کد خبر: ۸۱۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۴
رئیس مرکز تحقیقات و افکار سنجی صدا و سیما:

در فتنه 88 ماهیت دیکتاتوری اشراف سیاسی کشور برملا شد/ اولین برنامه پنهان آمریکا در جنگ نرم تخریب شخصیت رهبری است

عبدالملکی گفت: در فتنه88 ماهیت دیکتاتوری اشراف سیاسی کشور برملا شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، شامگاه چهارشنبه 9 دیماه 94، رئیس مرکز پژوهش و افکارسنجی سازمان صدا و سیما در مراسم گرامیداشت سالروز 9دی در دانشگاه شیراز عنوان کرد: فتنه 88انقلاب را در مقابل دشمنان بیمه کرد.

جعفر عبدالملکی بیان کرد: دشمنان اسلام استفاده از قدرت هوشمند را سرلوحه کار خود قرار داده اند به این صورت که در ممالک اسلامی هرجا که امکان استفاده از قدرت سخت را داشته باشند مثل سوریه و عراق، از قدرت سخت و هر جا که این امکان برای آنها نباشد مثل ایران از قدرت نرم استفاده می کنند.

عبدالملکی با بیان اینکه فتنه 88 برای نظام ما یک موهبت بزرگ الهی بود، گفت: در فتنه 88 تمام نقاط قوت و ضعف انقلاب شناسایی شد و ماهیت دیکتاتوری اشراف سیاسی کشور برملا شد که ولایت فقیه جلوی آنها را گرفت، همچنین موجب آگاه شدن مردم و رویش های جدید در مسیر انقلاب و از بین رفتن منافقین به انقلاب و زنگارهای آن شد.

وی در ادامه به عوامل فتنه ساز اشاره کرد و گفت: اولین عامل، عامل خارجی است که به عنوان مثال راه اندازی شبکه فارسی BBC در سال 87 و استفاده از تکنیک های رسانه ای و دروغ پردازی و تهمت و افترا و تخریب شخصیت های برجسته کشور به منظور تحت تأثیر قراردادن انتخابات سال 88 بود.

عبدالملکی بابیان اینکه سکوت و سکون نخبگان جامعه از دیگر عوامل فتنه ساز بوده است، اظهار کرد: یکی دیگر از علل آن خواص دنیا زده ای هستند که تحت سیطره فضای فتنه قرار گرفته بودند.

عبدالملکی با بیان اینکه آمریکا جنگ نرم خود علیه ملت ایران را از اول انقلاب شروع و با هدف اضمحلال درونی نظام و تغییر عقاید مردم آن را ادامه داده است، گفت: جنگ نرم در چند سال اخیر در قالب پروژه نفوذ پیگیری شده است.

وی عنوان کرد: پروژه نفوذ در چهار گروه هدف دنبال می شود که به ترتیب اهمیت عبارتند از نفوذ در مسؤلین کشوری، نفوذ در نخبگان جامعه، نفوذ در توده مردم و عوام و همچنین نفود در نیروهای نظامی و مدافعان ایران می باشند.

رئیس مرکز تحقیقات و افکار سنجی صدا و سیما اظهار کرد: برنامه های کلی و سیاست آمریکا به صورت آشکار شامل هویت سازی جدید و هوبت زدایی از اسلام، حمایت از گروه های اپوزیسین و تلاش جهت متحد کردن آنها، ترویج ایران هراسی در منطقه، تخریب چهره های سرشناس جامعه و در آخر ایجاد نارضایتی در جامعه می باشد.

وی اولین برنامه پنهان آمریکا در جنگ نرم را تخریب و ترور شخصیتی رهبری دانست و گفت: دیگر برنامه آمریکایی ها ایجاد تفرقه و تضعیف ارکان قدرت در جمهوری اسلامی است.


سالاد


نظرات بینندگان