کد خبر: ۸۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۱۱ دی ۱۳۹۴
امام جمعه بوانات:

جلسات بررسی صلاحيت کانديداها را در برخی شهرستان ها به تاخیر می اندازند تا وقت تنگ شود و افراد فلّه اي تأييد شوند

حجت الاسلام علی مدد زارع گفت: با درس گرفتن از گذشته به افرادي رأي بدهيد که با تقوا و متخصص باشند و اهل سوء استفاده از فرصتها نباشند.

جلسات بررسی صلاحيت کانديداها را در برخی شهرستان ها به تاخیر می اندازند تا وقت تنگ شود و افراد فلّه اي تأييد شوندبه گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از حرف رسا، حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات در خطبه های نماز ضمن قدردانی از حضور مردم شهرستان در راهپیمایی حماسه 9 دی، حضور با بصیرت مردم در انتخابات اسفند ماه را خواستار شد و اظهار داشت: شما مردم عزيز بايد در انتخابات پيش رو خيلي دقت کنيد. نبايد آدمهاي معمولي را اجازه بدهيد سرکار بيايند، کساني که بناست در رأس امور باشند بايد از لحاظ تقوا در رأس باشند.

زارع افزود: نماينده اي براي مجلس شورا و نمايندگاني براي خبرگان انتخاب کنيد که درست عمل کنند. چرا تا بحال کشور ما آباد نشده. زيرا تاکنون به دين عمل نکرده ايم، کساني که مسئوليت پذيرفته اند اکثراً دنبال منافع شخصي و حزبي بوده اند، دروغ گفته اند به وعده هاي خودشان عمل نکرده اند.

امام جمعه بوانات در ادامه خطبه های نماز حزب گرایی را یکی از عوامل عدم پیشرفت جامعه عنوان کرد و گفت: اگر سران کشور، سران استان، سران شهرستان به وظيفه خود عمل مي کردند، اگر به جاي حذف افراد کارآمد و جايگزيني افراد همسو و همفکر به فکر مردم بودند و در يک کلام متقي بودند امروز وضع جامعه ما اين چنين نبود.

زارع همچنین به مردم هشدار داد که بايد مراقب فتنه 94 باشيم. وی افزود: چند روز قبل شما مردم بصير خوب در روز بصيرت آمديد و ياد 9 دي که چشم فتنه گران 88 را کور کرد، گرامي داشتيد. اما از اين مهمتر مراقبت از فتنه 94 است، عده اي بي بصيرتِ نفس پرست شعار رهبري شورائي را سر مي دهند که در وضعيت فعلي، با داشتن رهبري بصير و يگانه نشان از حماقت آنهاست. نشان از هواپرستي و تفکرات جناحي و حزبي و خودکامگي ست.

خطیب جمعه بوانات در جای دیگری از خطبه های نماز به حضور حداکثری کاندیداهای جناح های مختلف در ثبت نام کاندیداهای انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: آمده اند براي اينکه به اصطلاح خودشان شوراي محترم نگهبان را در تنگنا قرار دهند همه را بسيج نموده اند تا در انتخابات کانديدا شوند، آخر کسي که سواد خواندن عربي ندارد چطور خودش را در صف کانديداهائي که حداقل شرطش اجتهاد است قرار مي گيرد؟

وی همچنین به فرصت سوزی برخی مسئولین در امر انتخابات اشاره کرد و گفت: عده اي از افراد مسئول در اعلام بررسي صلاحيت کانديداها فرصت سوزي مي کنند تا وقت تنگ شود و افراد فلّه اي تأييد شوند، اما اينها بدانند اين کار خيانت به ملت است. مردم ما براي خريد يک جفت کفش کلي تحقيق مي کنند، برانداز مي کنند، آيا اينکه ما مي خواهيم قانون گذاري مملکت را براي چهار سال به يک عده انسان بسپريم يک فيلترهاي قانوني بر سر راه تأييد آنها گذاشته شده بايد براي آن دردسر درست کرد و کارشکني کرد؟ 

حجت الاسلام زارع تکليف اصلي انتخابات را بر دوش مردم عنوان کرد و اذعان داشت: با درس گرفتن از گذشته به افرادي رأي بدهيد که با تقوا و متخصص باشند، حرف و عملشان يکي باشد، اهل سوء استفاده از فرصتها نباشند. يک توصيه هم به کساني که با هر انگيزه اي همراه کانديداها هستند و در منازل و جاهاي مختلف مجلس جلب رأي راه انداخته اند، من راجع به اصل اين کار اظهار نظري ندارم مرجع اينگونه کارها قانون است، اما خدا را در نظر بگيريد، وعده ي کانديداها را براي خودتان يا امور زودگذر موجب نشود مردم را فريب بدهيد که به فلان شخص رأي بدهيم، بعداً هر خطا و اشتباهي آن فرد کرد گناهش گردن شما نيز هست، مصالح مردم و نظام را بر منافع فردي و جناحي مقدم بداريد.

امام جمعه بوانات در جای دیگری از خطبه های نماز به رکود فعلی اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: عده اي از مسئولين شعار عبور از رکود را سر مي دهند اما نامه 205 نفر از نمايندگان مجلس شوراى اسلامى به رئيس ‏جمهور، نشان از غير واقعي بودن شعار دولت مبني بر عبور از رکود و مثبت شدن رشد اقتصاد است. يکي از مهمترين عوامل رکود در اقتصاد کشور، گره زدن حل مشکلات اقتصادي با مذاکرات است که ما مي بينيم آمريکا از روز شروع برجام تا کنون دهها بار برجام را نقض کرده، تا جاییکه داد رئيس جمهور هم درآمد و به وزير دفاع دستور داد برنامه توليد انواع موشک‌هاي مورد نياز نيروهاي مسلح با سرعت و جديت بيشتري ادامه يابد. بالاخره چه دير چه زود به اين نتيجه خواهيم رسيد که راه حل مشکل اقتصادي توجه به فرمايشات ولي فقيه و عمل به اقتصاد مقاومتي است نه  اميد به مذاکرات.

خطیب جمعه بوانات همچنین به روز ثبت احوال نیز اشاره کرد و افزود: سازمان ثبت احوال يک سازمان مهم در مسائل حاکميتي کشور است که اطلاعات دقيقي جهت خدمات دولت به مردم در اختيار دولت قرار مي دهد، و همچنين تکاليف مهمي همچون ارائه مهمترين مدارک هويتي به افراد جامعه همچون شناسنامه و کارت ملي، ثبت وقايع ولادت و وفات و ازدواج و طلاق و جوع آوري اطلاعات و آمار جهت برنامه ريزي در سطح کلان جامعه، جادارد از اين سازمان خدماتي که کمتر مورد توجه قرار گرفته تقدير و تشکر شود.

امام جمعه بوانات در ادامه سخنان خود به سالروز ارسال نامه تاريخي و تحول برانگيز حضرت امام(ره) به گورباچوف رئيس جمهور وقت شوروي سابق اشاره کرد و اظهار داشت: نامه اي که زمينه تحولي عظيم در دنيا شد. ايشان در اين نامه فرمودند: «مكتبهاي مادي تمام همتشان اين است كه مرتع درست بشود! تمام همت اين است كه منزل داشته باشند؛ رفاه داشته باشند - آن‏هايي كه راست مي‏گويند - اسلام مقصدش بالاتر از اين‏ها است. مكتب اسلام يك مكتب مادي نيست؛ يك مكتب مادي معنوي است. مادّيت را در پناه معنويت، اسلام قبول دارد؛ معنويات، اخلاق، تهذيب نفس. اسلام براي تهذيب انسان آمده است؛ براي انسان‏سازي آمده است. همه مكتبهاي توحيدي براي انسان‏سازي آمده‏اند. ما مكلفيم انسان بسازيم.

 

سالاد

نظرات بینندگان