فریدون عباسی، ضرغام صادقی و حسین نجابت از چهر های منتسب به طیف اصولگرایی محسوب می شوند که در این دوره پا به عرصه رقابت گذاشته اند. اصلاح طلبان شاخص، مصطفی معین، مندنی پور، مردانی، احمد رضا دستغیب(فرزند فخر الدین)، پارسایی و علاالدین کراماتی، از چهره های شاخص منتسب به اصلاح طلبان هستند که شانس بیشتری برای قرارگرفتن در فهرست اصلاح طلبان خواهند داشت. از چهره های مستقل را می توان به سید رضا موسوی تبار، مصطفی امیری، محمدی کشکولی را نام برد. جبهه اعتدالگرایان، شاخص ترین نام هایی که در جبهه اعتدالگرایان، وارد عرصه رقابت دهیمن دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شده اند، احمد رضا دستغیب(فرزند سید علی اصغر)، حجت الاسلام ربانی شیرازی و محمد فاضل مقیمی را می توان نام برد»

«اکران فیلم های جشنواره فجر در سینما های شیراز»، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس گفته: از 12 تا 22 بهمن ماه فیلم های جشنواره فجر در شیراز اکران می شود و با توجه به اینکه برنامه ریزی ها برای اکران فیلم ها ادامه دارد هنوز تعداد فیلم هایی که در شهرستان ها اکران می شود، مشخص نیست با این حال تلاش می شود که مانند سال گذشته روزی 3 فیلم در شیراز اکران شود.

سالادتیتر یک امروز خود را به سخنان روز گذشته رهبر انقلاب در جمع مردم و مسئولان نظام و مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی اختصاص داده است. این روزنامه از میان سخنان رهبری جمله«امت اسلامی، تمدن نوین اسلامی را پایه ریزی کند»، را برای تیتر انتخاب کرده است.

«آیت الله ایمانی خواستار رفع موانع ساخت بیمارستان جدید نمازی شیراز»،« مدیر کل ارشاد فارس: فرهنگ و ارشاد اسلامی به تنهایی متولی قرآن نیست»،« عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی خبر داد: 50 هزار میلیارد تومان معوق بانک ها در دست 400 نفر» از جمله عناوین امروز سبحان است.

سالادطرح انتقال آب از دریا به فارس یکی از موضوعات مهمی است که در طول سال های گذشته همواره در دستور کار مسئولین بوده اما  تاکنون رنگ اجرا به خود ندیده است. این طرح موافقان و مخالفان زیادی دارد و از آنجایی که ضرورت آن به جد احساس می شود حتی به یکی از شعار های داوطلبان انتخابات مجلس تبدیل شده است. در این بین مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان فارس معتقد است«انتقال آب از دریا به استان فارس به دلیل هزینه شیرین سازی آب،  میسر و شدنی نیست. دهقانی گفته:« برای حل مشکل کمبود آب در فارس باید به موضوع مهم فرهنگ سازی که از عوامل اصلی در مدیریت مصرف آب است به صورت همه جانبه پرداخته شود و به همین سبب نصب کنتور بر روی چاه های کشاورزی این استان از عمده برنامه های این شرکت در زمینه مدیریت مصرف آب است.

سالادبه استقبال خبر انتقال 11 تن اورانیوم غنی شده از کشور، رفته و در بالای صفحه نخست آورده:«گامی دیگر در جهت اجرای برجام برداشته شد، صالحی اعلام کرد: انتقال 11 تن اورانیوم غنی شده به روسیه  و دریافت 200 تن کیک زرد». این روزنامه در صفحه چه خبر از فعالیت های انتخاباتی، نوشته:«دبیر جمعیت آبادگران ایران اسلامی در استان فارس گفته: در جبهه اصولگرایی برخی انحصار طلبی را دنبال می کنند، اگر مبنای ائتلاف اصولگرایان فراگیر باشد، باید همه ی گروه های اصولگرادر آن حضور داشته باشند نه این که عده ای از گروه های اصولگرا انحصارا دور هم جمع شوند، تصمیم بگیرند و بخواهند دیگر جریانات اصولگرا آنها را مورد حمایت قرار دهند»

سالادبه مناسبت فرا رسیدن حماسه 9 دی در شماره امرز خود به سراغ دو تن از چهر های شاخص رسانه ای و دانشجویی رفته است. مرتضی نوشاد فعال رسانه ای در گفتگو با این روزنامه محلی با بیان اینکه باید به نهم دی نگاهی صرفا رویداد محور نداشته باشیم، باید این روند در یک فرآیند دائمی دیده و به آن پرداخته شود اظهار داشته: برخی در صددند در فضای فعلی برخی نهادهای انقلابی را هدف قرار دهند. رسانه ها باید فضا را روشن و حامیان فتنه را معرفی کنند. در عرصه انتخابات افرادی که دو سه دوره می آیند و تایید نمی شوند چرا باز می آیند؟ این برای همه جای پرسش دارد و رسانه می تواند در تحلیل این موضوع موثر افتد» در این نشست رضا نجابت فعال دانشجویی نیز بیان داشته:«نهم دی ماه تجدید بیعت با انقلاب، ولایت و جمهوری اسلامی است. منکر ضعف ها و مشکلات اقتصادی در جامعه نیستیم. مردم مشکلاتی دارند، اما این مشکلات را از هم تفکیک  می کنند. باید اصل واقعه فراموش نگردد و رسانه وظیفه دارد تا در پاسداشت هویت فردی و اجتماعی کشور و آیندگان این حماسه را احیاء کند و به نوعی یک خودباوری را به نسل جوان امروز و فردای ما هدیه دهد» 

سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴
0
انشاالله انتخاباتی سالم و با نشاط بدون استفاده از ابزارهای قدرت برای حذف رقبا از صحنه را شاهد باشیم
)
کورش
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴
0
آقای دکتر کریم زارع از چهره های شاحص از اصلاح طلبان می باشند که از وزارت کشور برای حوزه انتخابیه شیراز شرکت کرده اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴
0
چجور انتقال واسه کرمان و یزد و سمنان میسره ولی شیراز نیست؟