کد خبر: ۸۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۱۲ دی ۱۳۹۴

آدرس پول‌ های کثیف از کرسنت تا استات اویل در اردوگاه اصلاح‌ طلبان

اظهار نگرانی کواکبیان برای پول‌های کثیف و از جمله مفاسد بابک زنجانی در حالی است که رانت‌خواری‌های بابک زنجانی از دولت سازندگی و مسئولان بانک مرکزی وقت آغاز می‌شود.
به گزارش شیرازه، کیهان نوشت: دبیر کل حزب مردم‌سالاری می‌گوید نگران ورود پول‌های بابک زنجانی به انتخابات است. کواکبیان همچنین نامزدهای مورد حمایت این حزب را به طلایی، نقره‌ای و برنزی تقسیم‌بندی کرده است.

مصطفی کواکبیان در نشست حزب مردم‌سالاری و درباره نامزدهای مورد حمایت این حزب اظهار کرد: در حزب مردم‌سالاری کاندایداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی را به سه دسته نامزدهای طلایی، نقره‌ای و برنزی تقسیم‌بندی کرده‌ایم. نامزدهایی که اصلاح‌طلب هستند و از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کنند و دارای رأی حداقلی 10 الی 20 درصد هستند و همچنین عضو حزب مردم‌سالاری هستند، نامزدهای طلایی حزب مردم‌سالاری محسوب می‌شوند و ما تمام قد از این نامزدها حمایت می‌کنیم.

کواکبیان در مورد نامزدهای نقره‌ای و برنزی حزب مردم سالاری نیز خاطرنشان کرد: نامزدهای نقره‌ای کسانی هستند که اصلاح‌طلب‌اند اما در احزاب دیگر عضویت دارند و نامزدهای برنزی کسانی هستند که جزو اصلاح‌طلبان نیستند اما اصولگرایی خوش‌خیم هستند.

کواکبیان با اشاره به پرونده بابک زنجانی گفت: ما واقعاً نگران پول‌های کثیف در جامعه هستیم و اخیراً هم او مجدداً مهلت خواسته تا هفت هزار میلیارد تومانی که معلوم نیست کجاست را پس بدهد. خدا نکند این پول‌ها در انتخابات پیش‌رو پیدا و توزیع شود.

اظهار نگرانی کواکبیان برای پول‌های کثیف و از جمله مفاسد بابک زنجانی در حالی است که رانت‌خواری‌های بابک زنجانی از دولت سازندگی و مسئولان بانک مرکزی وقت آغاز می‌شود. همچنین تصاویر ارائه لوح‌های تقدیر و تمجید سران دولت سازندگی و اعتدال به زنجانی به وفور در فضای رسانه‌ای منتشر شده است. از سوی دیگر آقای کواکبیان و امثال وی اگر در ادعای نگرانی درباره پول‌های کثیف صادقند، باید سراغ رشوه‌های میلیاردی در قراردادهای فاجعه‌بار کرسنت و استات اویل و... را در دولت اصلاحات بگیرند یا اگر فرصت کردند سراغ پولشویی‌های متمادی امثال مهدی هاشمی در سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت و دانشگاه آزاد بروند.

کواکبیان در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه در مجلس هشتم سه بار میان نمایندگان مجلس پول توزیع کردند، ابراز داشت: در موضوع ماجرای مرحوم کردان در مجلس شورای اسلامی به برخی چک دادند و گفتند رأی اعتماد یادتان نرود.

او در اینجا نیز همه ماجرا را نمی‌گوید؛ از سیلی‌ای که علی اصغر زارعی نماینده غیور مردم تهران به گوش مدیرکل حقوقی دولت وقت زد تا رأی عدم اعتمادی که مجلس به مرحوم کردان داد. اما در مقام مقایسه، آقای علی‌اکبر محتشمی‌پور رئیس فراکسیون دوم خرداد در مجلس ششم پس از آن که مدیریت آقای زنگنه در وزارت نفت را فاجعه و نگران کننده خواند، حاضر به مصاحبه و توضیح بیشتر نشد و در پی اصرار خبرنگاران این شعر را خواند که؛
هر که را اسرار حق آموختند
 مهر کردند و دهانش دوختند!

سالاد


نظرات بینندگان