کد خبر: ۸۱۹۴۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۱۲ دی ۱۳۹۴

هاشمی رفسنجانی: سطح توقع روستائیان بالا رفته و به خانه گلی قانع نیستند

هاشمی رفسنجانی با خواست روستائیان برای بهبود وضعیت رفاه و استفاده از مصالح معمولی همچون آجر، بتون و سیمان برای ساخت مسکن اعلام می‌کند که سطح توقع روستائیان بالا رفته و این برای دولت خرج بسیاری دارد.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز 17 آذرماه سال 68 خود و در جریان شرح سفر خود به استان خوزستان، نظر خود در رابطه با روستائیان و سطح توقع این قشر از مردم را می‌نویسد و معتقد است که انتظار مردم برای ساخت خانه‌های تخریب شده با آجر و سیمان توقع زیادی است و این مسئله خرج زیادی برای دولت دارد:

هاشمی می‌نویسد:

«به‌سوی آبادان حرکت کردیم. در کنار برخی روستاهای مخروبه در حال بازسازی کنار بهمن‌شیر، تعداد کمی مردم دیده می‌شدند. آن‌ها خواستار تسریع در بازسازی هستند؛ کار خیلی کند است. مردم برای کمک به حفظ نخل‌ها که خیلی آسیب‌دیده است، کمک خواستند.

در چند جا پیاده شدیم. گوسفند قربانی کرده بودند. احساسات گرمی ابراز کردند. درباره سقف خانه‌های روستایی احداثی، اختلاف‌نظر وجود دارد. مردم می‌خواهند که تیرآهن باشد و مسئولان می‌خواهند با چوب پوشیده شود. قبلاً خانه‌ها گلی بوده و اکنون با آجر و سیمان و بتون می‌سازند که خرج زیادی برای دولت دارد. به علت اینکه روستائیان در مهاجرت بوده‌اند، فرهنگ زندگی و توقعاتشان بالا رفته است و به خانه‌های گلی سابق قانع نیستند.»[1]



[1] بازسازی و سازندگی، کارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی 1368، علی لاهوتی، دفتر نشر معارف انقلاب، صفحه 447


سالاد


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴
0
میشه لطف کنید و در خانه گلی با حاج خانم زندگی کنید تا توقع مردم هم کم شود ، آخه مردم نگاه به شما میکنند .
ساسان
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴
0
بابا انتقاد به هاشمی درسته ولی می گردید که حالا یه چیزی پیدا کنید اینهم اخلاقی نیس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴
0
آنچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند
روستائیان و اقشار ضعیف بیشترین نقش در انقلاب و جنگ تحمیلی را ایفا کردند ام کمترین توجه به آنها شد چه اشکال داره اونها هم تو خونه های مستحکم زندگی کنند