کد خبر: ۸۱۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۴
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس:

گناه فتنه گران این است که به نظام تهمت زدند/ افراطیون دوره اصلاحات زیر پرچم اعتدال هستند

حجت الاسلام ملک مکان گفت: یکی از افرادی که خود را یار امام می داند گفته بود مردم به نظام بی اعتماد شدند ما باید اعتماد مردم را به دست بیاوریم که مقام معظم رهبری هم جواب دادند مردم به نظام اعتماد دارند، نظام را دوست دارند و از آن دفاع می کنند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از صدای خرامه، حجت الاسلام حسین ملک مکان رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس با بیان این مطلب که 9 دی روز بصیرت، روشنگری و بینایی مردم شریف ایران است گفت: بصیرت یکی از مواردی است که آیات و روایات به آن پرداخته و از خصوصیات مومن این است که نسبت به توسعه و تغییر در خود باید تلاش کند.  

http://sedaykherameh.ir/files/images/94-Dey/9%20darion/9%20dey%20%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%88%D9%86%201.jpg

وی در همایش بصیرت و وحدت در شهر داریون با نگاهی اجمالی به روایاتی از ائمه اطهار ادامه داد: انسان بی بصیرت به اهداف خودش نزدیک نمی شود، به سمت قرب الهی نمی رود و در صراط مستقیم قرار نمی گیرد.

http://sedaykherameh.ir/files/images/94-Dey/9%20darion/9%20dey%20%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%88%D9%86%202.jpg

حجت الاسلام ملک مکان بیان داشت: 9 دی حرکت عظیم مردم ایران پس از حوادث تلخ سال 88 بود، عده ای فتنه گر با پشتیبانی استکبار جهانی قصد بر آشوب داشتند اما ملت ایران بصیرت و هوشیاری خودش را نشان داد و با تبعیت از ولی فقیه و هوشیاری کامل تمام فتنه ها را در نطفه خاموش کرد.  

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس اضافه کرد: مردم مشت محکمی بر دهان کسانی زدند که قصد برهم زدن جو حاکم بر نظام جمهوری اسلامی را داشتند و خواستند به نظام ضربه بزنند و کام ملت تلخ کنند.

وی افزود: گناه فتنه گران این است که به نظام مقدس تهمت زدند، نهادهای ارزشی را زیر سوال بردند و مردم را نسبت به شورای نگهبان و این نهادها بدبین کردند، فکر تغییر دادن نتیجه قانونی انتخابات، فتنه گران جبهه دشمن را خوشحال کرد.

حجت الاسلام ملک مکان گفت: عده ای با بی بصیرتی و چشم بستن روی حقایق سعی داشتند نتیجه حماسه را مخدوش کنند اما مردم در 9 دی خط بطلان روی این نقشه ها کشیدند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس تصریح کرد: اما عده ای در آن موقع بنا به مصلحت سکوت کردند، از کسانی که توقع می رفت به عنوان خواص از رهبری و نظام پشتیبانی کنند سکوت کردند، حتی بعضی از آنها مردم را نسبت به نهادهای انقلابی بدبین کردند.

وی بیان داشت: یکی از افرادی که خود را یار امام می داند گفته بود مردم به نظام بی اعتماد شدند ما باید اعتماد مردم را به دست بیاوریم  که مقام معظم رهبری هم جواب دادند مردم به نظام اعتماد دارند، نظام را دوست دارند و از آن دفاع می کنند.

حجت الاسلام ملک مکان خطاب مردم ادامه داد: شما که همیشه حضور پیدا کردید، حماسه آفریدید، حوادث مختلف را از ابتدای انقلاب دیده اید، هر جا دشمن نقشه ای کشید شما حاضر بودید و دوران دفاع مقدس شهید و جانباز تقدیم انقلاب کردید اکنون با هوشیاری و بصیرت خودتان را تقویت کنید.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس با اشاره به انتخابات مهم مجلس خبرگان گفت: دشمن فهمید که مقام معظم رهبری با شجاعت و شهامت در راس این نظام وجود دارد و نمی تواند به این نظام ضربه بزند، دشمن از هم اکنون شروع کرده مسائلی را مطرح کند که مجلس خبرگان را زیر سوال ببرند، برخی خواص دشمن را یاری کردند، شورای رهبری را مطرح می کنند، علتش هم این است که قصد ریاست را در ذهن خود می پرورانند تا بتوانند در دستگاه رهبری هم اعمال نظر کنند.

وی اضافه کرد: آنها افرادی را تشویق به حضور  به عنوان کاندید خبرگان می کنند، حضور شما نقشه آنها را نقش بر آب خواهد کرد، کسانی که ثابت شده پای بند به انقلاب هستند، شما آنها را انتخاب خواهید کرد، اگر حتی یک نفر با تفکرات غربی به خبرگان وارد شود ضربه های جبران ناپذیری به انقلاب خواهد زد.

حجت الاسلام ملک مکان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: کسانی که با اصل نظام مشکل دارند آمده اند شعار وحدت سر می دهند، کسانی که در مجلس ششم تحصن کردند، کسانی که علیه نظام مصاحبه می کردند، نگذارید چنین مجلسی دوباره تکرار شود، نیاز به بصیرت داریم، چرا روزه شک دار بگیریم، هر کسی که کمترین شکی وجود دارد که به رهبری و قانون اساسی دیدگاه خوبی ندارد و با فتنه گران است نباید وارد مجلس شود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس ادامه داد: اخیرا فتنه گران در شیراز در حال تغییر چهره هستند، فریب این افراد را نخورید، این ها همان افرادی هستند که در سال 88 شال سبز می انداختند و فتنه گران را به حضرت علی (ع) تشبیه می کردند، این ها افراطیون دوره اصلاحات هستند که زیر پرچم اعتدال می خواهند وارد مجلس شوند.

وی افزود: مردم ما فریب نمی خورند، تحت تاثیر قرار نمی گیرند، دشمنان داخلی و خارجی را مایوس کردند و از این امتحان هم سربلند بیرون خواهد آمد.

حجت الاسلام ملک مکان گفت: کسانی که روز 9 دی باید حضور پیدا می کردند و اعلام انزجار از فتنه گران می کردند آن موقع احساس تکلیف نکردند حالا چه شده که امروز احساس تکلیف می کنند، نگذاریم مجلسی به وجود بیاید که در مقابل نظام قرار بگیرد و رهبری تنها شود این هوشیاری شما را می طلبد.

قبل از آغاز این مراسم، حجت الاسلام امین عزیزی امام جمعه داریون به بیان نکاتی در باب انتخابات پیش رو پرداخت.

http://sedaykherameh.ir/files/images/94-Dey/9%20darion/9%20dey%20%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%88%D9%86%203.jpg


سالاد


نظرات بینندگان