کد خبر: ۸۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۱۲ دی ۱۳۹۴

فعالیت 90 هیات مذهبی در زرین دشت/راه اندازی کانون های قرآنی در آینده نزدیک

عسکری رئیس اداره تبلیغات شهرستان گفت: حدود 75 هیات مذهبی برادر و 15 هیات مذهبی خواهر در سطح شهرستان مشغول به فعالیت می باشند که ازاین تعداد 15 هیات خواهر و 73 هیات برادر دارای مجوز رسمی می باشد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از زرنوشت، حجت‌الاسلام خسرو عسکری رییس اداره تبلیغات شهرستان را تقریبا همه می‌شناسند. او چهره‌ای آشنا برای بچه هیئتی ها است.وی از چندماه پیش که در شهرستان بعنوان ریاست این اداره معرفی شده است چهره این اداره را تغییر داده و در همه هیات ها حضور پررنگ داشته است.

خبرنگار ما در گفتگویی تفصیلی با وی سوالات خود را مطرح کرده است.


چند هیات مذهبی فعال در شهرستان مشغول بکارمی باشد؟

حدود 75 هیات مذهبی برادر و 15 هیات مذهبی خواهر در سطح شهرستان مشغول به فعالیت می باشند که ازاین تعداد 15 هیات خواهر و 73 هیات برادر دارای مجوز رسمی می باشد.


    آیا نداشتن مجوز برای فعالیت یک هیات مشکلی ایجاد نمی کند؟

نداشتن مجوز برای هیات ها خود تخلف محسوب می شود چون اگر در اجرای مراسم(عزاداری،جشن ها و سخنرانی ها) مشکلی پیش بیاید این اداره بعدا جوابگو نمی باشد.


اداره تبلیغات شهرستان آیا کمک مالی هم به هیات ها می کند.

اداره تبلیغات به دلیل نداشتن بودجه و سرانه نمی تواند کمک آنچنانی انجام دهد ولی امسال توانستیم برای اولین بار حدود 73 عدد بنر با موضوع محرم چاپ و تحویل تعدادی از این هیات های مذهبی نمائیم که خیلی موثر بوده و هیات ها تشویق شدند و الان هم با اداره تعامل خود را بیشتر کرده اند.


 چند کانون قرآنی در سطح شهرستان فعال می باشد؟

متاسفانه به دلیل نداشتن امکانات یا پیگیری نکردن از قبل کانون های قرآنی از زیر نظر اداره تبلیغات خارج شده و زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می کنند که آنطور که باید فعال نیستند ولی در حال پیگری هستیم تا دوباره اداره این کانونهای قرآنی به اداره تبلیغات شهرستان واگذار شود و هم اکنون تعامل خوبی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهت فعال کردن کانون های فرهنگی داریم و امید است بتوانیم در آینده این کانون های فرهنگی بخصوص کانون های قرآنی را راه اندازی کنیم.


    اداره تبلیغات در راستای اعزام روحانی و مبلغ چقدر توانسته است مساجد را فعال نگه دارد؟

برای اعزام مبلغ به مناطق و مساجد با استفاده از طرفیت روحانی های بومی موجود در منطقه تاکنون برای اکثریت مساجد توانسته ایم یک روحانی اعزام کنیم تا حداقل در یک نوبت و یا دو نوبت نماز جماعت داشته باشیم. چون امروز روحانیت قشر محروم و از نظر مالی در مضیقه هستند روحانین مساجد از طرف خود مردم اداره می شوند و اهالی محله خودشان از روی علاقه جهت ایاب و ذهاب این روحانیون کمک می کنند.

حتی تاکنون با پیگیری های بعمل آمده چند خانه عالم در شهر حاجی آباد، شهرپیر و دو روستای زیراب و  خسویه در برخی نقاط تکمیل و یا با پیشرفت بالا رو به اتمام می باشد.


    اعتبارات این اداره در سال چقدر است؟

اگر بخواهیم به میزان اعتبارات این اداره نگاه کنیم شاید بتوان گفت صفر و حتی بخاطر نداشتن بودجه مجبور شدم با هزینه شخصی از بانک وام قرض الحسنه بگیرم تا بتوانم بدهی ها و قدری به هیات ها کمک کنم.

البته جا دارد از مديركل تبليغات اسلامي فارس هم تشکر و قدردانی کنم چراکه تا اندازه ایی مشکلات ما را با دستوری که دادند در حال مرتفع شدند است.

    مهمترین مشکل این اداره را چه چیزی می دانید؟

مشکلات که بسیار است ولی یکی از مهمترین آنها استیجاری بودن ساختمان است و نداشتن امکانات و اعتبارات است .

چون تا زمانی که ساختمان استیجاری باشد نمی توانیم کانون های قرآنی ، هیات ها و جلسات مذهبی را آنگونه که لازم است فعال کنیم.


سالاد


نظرات بینندگان