کد خبر: ۸۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۳ - ۱۲ دی ۱۳۹۴

سرعت لاک پشتی اینترنت در سپیدان صدای کاربران را درآورد

سرعت لاک‌پشتی اینترنت در شهرستان سپیدان به معضلی جدی در این شهرستان تبدیل‌شده است وپای صحبت‌ هرکدام از کاربران که می‌نشینی از سرعت‌ پایین و قطعی مستمر آن گلایه دارند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مارگون،در دنیای امروز نقش اینترنت در زندگی مردم نقشی انکارناپذیر و مهم بوده و مردم برای انجام کارهای روزمره خود همواره با آن سروکار دارند و به دنبال این هستند که بدون صرف هزینه و اتلاف وقتشان بتوانند به دنیایی از اطلاعات پیرامون خود دست پیدا کنند.

این در حالی است که امروز به‌جای اینکه شاهد ارتقا سطح پهنای باند اینترنت در شهرستان سپیدان باشیم شاهد سرعت لاک‌پشتی آن هستیم تا این امر صدای کاربران سپیدانی را درآورد، از مردم عادی برای پرداخت فیش‌های تلفن، آب، برق، گاز و ... گرفته تا کاربران دیگر، همه از سرعت‌پایین اینترنت و در برخی مواقع قطعی آن گلایه دارند.

این در حالی است که داوود زارعیان ،معاون شرکت مخابرات ایران درگفتگو با خبرنگاری های مختلف از حل مشکل فروش پهنای باند اینترنت در استانهای کشور خبر داد و گفت: با اقدامات صورت گرفته از اواخر هفته گذشته موضوع توقف فروش پهنای باند اینترنت و نیز کاهش پهنای باند حل شده است و وضعیت سرویس اینترنت مخابرات در حالت نرمال قرار دارد.

 سجادقیصری یکی از فعالان حوزه رسانه شهرستان سپیدان در سخنانی در گفتگو با  خبرنگار مارگون از سرعت‌ پایین اینترنت در شهرستان سپیدان  انتقاد کرد و گفت: خبرگزاری‌ها برای ارسال اخبار خود همواره به اینترنت پرسرعت نیز دارند چرا که مرجع بسیاری از مطبوعات برای دریافت اطلاعات و اخبار محسوب می‌شوند.

وی بابیان اینکه زمان برای ارسال اخبار برای خبرگزاری‌ها بسیار مهم است عنوان کرد: این در حالی است که ما همواره شاهد نوسان و یا قطعی اینترنت در شهرستان سپیدان هستیم.

این فعال رسانه‌ای شهرستان سپیدان در ادامه سخنان خود بابیان اینکه بیشتر مواقع ما برای ارسال اخبار خود با نوسان و قطعی اینترنت مواجه هستیم گفت: این در حالی است که مسئولان نیز در رابطه با علت سرعت‌پایین اینترنت پاسخگو نیستند.

قیصری بابیان اینکه قطعی اینترنت در سپیدان موجب شده که برخی مواقع مجبور به ارسال اخبار خود به‌صورت تلفنی می‌شویم گفت: این امر در اطلاع‌رسانی به‌موقع که مهم‌ترین وظیفه ذاتی یک خبرگزاری محسوب می‌شود مشکل ایجاد می‌کند.

مجتبی حجازی یکی دیگر از فعالان حوزه رسانه شهرستان سپیدان نیز در گفتگو با خبرنگار مارگون  از وضعیت اینترنت در شهرستان سپیدان گلایه می‌کند و سخنان خود را این‌گونه ادامه می‌دهد: سال‌هاست هنگام قطعی اینترنت در شهرستان تنها با جمله «قطعی اینترنت سراسری است» مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای اینترنت در شهرستان سپیدان بیان داشت: این در حالی است که ما بابت پرداخت این‌همه هزینه کمترین خدمات را دریافت می‌کنیم.

این فعال رسانه‌ای شهرستان بابیان اینکه  برای خبر همواره برای ارسال عکس‌ها و فایل مطالب خود با مشکل مواجه هستند گفت: سرعت اینترنت در سپیدان به‌قدری پایین بوده که این کار ساعت‌ها طول می‌کشد.

هادی امیری فعال دیگر رسانه‌ای شهرستان  نیز از سرعت‌پایین اینترنت در شهرستان سپیدان گلایه می‌کند و می‌گوید: ما بیشتر اوقات با قطعی اینترنت مواجه هستیم.وی قطعی و نوسان اینترنت را معضل همیشگی برای خبرنگاران به‌ خصوص برای خبرگزاری‌ها عنوان کرد و گفت: سرعت اینترنت در اینجا(شهرستان سپیدان) به‌قدری پایین است که باید گفت ما در حقیقت از اینترانت به‌جای اینترنت استفاده می‌کنیم.

نظرات بینندگان