کد خبر: ۸۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۴ - ۱۱ دی ۱۳۹۴

خطیب جمعه کازرون:«برجام» بر باد رفته است

حجت الاسلام خرسند اظهارداشت: آمریکا ذره‌ای قابل‌اعتماد نیست و کسانی که به آمریکا اعتماد می‌کنند یا مغرض، یا خائن یا ساده‌لوح هستند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از کازرون خبر، امام جمعه کازرون در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به آغاز سال نو میلادی اظهار داشت: این سال در شرایطی آغاز می‌شود که بشریت دچار مشکلات و گرفتاری‌های متعددی شده که نتیجه سیاست‌های استکباری کشورهای زورگوی مسیحی است.

حجت الاسلام محمد خرسند در ادامه افزود: امیدواریم که این کشورها در سال جدید به خود بیایند و بدانند دود این سیاست‌ها به چشم خودشان نیز خواهد رفت، همان‌طور که دیدیم در برخی کشورهای اروپایی جشن آغاز سال نو به دلیل احتمال حملات تروریستی لغو شد.

خرسند به مناسبت‌های هفته از جمله 13 دی‌ماه سالروز ابلاغ پیام تاریخی حضرت امام به گورباچف نیز اشاره کرد و بیان داشت: حضرت امام در آن نامه به‌خوبی وضعیت کمونیست را در آینده پیش‌بینی کردند و هشدار را به آخرین رهبر شوروی دادند و گفتند مشکل اصلی کشور شما مسئله اقتصاد و مالکیت و آزادی نیست بلکه عدم اعتقاد واقعی به خداست که غرب را به بن‌بست کشیده یا خواهد کشید.

وی با اشاره به نامه‌های رهبر انقلاب به جوانان اروپایی و غربی گفت: جنس پیام‌های مقام معظم رهبری نیز از همان جنس نامه امام و برای نخستین بار است که یک رهبر دینی به‌طور مستقیم جوانان غربی را مورد خطاب قرار می‌دهد و درباره اسلام با آن‌ها سخن می‌گوید.

خرسند، 16 دی‌ماه روز شهدای دانشجو را گرامی‌داشت و با تاکید بر الگو بودن شهدای این روز برای دانشگاهیان، تصریح کرد: در این روز ده‌ها دانشجوی جوان ما به فرماندهی شهید سید حسین علم‌الهدی در هویزه به شهادت رسیدند و باعث شدند حماسه‌ بزرگی رقم بخورد و امروز دانشجویان ما باید الگوی خود را این شهدای عزیز قرار دهند تا در مسیر درست حرکت کنند.

خطیب جمعه کازرون به 17 دی‌ماه سالروز فرمان رضاخان قلدر و کشف حجاب اجباری اشاره کرد و خاطرنشان کرد: حجاب یکی از ضروریات دین مبین اسلام است که بسیاری از ارزش‌های والای انسانی درگرو حفظ آن بوده که تأثیرات مثبت روانی اجتماعی و خانوادگی دارد.

امام‌جمعه‌ کازرون در بخش پایانی صحبت‌های خود به اقدامات خصمانه اخیر آمریکا نسبت به ملت ایران پرداخت و با تاکید بر عدم صداقت آمریکایی‌ها عنوان داشت: وضع تحریم‌های جدید علیه ایران در حالی که توافق هسته‌ای یا برجام باعث اجرایی شده است باعث می شود بهتر به عدم صداقت آمریکا پی ببریم.

وی تصریح کرد: آمریکا ذره‌ای قابل‌اعتماد نیست و کسانی که به آمریکا اعتماد می‌کنند یا مغرض، یا خائن یا ساده‌لوح هستند.

خرسند با اشاره به این‌که اقدامات اخیر آمریکا نقض صریح برجام است، تصریح کرد: با این شرایط باید بگوییم برجام در عمل بر باد رفته است.

نظرات بینندگان