کد خبر: ۸۲۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۱۳ دی ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 13 دی 94

خاتم، عروس دست و پا بسته بازار هنر شیراز

رونق خرید و فروش وکالتی خودروهای وام دار، 20 میلیارد پول پرسنل علوم پزشکی شیراز کجاست؟ از جمله عناوین امروز روزنامه های فارس است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد«در روند بررسی صلاحیت داوطلبان دفع الوقت صورت نگرفته است»،فرماندار شیراز روز گذشته در جمع خبرنگاران گفته:«برخی افراد و گروه ها در فضای مجازی در خصوص بررسی صلاحیت ها در شیراز بحث فله ای بودن را مطرح کردند در حالی که براساس قانون هیئت های اجرایی فرمانداری شهرستان شیراز تا پایان روز 14 دیماه یعنی مدت 10 روز برای اعلام نتایج بررسی صلاحیت ها به هیئت های نظارت، مهلت دارند و تا پایان روز اداری دوشنبه 14 دی ماه نتایج تعیین صلاحیت ها را به همراه پاسخ استعلام از مراجع چهارگانه به رسانه ها اعلام می کنیم» عالیشوندی بیان داشته:«تمام 283 داوطلبی که در شیراز ثبت نام کرده اند، برای انجام مصاحبه فراخوانده شده که تا امروز(روز گذشته) از 191 داوطلب مصاحبه گرفته شده است و تا زمان باقیمانده مابقی داوطلبان فراخوانده می شوند»

«رونق خرید و فروش وکالتی خودروهای وام دار» عنوان گزارش امروز سبحان است. در این گزارش که به نقل از مهر کار شده است آمده:« بازار خودرو این روزها از روزهای سرد زمستانی هم پیشی گرفته است. روزهایی را می‌گذراند که تا به حال تجربه نکرده است. اکنون یک سالی است که معاملات بازار خودرو منجمد شده است. کمتر کسی است که خودروی خود را زیر قیمت نفروشد، حتی اگر خوش شانس باشد، با حداقل یکی دو میلیون تومان ضرر باید خودروی خود را در بازار آب کند. این را فعالان بازار خودرو می‌گویند. آنها بر این باورند که به این زودی‌ها هم امیدی نیست که بازار به رونق برگردد.در این میان، دولت هم مسکن‌های مقطعی را برای بازار خودرو طراحی می‌کند اما این رکود آنقدر عمیق شده است که دیگر با این داروهای جزئی، روی پا نمی‌ایستد و باید فکری نو برای بهبود آن کرد. همین چند وقت پیش بود که با هیاهوی بسیار، تحریک بازار خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی، آرامشی چند روزه را به خطوط تولید خودروسازان برگرداند اما این مسکن هم تنها چند روزی بیشتر دوام نیاورد و آنگونه که خودروسازان می‌گویند، هنوز اوضاع و احوالشان خوش نشده است.

سالاد«شهردار شیراز: ورزشگاه میانرود به شهرداری واگذار شود»، پاک فطرت گفته:«اگر دولت باور داشته باشد که شوراها و شهرداری ها می توانند اداره امور شهر را برعهده گیرند بخش عمده ای از مشکلات شهر ها بر طرف می شود» شهردار شیراز واگذاری ورزشگاه میانرود توسط دولت به شهرداری شیراز را بهترین راه حل برای تکمیل آن در کمترین زمان عنوان کرد. گفتنی است مدتی پیش شهردار شیراز ضمن تاکید بر یکپارچگی مدیریت شهری گفته بود:« اگر اداره برق را تحویل شهرداری می‌دادند ظرف پنج سال به‌گونه‌ای عمل می‌کردیم که یک عدد سیم برق در آسمان شهر دیده نشود»

سالادعصر مردم در ستون «چه خبر از فعالیت های انتخاباتی؟»، به نقل از برخی رسانه ها نتایج نظرسنجی انتخابات 7 اسفند را به صورت درصدی منتشر کرده است. در یکی از این نظر سنجی ها اعلام شده که طرفداران دولت در انتخابات مجلس پیروز می شوند. همچنین در یکی دیگر از نظر سنجی ها از افزایش مشارکت تهرانی ها در انتخابات آینده خبر داده است.

«گشایش 73 پروژه فنی و تولیدی صدا و سیمای مرکز فارس»،«تحریم های صادرات محصولات پتروشیمی ایران به طور کامل رفع شد»، شورای فرهنگ عمومی بررسی کرد؛ مشکلات فرهنگی ناشی از تعطیلی کارخانجات در استهبان» از جمله عناوین امروز عصر مردم است.

سالاد«خاتم، عروس دست و پا بسته بازار هنر شیراز»، عنوان گزارش امروز خود را به هنر خاتم کاری در شیراز اختصاص داده است. خبرنگار نیم نگاه در بازار وکیل به سراغ یک کارگاه خاتم سازی و نگاری گری رفته است. در این گزارش استاد خاتم کار با بیان اینکه 15 سال است که نگار گری می کند می گوید:« به دلیل استقبال کم مردم شهر شیراز و استان فارس از خاتم و هنر نگارگری بیشتر صنایع دستی که از خاتم تهیه می شود در تهران، اصفهان و تبریز به فروش می رسد» این استاد هنرمند بیان داشته:«دولتمردان و مسئولان با نگاه ویژه خود و راه اندازی نمایشگاه ها در شهر ها و کشورهای مختلف به صنایع دستی که سال هاست از نگاه دور مانده است، می توانند تحول عظیمی در این صنایع رقم بزنند»

سالاد«آلودگی و کثیفی مراکز توریستی شیراز تاسف بار است»، رئیس مرکز تجارت جهانی گفته: «طی دیدار کوتاهی که از مراکز تاریخی و جاذبه های دیدنی شهر شیراز داشتم متأسفانه با موارد غیر قابل قبول و باور نکردنی مواجه شدم که مرا بسیار متأسف کرد از جمله بی نظمی و آلودگی و کثیفی مراکز توریستی و ضعف مدیریتی این مجموعه ها، که این اوضاع قطعاً توریستهای خارجی و میهمانان داخلی را از این شهر فراری خواهد داد و در نتیجه کشورمان را از بخشی از درآمدهای ارزی حاصل از صنعت توریسم محروم خواهد کرد لذا از وزیر ارشاد و مسئولین استان فارس درخواست میکنم تا موضوع نابسامانی، آلودگی و سوء مدیریت مراکز تاریخی و جاذبه های گردشگری شهر شیراز را پیگیری و تدبیری اساسی در این خصوص بیاندیشند تا دیگر شاهد چنین اوضاع نابسامانی در این شهر زیبا و توریستی ایران نباشیم» گفتنی است میراث فرهنگی فارس به جای اینکه تمرکز خود را بر روی ساماندهی مراکز توریستی و تفریحی پر بازدید بگذارد دغدغه های خود را بر روی خانه های قدیمی و بافت فرسوده گذاشته که امروز محلی برای معتادان شده است»

«20 میلیارد پول پرسنل علوم پزشکی شیراز کجاست؟»، مدتی پیش شیرازه طی گزارشی به کلاهبرداری یک پیمانکار از کارمندان علوم پزشکی شیراز پرداخت. روزنامه خبر جنوب امروز طی گزارشی از انصاف نیوز به جزئیات بیشتری از این پرونده اشاره کرده است.« پروژه مسکونی ۴۰۰ واحدی دانشگاه علوم پزشکی شیراز معروف به پارمیس و پارمیدا از ابتدای سال ۹۳ تاکنون متوقف شده است. دانشگاه نیمه‌ی دوم سال ۹۳ از مالک زمین آقای م.د به دادگاه شکایت برده است. مالک زمین در حال حاضر بازداشت است. از اتهامات وارده به او و یا اثبات اتهامات وی اطلاعی در دست نیست. هر یک از طرفین دعوا دیگری را متهم می‌کند. با رویت سایت‌های اینترنتی شورای رفاهی کارکنان دانشگاه و سایت شرکت سازنده با اسناد زیادی مواجه خواهید شد که هر یک به نفع خود از آن استفاده می‌کند. در این میان پرسنل دانشگاه و اعضای آزاد این پروژه مات و مبهوت، حاصل و دسترنج سال‌های متمادی خود را بر باد رفته می‌بینند. آنها چشم امیدشان به مسوولین قضایی و مقامات استانی از جمله استاندار به عنوان نماینده‌ی دولت در استان و همچنین عضو هیات امنای دانشگاه است»

کمتر هفته ای را می توان بر شمرد که اخباری از مدیر عامل شرکت عمران صدرا در رسانه های شیراز منتشر نشود. خانی امروز طی دو پیام جداگانه که در صفحه نخست روزنامه خبر جنوب چاپ شده، انتصاب فرماندار مرودشت و مدیر کل راه و شهرسازی لارستان را که از جریان اصلاح طلب به شمار می روند را به آن ها تبریک گفته است»

نظرات بینندگان