کد خبر: ۸۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۱۱ دی ۱۳۹۴

امام جمعه مُهر: افرادی که دارای سابقه کیفری هستند توسط هیئت اجرایی رد صلاحیت شوند

امام جمعه شهرستان مهر گفت: سابقه نشان داده است که هیئت‌های اجرایی در بررسی سوابق کاندیدها دقت لازم را ندارند و همه افراد و پرونده‌ها را تأیید می‌کنند و به شورای نگهبان ارجاع می‌دهند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از عصر مُهر، نماز جمعه این هفته شهر مهر به امامت حجت‌الاسلام سید حنان حسینی امام‌جمعه مهر در مصلی نماز جمعه برگزار شد.

امام‌جمعه مهر گفت: در حال حاضر پرونده کاندیداهایی که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده‌اند توسط هیئت های اجرایی در حال بررسی است تا آن هایی که شرایط لازم را ندارند رد صلاحیت کنند و در مرحله بعد شورای نگهبان نیز این موارد را بررسی و نظر نهایی را صادر کند.

حجت‌الاسلام حسینی اظهار کرد: سابقه نشان داده است که هیئت‌های اجرایی در بررسی سوابق کاندیدها دقت لازم را ندارند و همه افراد و پرونده‌ها را تأیید می‌کنند و به شورای نگهبان ارجاع می‌دهند.

سید حنان حسینی خاطرنشان کرد: می‌بایست افرادی که شرایط لازم برای را کاندید شدن را ندارند توسط هیئت‌های اجرایی رد صلاحیت شوند و افرادی که سابقه خوبی ندارند پرونده آن‌ها به شورای نگهبان ارجاع داده نشود.

این مسئول در ادامه گفت: افراد و کاندیدهایی که می‌دانند صلاحیت آن‌ها تأیید نمی‌شود و افرادی که دو بار صلاحیت آن‌ها تأیید نشده است به چه دلیلی ثبت‌نام می‌کنند.

حجت‌الاسلام سید حنان حسینی افزود: افرادی که دارای سابقه کیفری هستند و به زندان رفته‌اند و محکومیت دارند باید در همان مرحله اول و توسط هیئت اجرایی رد صلاحیت شوند و افرادی که دو بار رد صلاحیت شده‌اند صلاحیت آن‌ها تأیید نمی‌شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به تعداد دواطلبان خاطرنشان کرد: برای انتخابات مجلس 12 هزار و صدوبیست و سه نفر ثبت‌نام کرده‌اند و برای مجلس خبرگان رهبری 800 و یک نفر ثبت‌نام کرده‌اند که بسیاری از این افراد که برای خبرگان رهبری ثبت‌نام کرده‌اند حتی نمی‌توانند یک جمله عربی را بخوانند.

حجت‌الاسلام حسینی اشاره‌ای به موضوع تحریم‌ها کرد و گفت: ما وظیفه خود را انجام داده‌ایم و هم‌اکنون نوبت آمریکایی‌ها است که وظیفه خود را انجام دهند و تحریم‌ها بردارند و می‌بایست تحریم‌ها را تا پایان دی‌ماه بردارند.

این مسئول افزود: ما مطمئن هستیم که آمریکایی‌ها و کشورهای 1+5 دبه خواهند کرد و حتی تحریم‌های جدیدی هم علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال خواهند کرد.

 

سالاد

نظرات بینندگان