کد خبر: ۸۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۳ دی ۱۳۹۴

استاد دانشگاه جهرم: نفوذ و فتنه معلول بی‌بصیرتی است

آزادی‌خواه جهرمی با بیان اینکه بصیرت، بیداری و هوشیاری راه های نفوذ دشمن را می بندد و فتنه حاصل نمی شود گفت: نفوذ و فتنه معلول بی بصیرتی است.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه چنگیز آزادی‌خواه جهرمی در گفتگو با خبرنگار پسین جهرم روشنگری و هدایت گری مقام معظم رهبری در رابطه با توطئه دشمنان داخلی و خارجی، به حرکت درآمدن ملت ایران و محکوم کردن فتنه گران در سراسر کشور را عامل نامگذاری 9 دی به روز بصیرت عنوان کرد و گفت: این عوامل سبب ایجاد یک حرکت منسجم و یکپارچه، بیداری و هوشیاری و در صحنه بودن ملت شهید پرور شد که بعد از مأیوس شدن دشمن در روز قدس، 13 آبان و 16 آذر شکل گرفت.
 
وی با اشاه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر زنده نگه داشتن یاد حماسه 9 دی، افزود: ناامید کردن دشمنان داخلی و خارجی، هوشیاری و در صحنه بودن مردم، خنثی کردن توطئه ها و درس عبرت برای فریب خوردگان داخلی و فتنه گران علت تاکید رهبری انقلاب بر زنده نگه داشتن حماسه 9 دی است.
 
آزادی‌خواه جهرمی فتنه را یک فرایند دائمی دانست و بیان کرد: دشمن در این 37 سال پیروزی انقلاب یک لحظه آرام و قرار نداشته و استکبار جهانی مدام در کمین است. دشمن در پی اختلاف است و خود فتنه هم به یک معنی به آزمایش الهی که همه انسانها در معرض این امتحان هستند و دائمی است تعبیر می شود تا حق و باطل و مؤمن و غیر مؤمن در مواجهه با امتحانات و فتن شناخته شوند.
 
وی با اشاره به ارتباط نفوذ، بصیرت و فتنه گفت: بصیرت، بیداری و هوشیاری راه های نفوذ دشمن را می بندد و فتنه حاصل نمی شود؛ نفوذ و فتنه معلول بی بصیرتی است.
 
این کارشناس سیاسی، حماسه 9 دی را مبتنی بر اراده ملت دانست و اظهار کرد: این حماسه تمام اهداف و برنامه های استکبار را جمع کرد و نا امیدی آنها و قدرت ایمان مذهبی را به نمایش گذاشت.
 
وی با اشاره به پیام حماسه 9 دی به خواص جامعه گفت: خواص با بصیرت وظیفه خود دانسته و در همه صحنه ها حضور دارند و با روشنگری خود حافظ انقلاب هستند و نقش خواص بی بصیرت هم کاملاً مشخص کرد.
 
این مدرس دانشگاه با بیان اینکه عوامل گوناگونی می تواند در پیدایش فتنه نقش داشته باشد، معضل استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل نسبت به انقلاب و فتنه هایی که در36 سال گذشته در همه ابعاد داشته اند را از جمله این عوامل دانست و ناکامی اصلاح طلبان و تکنوکرات ها و شکست در انتخابات سال 84 و انتقام از دولت را از دیگر عوامل پیدایش فتنه عنوان کرد.
 
وی با بیان اینکه هدف اصلی از ایجاد فتنه 88 زدودن ولایت فقیه و اصل نظام بود، خاطرنشان کرد: آنها قصد داشتند تا اهداف شوم خود را با استفاده از جنبش سبز، نادانان داخلی و فریب خوردگان به انجام برسانند.
 
آزادی خواه از دیگر عوامل فتنه را عدم نتیجه گرفتن در انتخابات ریاست جمهوری به سبب رای نیاوردن کاندیدای مورد نظر غرب عنوان کرد و گفت: رمز آشوب های خیابانی، تقلب در انتخابات بود که سر آغازی برای انقلاب رنگین شد که با لطف پروردگار و حضور مردم در صحنه و هدایتگری مقام معظم رهبری ناکام ماند.
 
وی در خصوص ولایت پذیری فتنه گران بویژه سران فتنه نیز گفت: آنها به هیچ وجه تمکین نکردند و تابع ولایت نبودند و از طریق ساز و کارهای قانونی نمی توانستند اهداف خود را به جلو ببرند؛ انتخابات برای آنها یک بهانه برای دگرگون کردن انقلاب و زدن ولایت بود.
 
این کارشناس سیاسی بیان کرد: آنها تا آخرین لحظه هم بغض و کینه داشته و تا به امروز هم به خود نیامده اند و دست از توطئه بر نداشتند چرا که مشکل اصلی آنها با مقام ولایت است.
 
وی با اشاره به نقش اصلی اصحاب فتنه در پازل معاندان نظام و کشور، اظهار کرد: بستر مناسب جهت عقده گشایی و محقق شدن اهداف دشمن قسم خورده انقلاب، استکبار و منافقین توسط فریب خوردگان فتنه گر فرهم شد تا اصل نظام را نشانه بروند.
 
وی با اشاره به نقش خواص در فتنه 88 گفت: بصیرت، آگاهی بخشی و روشنگری از وظایف خواص با بصیرت بود که در مقابل، خواص بی بصیرت یا دشمنان را همراهی کردند و یا سکوت در پیش گرفتند.
 
آزادی خواه فتنه را فضای غبار آلودی که حق از باطل مشخص نشود دانست و گفت: ایجاد اختلاف و تشتت برای رسیدن به اهداف دشمن آزمایشی برای مردم و معتقدین به نظام بود.
 

سالاد

برچسب ها: جهرم ، نفوذفتنه
نظرات بینندگان