کد خبر: ۸۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۲ - ۱۱ دی ۱۳۹۴
امام جمعه فسا:

ملت به مسئولین اجازه نمی دهند که در تقویت بنیه دفاعی سستی کنند

طهماسبی گفت: دشمن قلدر به ما می گوید تو نباید آزمایش موشکی انجام دهی پس چکار کنیم؟ این ملت به مسئولینشان هیچ گاه اجازه نمی دهند که در تقویت بنیه دفاعیشان سستی کنند.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از سایت فسایی، امام جمعه فسا در ابتدای خطبه دوم به 13 دی ماه سالروز ابلاغ پیام امام خمینی (ره) به گورباچف رهبر شوروی سابق در سال 67 اشاره کرد و افزود: خود گورباچف بعدها اظهار کرد که ای کاش به مضمون  این نامه توجه می کردم و وضعیت کشورم را اصلاح می کردم. اگر به این نامه توجه می شد سرنوشت شوروی سابق به اینجا کشیده نمی شد.

وی افزود: در بخشی از این نامه امام خمینی (ره) به من گفته بودند، مشکل اصلی کشور شما مشکل حاکمیت و انتصاب و آزادی نیست. مشکل شما عدم اعتقاد واقعی به خداست، همان مشکلی که غرب را به بن بست کشیده و یا خواهد کشید. مشکل اصلی شما مبارزه بیهوده و طولانی با خدا و مبدا هستی و آفرینش است.

امام جمعه فسا خاطر نشان کرد: در دو سال اخیر هم مقام معظم رهبری دو نامه به جوانان غربی نوشت تا آنها را از سقوط در منجلاب دنیایی و هواپرستی نجات بدهد و به آنها بفهماند اسلام واقعی، دین رحمت است و دلسوز برای بنی بشر، نه آنچه که گروهایی ساخته امپریالیسم و زورگویان عالم امثال داعش نشان می دهند آنها هیچ سنخیتی با اسلام ندارند.

حجت الاسلام طهماسبی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به توطئه هایی که این گروها برای ضربه زدن به اسلام انجام می دهند ولی کارشناسان معتقدند اسلام به زودی از مسیحیت از نظر جمعیتی سبقت خواهد گرفت.

خطیب نماز جمعه فسا سپس به 16 دی ماه شهادت حماسی شهدای هویزه مخصوصاً شهدای دانشجو و شهید علم الهدی اشاره کرد و افزود: این دانشجویان شهید واقعاً شهادت بی نظیری داشتند و  امروز دانشجویان ما باید زندگی دانشجویان شهید ما را به عنوان سرمشق قرار دهند و ببینند این شهدا برای دفاع از اسلام چه مجاهدت هایی خلق کردند.

طهماسبی ادامه داد:  اگر دیروز صحنه نبرد فیزیکی با دشمن بود امروز جبهه عوض شده است. جبهه امروز جبهه تلاش برای فتح قله های علمی است. دانشجویان ما باید سخت کوشی در این عرصه به خرج دهند.

امام جمعه فسا پس از آن به  17 دی ماه سالروز اجرای توطئه استعماری کشف حجاب توسط رضا خان ملعون  در سال 1314 شمسی اشاره کرد و گفت:  حجاب به عنوان اقتدار زن مسلمان پیوسته موجب حجمه دشمنان بوده است. شبکه های ماهواره ای شب و روز کار می کنند تا عفت زنهای ما را مخدوش کنند، چون می دانند اگر عفت زنها مخدوش شود غیرت جوانان نیز از بین می رود.

وی ادامه داد:  یکی از کارهای فرعون این بود که زنها را بی حیا می کرد تا به این واسطه مردها نیز غیرتشان کم شود. باید متوجه باشیم و قصد دشمنان در همه عرصه ها را ببینیم .

خطیب نماز جمعه فسا در ادامه اضافه کرد: 17 دی ماه سالروز درگذشت جهان پهلوان تختی در سال 1346 به عنوان روز جوانمرودی و فتوت است. این ورزشکار جوانمرد نقش مهمی در سالم سازی فضای ورزش قبل از انقلاب داشت جوانان ما باید به این جوانمرد اقتدا کنند و فضاهای ورزشی ما را سالم سازی کنند چون این فضا فضای جذابی برای جوانان است.

امام جمعه فسا در ادامه این خطبه به نشست بسیج ملی تغذیه که با شعار اصلاح الگوی مصرف قند، نمک و چربی برگزار خواهد شد اشاره کرد و اظهار داشت: سلامت، از نظر اسلام بسیار مورد توجه است و همه ما بعنوان تکلیف شرعی باید خودمان را سالم نگه داریم و ضرر رساندن به خود از نظر شرعی حرام است.

وی گفت: اگر کسی بداند مصرف نمک زیاد برایش ضرر دارد خوردن آن حرام است.  فردی را می بینیم که روزی چند قرص برای دیابت می خورد از طرفی می بینیم شیرینی هم می خورد این کار حرام است . انسانی که سالم نباشد کسل است و انسان کسل نه برای دنیایش کار می کند و نه آخرتش و هیچ خاصیتی ندارد.

طهماسبی در پاین این خطبه به دشمنی های آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: تصویب قانون جدید تحریم زمانی که برجام اجرایی نشده است و اختصاص بودجه برای براندازی نظام به صورت علنی به خوبی نشان می دهد که دشمنی های آمریکا با ملت حسینی و انقلابی ایران هیچ گاه تمام شدنی نیست.

خطیب نماز جمعه فسا بیان کرد: این شیطنت ها باید ما را متنبه کند که به رفع تحریم ها و اعتماد به دشمن دل نبندیم.

وی اضافه کرد:  من نمی گویم برای رفع تحریم ها اقدام نشود.  بعضی ها حرف ما را بد می فهمند تقصیر ندارند، چون در بین مردم حضور ندارند درسایت ها تحلیل های ییخود می کنند. من نگفتم رفع تحریم اقدام نشود بلکه گفتم به رفع تحریم ها دل نبندیم نباید به دشمن اعتماد کنیم و همه چیز کشور را به آن دل ببندیم.

طهماسبی خاطر نشان کرد:  پاتریک کلارسون تحلیلگر آمریکایی در مقاله ای نوشته است رئیس جمهور ایران مشتاق است تا روز اجرای توافق هسته ای پیش از انتخابات ماه فوریه باشد تا نشان دهد که اقتصاد ایران رو به بهبود است اما گزارش صندوق بین المللی پول  در 21 دسامبر نشان می دهد که حتی اگر تحریم ها به زودی برطرف شود اقتصاد ایران با چالش های بسیاری مواجه است.

وی ادامه داد: فرمول اقتصاد مقاومتی رهبر انقلاب برای تحریک بخش غیرنفتی اقتصاد ایران بعنوان راهی برای ایجاد شغل هایی که نیاز بیشتری به آنهاست بهتر و بهتر به نظر می رسد.

امام جمعه فسا خاطر نشان کرد: نسخه شفا بخش این کشور اقتصاد مقاومتی است چرا مسئولین دست دست می کنند؟ چرا اقدام جدی نمی کنند؟ چرا تمام امکانتشان برای تحرک بخشیدن به اقتصاد مقاومتی که راه نجات این کشور است بکار نمی گیرند و فقط به چند شعار اکتفاء کردند.

طهماسبی افزود: فرضاً تحریم ها برداشته شود چه معجزه ای خواهد شد؟ مگر دشمن به ما مهلت می دهد؟ تا وقتی ما ضعیف هستیم به ما فشار می آورد. وقتی بداند ما به آنها نیاز داریم بر ما فشار می آورد. وقتی می توانیم از دشمن نجات پیدا کنیم که خودمان را قوی کنیم و قوت ما به این است که به امکانات درون کشور توجه کنیم.

خطیب نماز جمعه فسا در پایان اضافه کرد: دشمن قلدر به ما می گوید تو نباید آزمایش موشکی انجام دهی پس چکار کنیم؟ دست رو ی دست هم بگذاریم و توان دفاعی مان را قوی نکنیم تا تو به ما حمله کنی و تو هر غلطی دلت خواست انجام دهی؟ نه. این ملت به مسئولینشان هیچ گاه اجازه نمی دهند که در تقویت بنیه دفاعیشان سستی کنند و همانطور که رئیس جمهور و دیگران بیان کردند ایران اسلامی هرگز در تقویت بنیه دفاعی و از جمله موشکی خود ذره ای تعلل نخواهد کرد.

سالاد


نظرات بینندگان