کد خبر: ۸۱۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۱۲ دی ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 12 دی 94

احتمال تغییر حوزه انتخابیه برخی کاندیداهای شهرستانی/ 60 هزار باغشهر غیرمجاز در فارس

نامه معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور به استاندار فارس مبنی بر توقف طرح توسعه پالایشگاه شیراز محور مشترک روزنامه ای چاپ امروز شیراز است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛


سالادموضوع گزارش امروز این روزنامه که به نقل از ایرنا کار شده مربوط است به تقاطع غیر همسطح معلم شیراز.«شاهراه ارتباطی شیراز سر و صدای مردم را درآورد»، در این گزارش آمده است:« بیش از دو سال از آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح میدان معلم در شیراز می گذرد ، روند اجرایی این پروژه در شاهراه ارتباطی شیراز که چند منطقه مهم از شهر را به هم متصل می کند موجب بروز ترافیک سنگین در ساعاتی از روز شده است. به گفته برخی از شهروندان هر چند تلاش های خوبی در راستای تکمیل این پروزه انجام شده و یا در حال انجام می باشد ولی در اغلب اوقات کارگاههای احداث این تقاطع نیمه فعال یا تعطیل است که ضرورت کار شبانه روزی و بی وقفه در این نقطه حیاتی شهر به لحاظ گشودن گیر ترافیکی را می طلبد.» علیرضا پاک فطرت شهردار شیراز با اشاره به بار ترافیکی در این منطقه گفته است: «میدان معلم از دیرباز یکی از مناطق ترافیک خیز شهر شیراز بوده است که همین موضوع باعث شد تقاطع سه سطحی در این منطقه طراحی و در برنامه ی احداث قرار گیرد.نیروهای شهرداری باید با همکاری پلیس راهور بهبود فضای تردد خودروها و عبور عابر پیاده را با هدف کاهش ترافیک در این منطقه ایجاد کنند تا عملیات اجرایی این پروژه برای مردم دغدغه ایجاد نکند»

«تبدیل غیر قانونی 12 هزار هکتار اراضی کشاورزی فارس به باغشهر»، رئیس سازمان جهاد کشاورزی در مصاحبه با خبر جنوب گفته:«در فارس در سال های گذشته 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تغییر کاربری داده و به باغشهر تبدیل شده اند اگر میانگین هر باغشهر را دو هزار متر در نظر بگیریم؛ در این استان بالغ بر 60 هزار قطعه باغشهر غیر مجاز ایجاد شده است» قاسمی بیان داشته:«بدون هیچ مماشاتی اراضی که به صورت غیر مجاز تغییر کاربری داده شده اند تخریب شده و به حالت اولیه باز گردانده خواهند شد»

سالاداین روزنامه در گزارش امروز خو به بازار مسکن پرداخته است. «رکود مطلق، گریبان مسکن را گرفت»، در این گزارش که خبرگزاری مهر کار کرده آمده است:« روند کنونی بازار مسکن نشان می‌دهد که قیمت‌ها همزمان با رکود بازار  سیر نزولی را طی می‌کند و به پایین ترین حد در سه سال گذشته رسیده است. براساس آمارها، رشد قیمت مسکن از سال ۹۱ شروع شد و در بهار سال ۹۲ به نقطه اوج خود رسید، سپس درگیر رکود پس از افزایش قیمت‌ها شده و به مرور سیر نزولی را طی کرد.هرچند که در پاییز سال گذشته اندکی قیمت‌ها رشد داشتند اما بازهم بازار از زمستان سال گذشته با افت قیمت‌ها مواجه شد که این رویه همچنان ادامه دارد و درکنار رکود بازار مسکن، شرایط نابسامانی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده است. البته بنابر پیش بینی فعالان بازار مسکن، این نابسامانی علاوه بر تولیدکنندگان، رفته رفته گریبانگیر متقاضیان هم خواهد شد چرا که سیل تقاضاها درکنار کمبود عرضه به زودی روانه بازار مسکن می‌شود»

سالاد امروز تیتر نخست خود را مثل روزنامه خبرجنوب به توقف طرح توسعه پالایشگاه شیراز اختصاص داده است. این روزنامه از این موضوع به عنوان جابجایی بزرگ برای نجات بمو یاد کرده است. فعالان محیط زیست به لیدری برخی رسانه ها معتقدند؛ علاوه بر این که توسعه پالایشگاه شیراز به پارک ملی بمو آسیب می زند، سبب آلودگی هوا نیز می شود. این در حالی است که قرار بود این پالایشگاه، بنزین یورو 4 تولید کند که توزیع آن در شیراز روشی است برای کنترل آلودگی هوا! برخی بر این باورند، مکان جدید احداث این پالایشگاه دشت سروستان خواهد بود.

سالاد«بازتاب نامه رئیس جمهوری به وزیر دفاع درباره تولید موشک های مورد نیاز در رسانه های بین المللی» تیتر یک امروز عصر مردم است.

عصر مردم در ستون «جارچی» ویژه انتخابات نوشته:« شنیده می شود برخی از گروه ها و جریانات علیرغم تکثر کاندیداها در حوزه انتخابیه شیراز به دنبال تغییر حوزه برخی کاندیدای شهرستانی هستند. در همین راستا گفته می شود این گروه ها و جریانات در گام اول به دنبال تغییر حوزه انتخابیه یکی از کاندیداهای شهر فسا در این دوره و انتقال آن به شهر شیراز هستند»

سالادمدیر مسئول این روزنامه در شماره امروز خود با تیتر «انتقال آب از دریای عمان به کرمان! این یکی دیگه نوبره!!»به موضوع انتقال آب دریای عمان که در خرداد ماه امسال قرداد آن امضاء شد پرداخته است. نویسنده با انتقاد از کم کاری مسئولین و نمایندگان فارس در مجلس گفته که چرا استان فارس که در 50 کیلومتری خلیج فارس است و استانی خشک محسوب می شود نمی تواند طرح انتقال آب خلیج فارس را اجرا کند اما استان کرمان که با دریای عمان فاصله 150 کیلومتری دارد به دنبال انتقال و تصفیه آب دریای عمان است. این در حالی است که چند ماه از انعقاد قرار داد انتقال آب دریای عمان به کرمان می گذرد.

سالاد

نظرات بینندگان