کد خبر: ۸۱۹۹۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۱۳ دی ۱۳۹۴
فریدون عباسی در دانشگاه شیراز:

اگر در لیست اصولگرایان نباشم قطعا انصراف می دهم/ احزاب باید همیشه فعال باشند نه در آستانه انتخابات

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: با همه افرادی که در چارچوب نظام هستند کار می کنم و اگر کسی خائن نباشد با او مشکلی ندارم.
به گزارش شیرازه به نقل از غریو، چهارمین جلسه از سلسه جلسات «میز انتخابات» انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز با حضور دکتر فریدون عباسی و جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل علوم پزشکی شیراز و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز در محل دفتر این تشکل اسلامی برگزار شد.

شما یک چهره ی علمی و دانشگاهی هستید،لزوم ورود شما به مجلس که یک کار سیاسی و تا حدودی اجرایی است چیست؟ آیا توان عمل سیاسی در مجلس را دارید؟ شما یک شخصیت کشوری هستید و در تهران نیز رای آوری شما محال نیست،چرا وارد شیراز شدید؟چرا از حوزه شیراز تصمیم به ثبت نام گرفتید؟ آیا ورود شما ترکیب اصولگرایان شیراز را بهم نمی ریزد؟ اگر وارد مجلس شدید به فراکسیون ورود خواهید کرد یا نه؟

این ها بخشی از سوالاتی است که دانشجویان خواهان شنیدن پاسخ آن از سوی رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی کشورمان بودند.

دکتر فریدون عباسی در پاسخ به سوال اول گفت: مجلس قانونگذاری فقط حقوقدان نمی خواهد. بسیاری از حوزه های تخصصی نیاز به وجود افراد متخصص دارد تا در امر قانونگذاری بتوانند نظرات کارشناسانه بدهند، بنده با توجه به تخصص خود در زمینه هسته ای مطالعات زیادی نیز در زمینه قانون گذاری داشتم و در مجلس جهت قانونگذاری در این مورد تلاش خواهم کرد تا عده ای نتوانند با صحبت های غیرکارشناسانه ی خود نمایندگان را جهت تصویب برخی موارد تخصصی حوزه ی هسته ای فریب دهند. لازم است که افرادی با رشته های تخصصی و تجربه ی کار اجرایی و سیاسی در مجلس حضور داشته باشند. من قبل از انقلاب کار سیاسی کرده ام، در دانشگاه و دیگر حوزه ها و بعد از انقلاب نیز سایر مسئولیت هایم در نظام تا به امروز نشان می دهد من یک چهره ی علمی صرف نیستم و تجارب اجرایی و سیاسی نیز دارم. بنابراین ورود من به مجلس بی عقبه نیست، من تجارب زیادی دارم که امیدوارم در مجلس بتوانم از آن استفاده کنم.

دانشمند هسته ای کشورمان در پاسخ به سوال دوم دانشجویان گفت: من شیراز را می شناسم و خانواده من سالها در نورآباد ممسنی زندگی می کردند و خودم نیز اهل دوان کازرون هستم و در شیراز نیز همان طور که گفتم مسئولیت داشتم و می شناسم فارس و مردمش را. در تهران نیز جمعیت زیاد است و افرادی که قصد ورود به مجلس را دارند نیز زیادند و رقابت سخت است و من اهل این رقابت و تلاش برای ورود در لیستی در تهران نیستم. علاوه بر این در تهران به علت فضای خاص خود ارتباط نماینده با مردم بسیار کم است و در شهر کوچک ارتباط با مردم بسیار خوب است و نمی توان مشکلات شهر و مردم را حل کرد.در ابتدا نیز به علت ریشه دوانی من عده ای از کازرون از من دعوت کردند ولی به دلایلی تصمیم گرفتم از آن حوزه وارد نشوم و بعد از شیراز عده ای با من تماس گرفتند و بعد از مذاکرات تصمیم به ورود از این حوزه گرفتم.

رییس انجمن هسته ای ایران در پاسخ به سوال ورود به فراکسیون ها گفت: من طبعم همیشه مستقل بوده، خودم را آدم نظام می دانم و همه ی افراد که در چارچوب نظام هستند کار می کنم و اگر کسی خائن نباشد من با او مشکلی ندارم، چه چپ، چه راست. ولی خب ممکن است رای من با گروهی همراه باشد، به نظرات کارشناسی توجه می کنم.نه نظرات حزبی و گروهی.

وی در ادامه گفت: من شخصا مستقل هستم ولی اگر قرار باشد لیستی تهیه شود من بررسی می کنم و وارد لیست می شوم، نه اصلاح طلبم نه احمدی نژادی، نه کارگزاران ولی خب طبعا به اصولگرایان نزدیک هستم و اگر قرار باشد در لیست اصولگرایان قرار بگیرم به درخواست خودشان، من اختلافی ندارم و حتما در آن وارد خواهم شد. اگر قرار باشد اصولگرایان یک لیست واحد بدهند و من در آن نباشم قطعا و حتما انصراف می دهم.

وی گفت: چرا عده ای از دانشجویان نماینده های فعلی را نفی می کنند و سمت من می آیند، من که هنوز وارد نشدم و اشتباهات من که هنوز رخ نداده است (با خنده) نگاه تند به مسئولین توسط برخی از گروه های دانشجویی اشتباه است. این گروه دانشجویی می خواهند از همه امتحان بگیرند و بسیار سخت گیر هستند.

این استاد دانشگاه افزود: احزاب باید در کشور فعال و پویا باشند و در فضای سیاسی کار کنند و احزاب مسئول باشند و طوری نباشد که دم انتخابات احزاب و جریانات مثل قارچ رشد کنند و بعد از انتخابات کاری نکنند.

سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴
0
قابل توجه نماينده يكي از شهرستان ها كه اصولگرايان آن شهرستان را تار و مار كرد و حالا از حوزه شيراز كانديدا شده و ادعاي اصولگرايي هم دارد و مي گويد: اگر در ليست اصولگرايان قرار نگيرم مستقل وارد انتخابات مي شوم
واقعا انسان چقدر بايد شيفته پست و مقام باشد و ارزش ها را هزينه نفس و خواهش هاي دنيوي بكند واقعا!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴
0
هم صادق هست هم عاقل این حرفاش درسته واقعا... هم تندروی دانشجویان در خصوص نماینده ها و هم اصلیتش و شیرازی نبودنش هم مستقل نبودن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴
0
هم صادق هست هم عاقل این حرفاش درسته واقعا... هم تندروی دانشجویان در خصوص نماینده ها و هم اصلیتش و شیرازی نبودنش هم مستقل نبودن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴
0
هم صادق هست هم عاقل این حرفاش درسته واقعا... هم تندروی دانشجویان در خصوص نماینده ها و هم اصلیتش و شیرازی نبودنش هم مستقل نبودن
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴
0
بازتاب سخنرانی دکتر عباسی از الان و بصورت گسترده . آیا نقض قانون و تبلیغات پیش از موعد نیست؟؟؟
چرا هیئت نظارت رسیدگی نمیکند....